Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

  • Høre på anlegget

    Stemmer: 16 4.9%
  • Høre på musikken

    Stemmer: 132 40.2%
  • Begge deler selvsagt!

    Stemmer: 190 57.9%

  • Totalt antall stemmer
    328

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer med kremspiller! Er den på gjennomreise eller blir den stående? Hadde jeg vært på jakt etter en cd-spiller hadde SCD-777ES vært høyt oppe på ønskelisten.

    Edit:
    Sender forresten t-skjorta mi til deg for vask, den er full av sikkel. Så mye for hygiene.
    Takk for det. Sjeldent noe blir stående lenge og jeg spiller vel ikke sååå mye SACD/CD, men morro å teste. Original eske og alt tilbehør trekker opp :) Den er champagnefarget, men bildet er i s/h.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Nydelig, vellydende CD-spiller det der :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Det var da fælt til håndtering det var oppe i høyden om dagen da . Blir jo rent fristet til å ta turen snart :) Mye gromme bokser !
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    På tide å skifte sokker på @ragwo føler jeg. Det ramlet plutselig inne en slik
    Garrard 301 (grease versjonen)

    Vis vedlegget 654772

    Og en slik
    Vis vedlegget 654781

    holder vel til en dusj snart, ragwo? 😂😂
    Både dusjet og skiftet sokker, det var virkelig på tide! Du må sette opp kjøpshastigheten, min personlige hygiene lider og kona tvinger meg til å sove i garasjen.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Vi har to herre fra Nordre Follo som har såpass gjennomtrekk av utstyr at distriktet aldri opplever en vindstille dag. Vi som bor litt lenger sør har vendt oss til denne Nordøstlige brisen og reagerer ikke lenger på den, men drar automatisk på oss luer for å unngå øreverk.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Da har erbødige Skipreder Rekstens gamle 301 havnet på Østlandet.
    Spillern har stått i Rekstens bolig (V/Rekstensamlingene i Bergen) frem til i dag. Den har grease lager, ingen rim og har serie nummer 20347.
    Spilleren har stått i en plassbygd benk sammen med ett Quad II sett.
    Jeg tenkte jeg skulle sende det inn til en av de mange tilbydere av service på disse spillerene. Tar gjerne imot erfaringer med tilsvarende tjenester. Do´s and Dont´s :) Woodsong Audio, Classic HiFi Shop, Artisan osv.

    4A976D40-E02D-496B-8BD0-AEF401067227_1_201_a.jpeg
    2ADD2458-1EEF-42BF-89A4-3433EDE13F2E_1_201_a.jpeg
    FA560A54-4126-4163-83DD-34AC604FFE47_1_201_a.jpeg
    D65ECB90-C7FD-4267-8588-BA084634DAB6_1_201_a.jpeg
    418F5676-18E3-479A-9A62-A3ACBE4304B5_1_201_a.jpeg
    7698A49E-FEDF-4E39-89AE-D107B869D4FC_1_201_a.jpeg
    91F0DB66-6995-47F0-85A8-1B5889D342D8_1_201_a.jpeg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    301 og Quad II - det var noe annet enn radiokabinettene folk flest hadde stående på den tiden :)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Men hvorfor ble benken slaktet ? Finnes det bilder av hvordan dette så ut ? ( og hvor er riksantikvaren når vi trenger henne ? )
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ikke dumt. Jeg har sendt en Mail og spurt om de har bilder fra når de overtok huset :) Kanskje det var i en Finn annonse når huset ble annonsert :)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fant Quad II fra Rekstenboligen på Finn. Samme selger som på 301 ?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Dårlig med bilder dessverre. Ja, det er samme selger på Finn. Det er en monoblokk i annonsen av den enkle grunn at Hr Reksten tok til takke med en høyttaler :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Nå, hvor var vi? Jo; Dire Straits. Jeg hører på mye forskjellig musikk og liker å oppdage nye artister. Min eldste datter presenterer ofte ny musikk til meg. Noe sitter og noe sitter ikke like mye :) Men en hyggelig ting er at hun ofte presenter musikk for meg som hun ikke vet er nesten like gammel som meg. I går sendte hun meg en link til en kuuuul sang; Artist Groover Washington Jr. :) Men Dire Straits ja. En gruppe jeg fallet tilbake til veldig ofte. Jeg har sikkert nevnt det tidligere i tråden, historien om min Onkel og hans stereoanlegg i oppveksten. Som liten ‘snottonge’ fikk jeg aller nådigst sitte på gulvet på rommet hans når har spilte Dire Straits. Walk of life, Money for Nothing. Perle etter perle...

    Jeg har samlet opp alle studioalbumene og de spilles titt og ofte her i tårnet. Helt ok lyd jeg lever fint med. Men jeg har selvsagt fått med meg nyutgivelsene fra MOFI. Jeg har strittet litt i mot, både grunnet prisen, men like mye det faktum at det er spilt inn på 45rpm. To sanger, snu plate, nye to sanger før men må bytte plate og gjenta seg selv :)

    Det fremstår unødvendig. Men siden Hertugen i nabolaget hadde to av dem, ba jeg om audiens og la inn søknad om lån av to av disse MOFI utgivelsene.
    Love Over Gold og Communique.
    A65F5A6C-DE12-43E6-8EED-7B6DB380DE1A.jpeg



    Milde himmel så bra disse pressingene er :)
    3D, bakgrunn, topp og bunn. Alt var bedre.

    Men, jeg står over disse av nevnte årsaker. Dire Straits låter «like bra» i original pressing. I mine ører. I mitt hjem. Dire Straits er for meg følelser og velbehag. En tidsreise i gode følelser.
    Dette ble litt styr, jeg fant ikke roen. Mulig grunnen er at jeg ikke har spilt noe som helst på 45rpm på 30 år eller så :)

    Sånn, da stikker jeg tilbake å gjøker i andres tråder igjen ;)
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg likte innlegget, men det var ikke fordi du kalte walk of life for en perle.
    i så fall en perle man fint kan kaste for svin.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hyggelig at du skriver litt i din egen tråd også,stas at du likte lyden i de da😉.

    O
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Er enig med @rama her. Den låta setter jeg i samme "bås" som Queen´s radio Ga-Ga :cool: .
    For øvrig er det en kjent sak at jeg gjerne også (generelt) avstår fra de lydmessige fordelene ved slike 2xsnurrefort utgaver, bl.a av samme årsak som her er nevnt.

    Love over Gold derimot er en (av få) utgivelse jeg kunne vurdert i et slikt format.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.385
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt at også J ser kvalitetene i MoFi utgavene av DS.(y)
    Sjøl om de koster noen kroner, er det neppe noen annen måte å forbedre lyden fra stereoanlegget ditt såpass mye for så lite penger...

    Hvilken Dire Straits låt er hørt flest ganger fra et "ungarsk-en-manns-hotel-orkester/danseband"?
    Selvfølgelig er det Swing-låta; Walk of Life. Jeg forstår derfor veldig godt hva rama mener.
    MEN så er det slik, at på 45rpm på MoFi, så låter denne også såpass bra, at det faktisk går an å høre den igjen.
    Etter at den temmelig lenge har vært ødelagt for meg etter aversjonsdressur i unge år.

    Nå er ikke Brothers in Arms blant de to utvalgte fra hertugens skattkammer,
    men jeg kan forsikre at Money for Nothing med lyden av Les Paul på Laney ampen ikke høres bedre på vinyl enn fra MoFi 45rpm.
    .;)

    Du kan godt skrive mer, også i din egen tråd J.
    Fine bilder er det også her.

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.385
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er enig med @rama her. Den låta setter jeg i samme "bås" som Queen´s radio Ga-Ga :cool: .
    For øvrig er det en kjent sak at jeg gjerne også (generelt) avstår fra de lydmessige fordelene ved slike 2xsnurrefort utgaver, bl.a av samme årsak som her er nevnt.

    Love over Gold derimot er en (av få) utgivelse jeg kunne vurdert i et slikt format.
    Skal du ha EN, så er det Communiqe`.
    Love Over Gold har jeg hørt best på CD.
    (Hva sa jeg nå?!)🙊
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.395
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Morsomt at også J ser kvalitetene i MoFi utgavene av DS.(y)
    Sjøl om de koster noen kroner, er det neppe noen annen måte å forbedre lyden fra stereoanlegget ditt såpass mye for så lite penger...

    Hvilken Dire Straits låt er hørt flest ganger fra et "ungarsk-en-manns-hotel-orkester/danseband"?
    Selvfølgelig er det Swing-låta; Walk of Life. Jeg forstår derfor veldig godt hva rama mener.
    MEN så er det slik, at på 45rpm på MoFi, så låter denne også såpass bra, at det faktisk går an å høre den igjen.
    Etter at den temmelig lenge har vært ødelagt for meg etter aversjonsdressur i unge år.

    Nå er ikke Brothers in Arms blant de to utvalgte fra hertugens skattkammer,
    men jeg kan forsikre at Money for Nothing med lyden av Les Paul på Laney ampen ikke høres bedre på vinyl enn fra MoFi 45rpm.
    .;)

    Du kan godt skrive mer, også i din egen tråd J.
    Fine bilder er det også her.

    mvh
    Kommer i posten om 5 til 7 dager😄
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe.
    musikk er minner og følelser, og ingen står som dommer over andres opplevelser.
    jeg disser normalt ikke andres musikksmak, i alle fall ikke offentlig, vi går tross ikke på ungdomsskolen lenger.
    walk of life er dog et unntak.
    jeg har tross alt vært kulturjournalist i finnmark dagblad og dekket dansbandfestival i finnmarkshallen i alta.
    men dire straits er generelt et kvalitetsband som har levert mye bra, hi-fi traumer til tross.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg er enig med deg, Jørgen. Har alle Mofi-versjonene av Dire Straits, men jeg spiller dem ikke. De skal ikke låte sånn, rett og slett. Det låter ikke 70- og 80-tall lenger. Dermed ikke autentisk i mine ører. Og så er det jo et styr å måtte skifte side etter 1 eller 2 låter! Jeg vurderer å selge alle sammen og kjøpe meg studio collection boksen i stedet. Noen som vet hvordan den låter?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.940
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg er enig med deg, Jørgen. Har alle Mofi-versjonene av Dire Straits, men jeg spiller dem ikke. De skal ikke låte sånn, rett og slett. Det låter ikke 70- og 80-tall lenger. Dermed ikke autentisk i mine ører. Og så er det jo et styr å måtte skifte side etter 1 eller 2 låter! Jeg vurderer å selge alle sammen og kjøpe meg studio collection boksen i stedet. Noen som vet hvordan den låter?
    Jøss sier du det :unsure: synes de låter knall her hos meg, har også kjøpt de fleste og er veldig godt fornøyd :)
    Får faktisk en inn døra nå i kveld sammen med andre Mofi album

    mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jøss sier du det :unsure: synes de låter knall her hos meg, har også kjøpt de fleste og er veldig godt fornøyd :)
    Får faktisk en inn døra nå i kveld sammen med andre Mofi album

    mvh
    De låter knall, ikke misforstå meg. Men det låter som Dire Straits innspilt i 2020. Det blir for meg en mismatch mellom produksjon/arrangement og lyd.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Når det begynner å låte FOR bra, -da er det kanskje like greit å begynne på nytt med noe annet enn haifai...🤣
    Min filosofi - kommer kanskje av at jeg har jobbet som musiker og produsent selv - er at jeg ønsker å høre «verket» slik det ble laget opprinnelig, slik produsent og musikere valgte å gi det ut. Så ønsker jeg at haifaien min skal gjengi det mest mulig troverdig.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.385
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Min filosofi - kommer kanskje av at jeg har jobbet som musiker og produsent selv - er at jeg ønsker å høre «verket» slik det ble laget opprinnelig, slik produsent og musikere valgte å gi det ut. Så ønsker jeg at haifaien min skal gjengi det mest mulig troverdig.
    Jeg forstår det. Ikke ta det personlig eller ille opp. Ikke meningen å støte deg.
    Håper du ser det morsomme i paradokset.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er enig med deg, Jørgen. Har alle Mofi-versjonene av Dire Straits, men jeg spiller dem ikke. De skal ikke låte sånn, rett og slett. Det låter ikke 70- og 80-tall lenger. Dermed ikke autentisk i mine ører. Og så er det jo et styr å måtte skifte side etter 1 eller 2 låter! Jeg vurderer å selge alle sammen og kjøpe meg studio collection boksen i stedet. Noen som vet hvordan den låter?
    Den låter ikke så værst. Jeg har to, hint hint 😉😀
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn