Rundt og rundt er like langt!

Kjøper du musikk for å høre på anlegget eller kjøper du anlegg for å høre på musikken

• Høre på anlegget

Stemmer: 16 4.8%
  • Høre på musikken

Stemmer: 134 39.9%
  • Begge deler selvsagt!

Stemmer: 196 58.3%

• Totalt antall stemmer
    336

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.981
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Sikkert en OK sak , men føler vel f.eks Luxman'en til O. og en bra DAC vil gjøre susen bedre. Min eneste erfaring med Sugden i senere tid er den integrerte kl. A saken på 2x25w eller noe sånt. Den ble ikke lenge i anlegg to . Opplevde den som veldig bra på noen innspillinger - og helt på trynet på andre ting. Foretrekker forsterkere som gjør jobben sin - forsterke signalet uten å "voice" det i en eller annen retning. Men jeg skal ikke skjære alt fra Sugden over en kam. Erfaringen min var EN forsterker i ett oppsett , og må derfor tas for det det er.
    Må si meg helt enig i dette! ;);)

O

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Sikkert en OK sak , men føler vel f.eks Luxman'en til O. og en bra DAC vil gjøre susen bedre. Min eneste erfaring med Sugden i senere tid er den integrerte kl. A saken på 2x25w eller noe sånt. Den ble ikke lenge i anlegg to . Opplevde den som veldig bra på noen innspillinger - og helt på trynet på andre ting. Foretrekker forsterkere som gjør jobben sin - forsterke signalet uten å "voice" det i en eller annen retning. Men jeg skal ikke skjære alt fra Sugden over en kam. Erfaringen min var EN forsterker i ett oppsett , og må derfor tas for det det er.
    Må si meg helt enig i dette! ;);)

O
    Ja, det er du vel da...! :)
    Nei, blir jeg sittende på de blokkene skal vi gjennom en lang vurderingsprosess vedrørende høyttalere, forforsterker, RIAA og dac. Kjenner jeg allerede er utålmodig :) :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gleder meg til du får opp øynene for Audio Note.. Skikkelig.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Nja, mange hifivalg gjøres basert på det visuelle :)
    Har Audio Note pre på benken i dag, og den gjør ingenting feil. (omtrent).
    Men den er nok ikke den raffeste i AN utvalget. Er du bevandret i ANs verden HCS?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nei, ikke ekstensiv kunnskap. Hatt tre dac fra de, samt et sett høyttalere. Sære ting, men artig om en liker det litt sært. Og dyrt.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg liker sær hifi, bare det ikke er så dyrt :)
    Jeg har nå sære platespillere (Goldmund og Forsell) og sære monoblokker (Gate)
    Kanskje det er min "Røde tråd" som Impulse snakker om?
    La oss prøve :)
    Har dere forslag til sær forforsterker/RIAA/DAC/CD/høyttalere i samme "klasse" (90-talls high end?) som resten?

Bring it on!

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Impulse høyttalere er nevnt.. Skal du ha noen virkelig kule høyttalere kan du se etter PE Leon, modellen som heter Modena. Sjelden og har en mellombass Impulse ikke kan måle seg med. Etter min smak :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.870
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kanskje det er min "Røde tråd" som Impulse snakker om?
    La oss prøve :)
    Har dere forslag til sær forforsterker/RIAA/DAC/CD/høyttalere i samme "klasse" (90-talls high end?) som resten?
    Hey, å ha sære saker som ikke koster skjorta, er jo min "røde tråd"! Mye av det jeg har, er jo nettopp som du beskriver, Jorwed. Selv de nyere sakene er bygd uten tanke på å nødvendigvis oppnå "hi-tech" (rør, NOS-DAC osv).

Forslag? Det er jo mange alternativer, men du må nok først finne ut nøyaktig hva din greie er. Vanskelig for oss andre å vite hva du søker all den tid du drar vidt forskjellige saker hjem omtrent annenhver uke :). Seff ikke noe galt i det; du koser deg jo.

HCS, jeg tror "Impulse" i denne sammenhengen refereres til the man.

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.092
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Sært , vel - Gallo Reference kunne kanskje funke , men jeg vet ikke om 300B ville kunne blåse liv i dem - selv med den originale Sub-ampen.

5810f0b79c696_anthony-gallo-reference-3.5-speaker-pair--3-317-p.jpg.975132ce856252ffb696edc34a92.jpg

Når det gjelder pre-amper så skulle du jo hatt den Ear saken du hadde da :) Men spiller ikke Audio Research på lag med monoblokkene ?
    Uansett pre og annen elektronikk så får du nok ikke 300B til å synge uten noe mere lett-drevent. Det mest fornuftige er nok horn der tror jeg. Når det gjelder digital er jeg av den oppfatning av nytt spiller bedre. Jitter (som er ganske vesentlig) har blitt mere eller mindre eliminert da femto-clock og tilsvarende nå er innebygd i mere moderat prisede produkter. Nyere dac'er spiller også alle formater.

Viktigste steg du kan gjøre er å bestemme deg for om du vil satse på 300B - i så fall , finn noe lettdrevent som også spiller på lag med rommet. Resten av kjeden blir da en enklere match å få til...………...

avantgarde.jpg

lowther.jpg

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.350
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Mht Sugden så får du garantert lånt en om du hører Halvord hos importøren.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.981
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Dettte gidder jeg en gang ikke og engasjere meg i,det forsvinner ut døra 2 uker senere uansett ;)

O

Sist redigert:

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Får vel ta meg sammen og beholde komponentene like lenge som EVO II i det minste...
    :rolleyes:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enig i det med 300b. Du begrenser deg om prioritering ligger der, men det kan gi noen unike opplevelser.

Vina, var snakk om å ta med seg blokkene til deg, derav impulse høyttalere. Impulse sine ombygde Consonance forsterkere er uansett og one of a kind.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.092
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Macca er jo en trivelig fyr det (McCartney), Kan bare anbefale 8 days a Week - mye (inntil da) sjeldne liveopptak , og bra dokumentarstoff. Og så har man jo HELP da. Som en sjarmerende samling musikkvideoer bundet sammen av en utrolig tullete historie.

eight-days-a-week-movie-poster-2016-1020774107.jpg

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Lytter til forskjellig musikk og browser nettet etter tester av eget utstyr. (Typisk)
    Kom over denne for Sonus Faber Cremona M
    Sonus Faber Cremona M Loudspeaker | The Absolute Sound

Noen er bedre med ord og beskrivelser enn andre :)

"Given my experience with the Cremona M, I can tell you that dusty stereotype of a Sonus client couldn’t be further from the truth. Yes, there’s the traditional sweet and civil side to the Cremona that does for a piccolo trumpet or a harpsichord what Perugia does for chocolate. If you’re listening to some soft jazz like Diane Reeves or Mary Stallings, that warmth and sweetness can make you feel as poshly pampered as a Pomeranian. But this particular Sonus Faber also reveals a more explosive, electrifying side, one that doesn’t flinch from deep-impact rock and full-throttle metal. Translation: This cultured Italian kicked some serious gluteus maximus in my listening room."

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.092
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Cremona M er flotte høyttalere - og kan ikke si det ikke frister å plassere et par slike i TV stua. Men det var fornuft vs penger da :)
    Spiller jo absolutt greit der som det allerede gjør.

T

TT.

Gjest
    Hei. Takk for besøk i dag og takk for bryderiet med frakt av utstyr ;) . Har du kommet noe nærmere det perfekte rom i ettermiddag?

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk det samme. Ja, jeg har testet Room Perfect (RP-1) noe. Men skal jobbe mer med den senere. Merkbar forskjell i lyden, men usikker på om det utelukkende var til det bedre. Skal oppdatere programvaren i boksen først :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.957
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    God å se at den gode smak er på plass. Den hører derhjemme, misforstå ikke. Det er tross alt Suburbias hvite ridder og forsvarer det dreier seg om.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Kjøpt meg en kasse lp plater på Notodden. Kjøres det den veien hadde jeg satt pris på om platene mine fikk haik i retning Oslo (Ski).

Ellers er det stille og rolig. Du vet, sånn før stormen...

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.870
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Javel, gitt opp den røde tråden med flea watts og lettdrevne ht allerede:confused:
    Rykker litt i venstre lilletå å se på noe av det du legger ut. Veldig gode saker som venter på den rette eier og rett hjem :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har jorwed hatt lettdrevne høyttalere? Ikke fått det med meg... :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.092
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Veldig mye gromt utstyr som har blitt og blir omsatt hos jorwed ja. Har begynt å miste troa på at ting gror fast der i gården :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.665
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Når katten er borte, danser musene på bordet er det noe som heter.
    Før EVO dro på burgerferie var jeg borte og hentet Luxman C600f forforsterkeren. Jeg har ikke vært så mye hjemme siste to ukene, men gudbedre for en forforsterker. Jeg har testet den opp mot Audio Note M2 og ARC LS7. De to sistnevnte spiller i samme liga, men Luxman´en gruser dem begge på alle parametre. En herlig bygget boks, men solid fjernkontroll og ett flott estetisk ytre. Kan egentlig ikke skjønne hvorfor den ikke er solgt ennå? EVO har lagt den ut til 23k og sett ift nyprisen er det jo grisebillig!?!
    _300655551.jpg
    _680650657.jpg
    _1750954455.jpg

Jeg har også lekt med litt kabler og harddisk musikkfiler via en MBL 1511 dac. Sammen spiller kombinasjonen helt magisk!

53d10b2de873b4e5cfc380d3df6edb05.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.976
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja den er flott :) Luxman er aldri feil. hvilken Pass clone er det du har til riaa?

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn