Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.059
    Sted
    Oslo
    Larson ser ikke mye terrorbombing av sivile, skriver han.
    Ikke jeg heller, ser bare noen dvs mange bilder på TV, og de kan jo være like fake news som Hollywood produksjonen kalt månelanding

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Larson ser ikke mye terrorbombing av sivile, skriver han.
    Ikke jeg heller, ser bare noen dvs mange bilder på TV, og de kan jo være like fake news som Hollywood produksjonen kalt månelanding
    Det er vanskelig å sitere riktig, er det? Ta med neste setning, vil du?

" Jeg ser en helt normal krig med sivile ofre slik som det alltid er i krig. "

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.486

Beskytning av avtalte flyktningruter, bomber i boligområder, flere skoler, sykehus mmm.
    Det er ikke uflaks.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.059
    Sted
    Oslo

Dette er jo ikke en krig, derimot en spesial militær operasjon. At det går med noen sykehus og boligblokker er vel normalt?

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.588
    Torget vurderinger
    2
    Jeg velger heller å se det slik at det er interessant med forskjellige meninger. Ikke at alle er enige hele tiden. Årsaken til såkalt kverulering er antakeligvis ofte at mange misforstår og feiltolker andres innlegg, som regel pga sterke følelser, og noen ganger med vilje.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Dette er jo ikke en krig, derimot en spesial militær operasjon. At det går med noen sykehus og boligblokker er vel normalt?
    At det går med sykehus og boligblokker er 100 % normalt i en krig, ja. Det er slik krig er. Se bare til Libya om du tror noe annet.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.059
    Sted
    Oslo
    At det går med sykehus og boligblokker er 100 % normalt i en krig, ja. Det er slik krig er. Se bare til Libya om du tror noe annet.

Så det unormale er å følge Geneve konvensjonen da.
    Henretting av krigsfanger er også ganske vanlig, men å kalle det normalt?

mags73

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.06.2012
    Antall liker
    107
    Torget vurderinger
    4
    NATO sender antiluft-kryssere nær den russiske enklaven Kaliningrad, og Estland erklærer at de ønsker NFZ.

Det er ingen eskalering å se her. Gå videre. Det er kun russerne som eskalerer. Vesten gjør ikke slikt.
    Folkens, jeg trenger litt hjelp. Naboen er en ordentlig kjiping, han har pusset opp kåken og kona har begynt et helvetes mas om nytt kjøkken, male panel blablabla. Jeg tok selvfølgelig affære, spraymalte garasjen hans med noen berettigede ord og håpet han skulle ta hintet. Det skjedde ikke. Han har kjøpt ny bil og i tillegg bygget carport, den kødden. Man vet selvfølgelig råd, og en fredags kveld etter noen pils fikk epletrærne hans et noe ublidt møte med motorsagen. Ungene fikk en bøtte med stein, og glassmesteren et omfattende oppdrag (det er fetteren min - win-win!!). Nå har jaggu løken bygget et fire meter høyt gjerde og satt opp tuja-hekk (tuja! Er det nitti-tallet, eller?) og sier at han skal ringe snuten neste gang han ser meg eller mine på tomten. Dette er jo helt usannsynlig frekt. Sitter og skal fyre grillen men kjenner heller for å ta med tennvæske og fyrstikker over og pyre ned hele skiten til den provoserende drittsekken. He's got it coming. Ikkesant?

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.059
    Sted
    Oslo
    Skal du virkelig kverulere på ordet normalt?
    Siden det er viktig for deg å vise til andre krigsforbrytelser for å "forklare" russernes fram marsj, hvorfor nøye seg med hva som skjedde i Libya?
    Du kan jo trekke fram det tredje rikets krigføring, visst faen var bombing og andre grusomheter "normale"

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.486
    Sukk.

Vi må gjerne forby bomber fra å lande på sykehus, men det hindrer faktisk ikke bomber fra å bomme på alle sykehusene. Slik er krig.

Krig er krig. Krig betyr ødelagt infrastruktur. Det betyr døde leger og sykepleiere. Det betyr døde sivile. Det betyr døde gravide.

Det er slik krig er.
    Bombing av byer, og gjentatt bombing av skoler, boligområder og sykehus er uansett å anse som ren terror. Det er naturlig og fornuftig at verdenssamfunnet reagerer svært negativt på den typen krigføring, og innfører alle mulige sanksjoner.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Sukk Disqutabel.

Hvem er det som ikke vet hva moderne krig innebærer? Skulle nesten tro du forventet at de motstridende armeene møtte hverandre på en slagmark utenfor byen og der drepte hverandre.

U

utgatt60135

Gjest
    Årsaken til såkalt kverulering er antakeligvis ofte at mange misforstår og feiltolker andres innlegg, som regel pga sterke følelser, og noen ganger med vilje.
    Ja, det sa du det.

Igjen, det er helt absurd å få kritikk for å mene at alt ikke ble gjort for å hindre krig og at det er det aller viktigste. Ellers er vi andre helt på linje med alle andre om å fordømmer Russland. Noen burde gå litt i seg selv og se på sin egen sort/hvit tankegang og bevisst prøve å mistolke andre. Og går ikke det så kommer det skittkasting. Det er rene Bush retorikken her. " You are either with us or against us" holdinger.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.486
    Sukk Disqutabel.

Hvem er det som ikke vet hva moderne krig innebærer? Skulle nesten tro du forventet at de motstridende armeene møtte hverandre på en slagmark utenfor byen og der drepte hverandre.
    Poenget er at det er umoderne krig som føres når man terrorbomber en by. Det hørte hjemme i 1945, og alle vet hvor feil det er. Det er en grunn til innføring av f.eks. Genevekonvensjonen. Dagens presisjonsvåpen kan benyttes helt annerledes. Det finnes ingen unnskyldninger for det som utspiller seg i Ukraina.

U

utgatt60135

Gjest
    Denne tråden var særdeles interessant, men nå har 2-3 personer kverulert den ned i grøfta.
    Det er nok meningen.
    Jasså, så det er sånn du mener er rett. At alle skal mene det samme som deg og være kun på én side? Uten noen form for selvkritikk og balanse.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Skal si sporene av irak-krigene sitter igjen, når man tror at presisjonsvåpen er presise. De såkalte presisjonsvåpen er ikke så presise som vi vil ha det til. Bomber havner på avveie, enten det er amerikanske, norske, russiske.

Det heter krig. Sivile dør.

U

utgatt60135

Gjest
    Bombing av byer, og gjentatt bombing av skoler, boligområder og sykehus er uansett å anse som ren terror. Det er naturlig og fornuftig at verdenssamfunnet reagerer svært negativt på den typen krigføring, og innfører alle mulige sanksjoner.
    Ja, men det er endel av det grusomme med krig. Det er ingen kriger som bare retter seg mot militære mål. Sivile vil alltid bli rammet. Uansett om det er Russland eller USA som angriper av falske årsaker.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.486
    Jasså, så det er sånn du mener er rett. At alle skal mene det samme som deg og være kun på én side? Uten noen form for selvkritikk og balanse.
    Det burde være lov til å mene at ei jente som går hjem fra byen ikke skal overfalles, mishandles og voldtas. Det er ikke sånn at overfallsmannen verken behøver eller fortjener at noen ser saken fra den andre siden. Hun hadde korte skjørt. Hun var alene. Hun hadde lyst hår. Hun hadde for høye hæler. Hun hadde drukket.
    Herregud, hun ble mishandlet, sånn er moderne voldtekt, sukk. Se det fra den andre siden, hun kunne godt latt være å være akkurat der akkurat da.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.486
    Skal si sporene av irak-krigene sitter igjen, når man tror at presisjonsvåpen er presise. De såkalte presisjonsvåpen er ikke så presise som vi vil ha det til. Bomber havner på avveie, enten det er amerikanske, norske, russiske.

Det heter krig. Sivile dør.
    Man tror ikke det. Man vet såpass at man ikke driver å.... nei forresten, jeg gidder ikke.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    For en perfekt analogi du drar frem, disqutabel. En blond jente blir voldtatt.

U

utgatt60135

Gjest
    Det burde være lov til å mene at ei jente som går hjem fra byen ikke skal overfalles, mishandles og voldtas. Det er ikke sånn at overfallsmannen verken behøver eller fortjener at noen ser saken fra den andre siden. Hun hadde korte skjørt. Hun var alene. Hun hadde lyst hår. Hun hadde for høye hæler. Hun hadde drukket.
    Herregud, hun ble mishandlet, sånn er moderne voldtekt, sukk. Se det fra den andre siden, hun kunne godt latt være å være akkurat der akkurat da.
    Årsaken til såkalt kverulering er antakeligvis ofte at mange misforstår og feiltolker andres innlegg, som regel pga sterke følelser, og noen ganger med vilje.
    Hva er det du holder på med nå?

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.267
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Amerikansk etterretning som så langt har vært presis analyserer Putin og situasjonen
    Artikkelen misser utrolig nok det åpenbare. Det er ingen utro tjenere på innsiden, Putin lot seg vaksinere mot korona. Typisk nok var han skeptisk til Sputnik, og gikk for Moderna. Han trackes nå av CIA via microchip, derav den presise etteretningen.

Informasjonen finnes for den som gidder lese og som klarer å tenke selv. 😏

morbid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Antall liker
    2.960
    Nærmere en halv million døde som følge at USA sin invasjon basert på løgner. Var du like engasjert da?
    Irak har også hatt sin tråd(er) her, i tillegg til et par dusin andre tråder hvor USA har fått kritikk..

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    39.433
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nærmere en halv million døde som følge at USA sin invasjon basert på løgner. Var du like engasjert da?
    I mitt tilfelle - ja. Du kan finne innleggene her inne hvis du gidder. Jeg husker også at jeg skjelte uten amerikansk bekjent (offiser) etter noter over idiotiet og forklarte ham i noen detalj hva dette ville bety for USAs anseelse og posisjon i verden. Jeg hadde dessverre rett.

Men nå er det Russland vi snakker om, et Russland som har startet en folkerettsstridig angrepskrig mot et fredelig naboland, og som begår daglige krigsforbrytelser mot sivilbefolkningen. Om eksempelet med NATOs bombing i Kosovo i det hele tatt har noen relevans her er det kanskje et eksempel på at NATO også er villig til å forsvare land utenfor alliansen mot overgrep hvis det blir ille nok. Det burde bekymre Putin i disse dager.

Sist redigert:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.174
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det er dine ord. Jeg har aldri sagt noe slikt.

Du gjør jo ikke annet. Hver gang noen påpeker, hvor ille Russlands kriminelle gjerninger er i Ukraine, holder du konstant på med,
    at USA er mye verre, som at det skulle forklare noe som helst...
    En ting er sikkert... verdensoppfattelse og storpolitikk...... der bør du forlange tilbake skolepengene.
    Og nei... det er ikke personangrepp.... det er "motbør".

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg velger heller å se det slik at det er interessant med forskjellige meninger. Ikke at alle er enige hele tiden. Årsaken til såkalt kverulering er antakeligvis ofte at mange misforstår og feiltolker andres innlegg, som regel pga sterke følelser, og noen ganger med vilje.
    Enig. Disse som legger ut om ignore blir litt som unger som stikker fingrene i ørene. Barnslig, er én måte å se det på.

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.911
    I mitt tilfelle - ja. Du kan finne innleggene her inne hvis du gidder. Jeg husker også at jeg skjelte uten amerikansk bekjent (offiser) etter noter over idiotiet og forklarte ham i noen detalj hva dette ville bety for USAs anseelse og posisjon i verden. Jeg hadde dessverre rett.

Men nå er det Russland vi snakker om, et Russland som har startet en folkerettsstridig angrepskrig mot et fredelig naboland, og som begår daglige krigsforbrytelser mot sivilbefolkningen. Om eksempelet med NATOs bombing i Kosovo i det hele tatt har noen relevans her er det kanskje et eksempel på at NATO også er villig til å forsvare land utenfor alliansen mot overgrep hvis det blir ille nok. Det burde bekymre Putin i disse dager.

Jeg begynte å lese på denne, men ble for kvalm til å komme særlig langt ned. Kanskje det begynner å faktisk bli på tide at noen setter ned foten. 🤢

U

utgatt60135

Gjest
    Du gjør jo ikke annet. Hver gang noen påpeker, hvor ille Russlands kriminelle gjerninger er i Ukraine, holder du konstant på med,
    at USA er mye verre, som at det skulle forklare noe som helst...
    Jeg har aldri sagt at USA er verre, det er dine ord. Slutt å tilegne meg noe jeg ikke mener eller skriver.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn