Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.557
    USAs forsvarsminister: Ukrainsk Nato-medlemskap er ikke realistisk
    Et ukrainsk Nato-medlemskap er ikke realistisk, slår USAs forsvarsminister Pete Hegseth fast.

– USA mener at et Nato-medlemskap for Ukraina ikke er et realistisk utfall av krigen, sa Hegseth i sin innledning til et møte i kontaktgruppa for Ukraina (UDCG) i Nato-hovedkvarteret i Brussel onsdag.

I tillegg mener USA at Ukrainas ønske om å gjenerobre Krym-halvøya, som Russland okkuperte i 2014, er urealistisk.

– Å kjempe for dette vil bare føre til unødvendig lidelse, sier Hegseth.

Han slår også fast at USA ikke vil sende soldater til Ukraina.

Så USA vil ikke gjøre noe som Irriterer Russland.

EDIT; Og Russere oppnår muligens noe av det de var mest interessert i med sin krigføring.
    Krim.
    Akkurat det samme som for århundrer siden, ingenting har endret seg; det er makta som rår. La dem som tilsidesetter en regelbasert verdensorden bli belønnet. La dem som bøller seg frem og stjeler det land dem har lyst på, bli belønnet.
    Sånn er det i vår såkalte siviliserte verden :(

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.364
    Sted
    Sunnmøre
    Same shit, new wrapping:(
    Ja, og trumpologi er ein vanskeleg kunst. Men ut frå det eg får med meg av filtrerte nyhende, er det eit anna alvor over framgangsmåten her enn i mylderet av andre utspel han har kome med.

Eg er ikkje optimist når det gjeld Ukraina, men eg er litt mindre super-pessimist enn eg var då Trump vart vald.

Men det er openbert at dersom det vert ein «fredsavtale» no, får Putin «krigsbytte», og utan at USA legg amerikanske soldatar på vektskåla, er avtalen lite verd.

Eg har lurt på kva som er verst for Ukraina, dersom dei måtte velja: å måtte avstå storparten av det okkuperte området, eller å stå utan forpliktande garanti etterpå.

Kanskje det er reint hypotetisk. Putin krev nok begge delar.

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    3.180
    Sted
    Portugal

oen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Antall liker
    3.180
    Sted
    Portugal
    Zelenskyj: Talat med Trump om möjlighet för fred
    Efter att USA:s president Donald Trumps uttalande om att förhandlingar ska inledas med Ryssland om kriget i Ukraina har han också talat med Volodymyr Zelenskyj.
    Enligt Zelenskyj ska Trump ha informerat honom om samtalet med Putin. Han uppger även att de ska ha talat om framtagandet av ett dokument som avser ett ökat samarbete kring ekonomi och säkerhet mellan USA och Ukraina.
    - Vi talade om möjligheten att uppnå fred, säger Volodymyr Zelenskyj enligt Reuters.
    Enligt den ukrainska presidenten ska han ha kommit överens med Donald Trump om att hålla ytterligare kontakt och inleda planering av möten.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.657
    Nå viser du stort sett til gamle myter... rett nok har vi ikke bompenger her jeg bor, men jeg skal ikke så veldig langt unna før det slår inn... såer det en markert førskjell på veistandard også... utenom E-veiene er det tildels nokså dårlig stelt...
    Ikke myter.

Jeg har nettopp brukt en formue på å få skiftet ut vinduene i huset. Og timeprisen jeg ble tilbudt på snekkerarbeidet var på høykvalifisert it konsulent nivå. Så da sjekket jeg litt. Eller ganske mye, egentlig. Det er jævlig store prisforskjeller på snekkere i presområder og grisgrente strøk. Det er også ekstreme prisforskjeller på boliger. Veiene er nok bedre her, men det betyr ikke alltid at trafikken flyter bedre.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn