Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

• Høre på anlegget

Stemmer: 16 4.8%
  • Høre på musikken

Stemmer: 134 39.9%
  • Begge deler selvsagt!

Stemmer: 196 58.3%

• Totalt antall stemmer
    336

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Kos deg i kveld! Ta frem god musikken (om du ikke alt har) og ta livet et med ro ;)

Fortsatt god helg!

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    >Har du 55 minutter å avse til litt instrumental og rå funk?
    Værsågod:
    Prince - Jazz Funk Sessions 1977
    Prince on keys/guitar at age 19, with Andre Cymone on bass and Bobby Z (supposedly) on drums, playing 8 impressive fusion jazz funk tracks at Loring Park rehearsal room in 1977 in Minneapolis.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Kanskje jeg er for hjemmekjær eller kanskje jeg bare savner anlegget mitt. Har vært på ferie i 12 timer og savner lyden.
    Tror det kan bli en prøvelse når jeg om noen uker skal til Afrikens sletter på jobb. Kan ikke drasse på Bose og iPhone rundt der nede...

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Når det er sagt. Jeg har med den nye Apple MacBook Pro m/Touchbar. Faktisk ganske grei lyd fra den. :) Godtnok.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Koster ikke mye med en Dragonfly Red heller, da får du analog volumkontroll også. Fornuftige hodetelefoner så går det fint. Levde selv med noe så simpelt som en Aiwa CD-walkman og Koss Porta Pro i fem måneder i Kampala og Roma. Riktignok hadde jeg bilstereo i Kampala, men det var enkle saker. Sålenge man får hørt litt musikk så går det bra for meg, og i dag er det enkelt å få til med små midler. :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Så er vi endelig igang med 2017 :) Har vært lite aktivitet her den siste tiden, men det har rett og slett ikke skjedd så mye.
    Jeg har som kjent hatt litt utfordringer med å finne ro/rødtråd/mingreie, men har jobbet med saken. Rotete og ikke veldig systematisk kan man gjerne si. Eller det er rett og si det. :)
    Vel vel, sånn er det nå engang. Jeg har lært at jeg må ta essensen av gode råd og forvalte den godt. Ikke nødvendigvis følge det slavisk.
    Mitt rom, min lyd. Min opplevelse.
    Jeg fant ett bilde jeg tok for ikke alt for lenge siden. Jeg ble umiddelbart slått av hvor godt jeg likte stemningen på bilde.
    IMG_0513.JPG

Jeg vil ha en "kosekrok" og ikke nødvendigvis High-end over hele linja. Det har jeg uansett ikke råd til :)
    Jeg har kjøpt meg noe utstyr jeg skal hente i morgen, som får være første sett ut i "Nye Kosekrok" :) Så er det mulig vi får gjensyn med en platespiler som tidligere har gjestet huset. Må jobbe litt for å få det til. :)
    Så til noen internett bilder av nytt oppsett. Low-fi så det holder. Eller kanskje mid-fi...
    proac310.jpg
    proac210.jpg
    401355-theta_pearl_cd_transport___theta_ds_pro_prime_ii_dac.jpg
    IMG_0078.jpg

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, så nytt nick da... jorwed er noe som følger meg så mange steder (bl.a. jobb og privat e-post) og jeg er vel litt lei det :)
    Negrøj er kanskje litt fantasiløst og Haifinn var opptatt :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Grattis med nytt nick. Den cdspilleren var meget interessant. Kan du ta flere blider av den og gjerne med strøm på,

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Grattis med nytt nick. Den cdspilleren var meget interessant. Kan du ta flere blider av den og gjerne med strøm på,
    Takk for det, TT.
    Jeg henter spilleren i morgen og skal få tatt noen bilder da. Men interwebben sier at den ser slik ut i bruk:
    297548-theta_pearl_cd_transport___theta_ds_pro_prime_ii_dac.jpg

Det er en ren transport og kommer ofte med den avbilda dacen som kompan.

T

TT.

Gjest
    Håper på mer rapport senere. Spesielt ang skuff og opplevelse av kvalitetsfølelse.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    19.280
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ja, så nytt nick da... jorwed er noe som følger meg så mange steder (bl.a. jobb og privat e-post) og jeg er vel litt lei det :)
    Negrøj er kanskje litt fantasiløst og Haifinn var opptatt :)
    Kjært barn har mange navn ;)
    Gratulerer med Theta Pearl! Hadde selv en Jade i mange år, finfin transport :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk for det, ragwo. Jeg er helt ukjent med merket og ser frem til å teste. Spiller vel ikke så mye CD´er, men kjekt å ha testet :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.166
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Godt du holder litt liv i tråden Negrøj - du må ikke bli helt borte for oss her :) Du skal se ditt nye lille anlegg kan vise seg å spille riktig bra. Tror Theta Pearl er bygget opp rundt et Pioneer drev hvis jeg ikke husker feil (gidder ikke google). Theta har vel stort sett et bra rykte.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    19.280
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Theta brukte Pioneer Stable Platter som utgangspunkt for drivverkene. Det kryr fortsatt av gamle Pioneerspillere til en svært rimelig penge på brukten, så deletilgangen er god hvis selve drivverket skulle ta kvelden. Som en kuriositet må CDen legges i opp ned. Nesten like tøft som Sonys drivverk med platevekt :)
    Theta har jazzet opp elektronikken en del etter hva jeg har forstått. I Jade var det hele 7 forskjellige strømforsyninger noe som gjorde at den veide sine kilo. Da jeg hører på CDer en gang hver stormflo byttet jeg ut Jade med en rimelig Pioneerspiller med samme drivverk. Hver dag anger jeg litt på det :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk for gode ord, kara!
    Neida, er vel som de fleste her inne. Det går litt i bølger. :)
    Men blir ekstra lei når Østfold mafiaen legger go´nicket ut for salg på Torget! Pokkers fyr! :)
    Men så tar jeg en pils og ommøblerer litt, rigger opp nytt anlegg og pakker ned de lånte fjær...så er livet levelig igjen :)
    fullsizeoutput_197b.jpg
    fullsizeoutput_197d.jpg
    fullsizeoutput_197c.jpg
    fullsizeoutput_1979.jpg
    fullsizeoutput_197a.jpg
    fullsizeoutput_1980.jpg

Og til skeptikerene;
    Jada, noe blir sikkert solgt igjen på Torget. Noe blir byttet ut. Sånn er det bare. :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Litt suselyd i ht når jeg skrur opp lyden. Får la pre og power få litt TLC i kveld. Ellers er jeg overrasket over lyden i de småtassene. Ikke noe dypbass selvsagt, men helt akseptabelt. Tenkte de små Sonus Fabrene skal få prøve seg også :) I kveld kanskje :) Hodet er fullt ift reise og alt som skal klargjøres før reise.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Proac Tablette er ikke dumme høyttalere. De har alltid stått høyt på min liste over små monitorer i sine forskjellige varianter.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.166
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Husker første gang jeg hørte små ProAc hos Lyric - med en rørforsterker fra Cary. Det spilte utrolig bra med et digert lydbilde hvor høyttalere forsvant fullstendig.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takker, TT. Ja, synes selv den passet godt inn :) Signalkilder er viktig serru.. :)

• Liker

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk for det. Den er i alle fall solid bygget. Alt virker som det skal. Den har nettopp vært på service. Belter er byttet, drivmekanisme er smurt og det elektriske er sjekket. Finfin forforsterker funksjon. Jeg kan streame via den optiske inngangen og styre volumet med fjernkontrollen til Cd spilleren. Hendig :)

• Liker

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Blir den stående lenge nok til at det får lagt seg støv på'n tror du, Jørgen?

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.667
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Har lenge tenk jeg skulle kjøpe en ekstern riaa som jeg kan bruke de gangene forsterkeren ikke har riaa (som nå). La ut en øk annonse og fikk kjøpt en som jeg tidligere har eid. Musical Fidelity M1 ViNL. Tror det blir ett fint gjensyn.
    Den har også to innganger (MM/MC) og det kommer godt med. Det er faktisk så at en annen gammel traver er på vei tilbake og den må jo få en inngang den også.
    980006458-musical-fidelity-m1-vinl-black.jpg

musical-fidelity_m1vinl-rear.jpg

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.355
    Torget vurderinger
    1
    Jorwed: Min favoritt av de to der er iallefall ikke Sony...:rolleyes: Fin,, den Accuen. Meget fin. Begynner du å komme over siste tids lateralgraderinger?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn