Alle monner drar og ukrainerne ikke bare trenger eller fortjener vår hjelp, jeg mener vi også er forpliktet til å hjelpe der vi kan bidra. De kjemper ikke bare for sin egen overlevelse som land, nasjon og folk, men også for oss.
Da gjelder det også å støtte ukrainsk økonomi, som Putler gjør det han kan for å ødelegge.
Slik Ukraina for mange i Vesten til nylig bare ble ansett å være nok "et korrupt drittland", som vi også har fått servert gjentatte ganger her inne, så er det vel fortsatt relativt ukjent at Ukraina i tillegg til å være verdens kornkammer også har lange tradisjoner på high tech. Igor Sikorsky ble født i Kyiv omtrent ett hundre år før Oleg Antonov døde samme sted. Nok ikke det mest miljøvennlige, kanskje, men jeg kan forstå mine ukrainske venner (samt mine venner som er flynerder) at gjenoppbyggingen av Mriya og få den på vingene igjen blir viktig, slik AN-225 også var for ukrainernes drømmer om at også de som nasjon hadde noe spesielt å bidra med.
Jeg har i ti år anbefalt alle mine venner oppsatt med Mac i heimen å skaffe seg MacPaws CleanMyMac, fordi jeg mente det var vel verdt pengene for å holde datamaskinen optimalisert utover det Apple selv gjør. Ante faktisk ikke at MacPaw var ukrainsk før jeg oppdaget et lite ukrainsk flagg på deres logo i slutten av februar, og melding om at de besluttet å holde sitt hovedkontor i Kyiv, til tross for bombeangrepene. Har ikke blitt mindre anbefalinger av MacPaw dette året.