Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.937
    Antall liker
    596
    Å sette seg på ræva og grine som en femåring er ikke noen spesielt konstruktiv måte å fremme fred på. Så dette fredsprosjektet ditt tror jeg med fordel du kan legge på hylla først som sist.
    Arne Treholt påstod også at han fremmet fred! Det var sjokkerende å se rammene rundt hans tilværelse i Russland på slutten av hans tid. Russerne tar godt vare på sine, men ordner opp med opposisjonen!
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.396
    Antall liker
    11.139
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Forsvarets Forum har intervjuet Simon Shuster om Spilleren, boken hans om Zelensky.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Å sette seg på ræva og grine som en femåring er ikke noen spesielt konstruktiv måte å fremme fred på. Så dette fredsprosjektet ditt tror jeg med fordel du kan legge på hylla først som sist.
    Jeg griner absolutt ikke, jeg synes det er veldig trist å se voksne menn holde på slik. Jeg står imot trakassering av andre folk og å spre løgner om folk er et svært dårlig menneskelig egenskap. Jeg synes dere burde skamme dere for slik bedriten oppførsel med folk som vil ha fred.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.534
    Antall liker
    3.654
    Sted
    Sunnmøre
    Om naboland skulle finne på å opponere mot muskovias ulike krav og påfunn får de takke seg selv for konsekvensene, hvis de ligger innenfor det muskovittene til enhver tid definerer som sitt «interesseområde».
    Eg trur det “realistiske” argumentet opererer med ei slags førestilling om eit perfekt ekvilibrium mellom stormaktene og interessesfærane deira, og ei slags førestilling at det er oppskrifta for evig fred.

    Argumentet er gjerne den lange freden (1815-1914) og den kalde krigen. Problemet er at det ikkje var fred i desse periodane, men tallause regionale konfliktar i grenseområda mellom “sfærane” til stormaktene; særleg når ei stormakt (eller supermakt) vart styrkt eller svekt.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    5.233
    Sier ikke at det er samme person. Bare at når en påvirkningsagent blir avslørt, registrerer en ny seg. Helt åpenbart egentlig.
    Åpenbart for en konspirasjonsteoretiker, Occams razor er at datoen er tilfeldig, og at dette bare er to av svært mange personer som har latt seg forføre av politiske ytterkanter og alternative media.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    5.233
    Jeg griner absolutt ikke, jeg synes det er veldig trist å se voksne menn holde på slik. Jeg står imot trakassering av andre folk og å spre løgner om folk er et svært dårlig menneskelig egenskap. Jeg synes dere burde skamme dere for slik bedriten oppførsel med folk som vil ha fred.
    Det har kanskje med at du ikke ser hvor himmelvidt dumt det er av deg å påstå at du "vil ha fred" mens andre "ikke vil ha fred". Om noe så er i hvert fall det en bombesikker garanti for at du (her på forumet) ikke vil få fred. Og at du i videre forstand mener at man får fred ved å legge seg på ryggen for en brutal diktator som Putin, er det praktisk talt ingen andre i noe politisk eller diplomatisk miljø som deler. Så idéene dine om hvordan man får fred er fullstendig på trynet, og vanskeligere enn det er det vel egentlig ikke.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Jeg har nå begynt å rapportere regel brudd nå. Nå får det holde med denne trakaseringen. Jeg sendte PM til valentino i beste mening fordi jeg blir så oppgitt av trakkaseringen. Jeg blir ekstra skuffet over enkelte personer her.
     

    JE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    356
    Antall liker
    44
    Det er få kriger som kan rettferdiggjøres, men kampen mot nazismen var helt åpenbart.. Det hadde aldri slått meg å kunne hentyde noe slikt til andre mennesker. Skjerp deg!!! Ukraina har en utfordring med slike bevegelser også. Sånt må vi slå ned på.

    Du burde ha vett nok med å komme med en undskyldning i likhet med mange andre her. Dere er stygge mot andre mennesker. Å lyve om andre og komme med stygge bemerkninger er ikke bra! Det er også imot regelverket her, men det er visst fritt frem her.
    Og hvem var med nazistene fra 1.9.39 og til 22.6.41 i Polen og baltiskelandene? jo de "russiske " vennene som var/er så fredselskende. Angrep Polen i samarbeid med nazistene.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.573
    Antall liker
    103.026
    Torget vurderinger
    23
    Jeg griner absolutt ikke, jeg synes det er veldig trist å se voksne menn holde på slik. Jeg står imot trakassering av andre folk og å spre løgner om folk er et svært dårlig menneskelig egenskap. Jeg synes dere burde skamme dere for slik bedriten oppførsel med folk som vil ha fred.
    Bare noe jeg lurer på... er du interessert i musikk? Hifi?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.850
    Antall liker
    21.835
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Zelenskiy om den hengende US hjelpepakken: “I am sure there will be a positive decision, because otherwise it will leave me wondering what kind of world we are living in.”
    most Ukrainians are not willing to countenance the idea of a peace deal, given that there would be few mechanisms to force Russia to abide by it, and would risk merely giving Moscow time to replenish its forces and strike Ukraine again.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Bare noe jeg lurer på... er du interessert i musikk? Hifi?
    Det er derfor jeg er på forumet. Jeg er langt over snittet interessert i musikk og går på konserter i perioder flere ganger i uken. HiFi har jeg vært interessert i siden jeg var tenåring. Og så er jeg interessert i storpolitikk og virkelig finne ut hvordan alt egentlig henger sammen. Særlig under kriger florerer det med usannheten og propagandaen er sterk. Det folk flest ikke forstår eller ikke vil forstå at Vesten driver også med massiv proganada. Det meste kommer fra politikere.

    Jeg prøver å være modig og stå for det jeg mener. Jeg skal kunne lese det jeg skriver mange år etter og stå for det. Skittkasting holder jeg for god til, men jeg blir rasende når folk lyver om folk og kaster dritt om andre. Sånt står jeg opp i mot. Krig er det verste jeg vet enkelt og greit.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    @Antoine Hvordan ser du for deg at det kan bli fred i Ukraina?

    Nei, det er jo vanskelig når det har blitt slik. Det aller aller viktigste for fred er å hindre at kriger oppstår. De burde ha jobbet for å holde Ukraina mest mulig nøytralt så hadde vil sluppet alt dette tror jeg. Folk flest er altfor naive i hva interessene til verdens supermakt er.

    Dessverre kan ikke historien skrives om så da må vi prøve å finne beste løsning for å hindre mer krig og død. De må til forhandligsbordet. Det visste jeg før den såkalte våroffensiven. Denne krigen løses ikke med mer våpen. Ukraina må bli nøytralt. Russland kan ikke annektere de områdene de har tatt. Det må reverseres, men jeg mener det er folket som bor i områdene som bør ha mye å si. Jeg skjønner det blir vanskelig og vondt.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.751
    Antall liker
    1.977
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Visse folk her inne er jo paranoide. Fordi man har andre meninger enn det politisk korrekte så må det jo selvfølgelig være en agent. Helt utrolig
    Minner forresten om at det er agenter for Israel i den Israel tråden, der er heller ikke alle het enige om hvem som har rett.

    P. S hvor søker man på jobb? Hadde vært genialt å få betalt for å tråle dette forumet
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Drammensveien 74
    Ja, du tror alså at jeg har gått på ambassaden og bedt om penger for å skrive på hifisentralen at jeg i mot krigen, skrive negative ting om Putin og at vi burde få gang fredsforhandlinger. Veldig realistisk, oen? De hadde ifølge deg åpent døren og gitt meg penger med en gang og tenkt at hifisentralens off topic sider er viktige for dem. Litt mer realistisk er at de hadde trodd jeg var en mentalt ustabil person?
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    231
    Antall liker
    311
    Sted
    Minhus
    fredsforhandlinger?
    Putin jobber med sin ettermæle og i historiebøkene skal det stå at Putin, den stor leder, har gjenforent Ukraina med det store Russiske riket.
    Det eneste som kan forhindre Ukrainas fall er at Ukraina vinner krigen og med alle områder som tilhørte dem før 2014.

    Putin gir seg ikke etter en forhandlet avtale, han er upålitelig og gjør som han vil.
    "it will be history on repeat"
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.817
    Antall liker
    2.390
    Sted
    Portugal

    Nu samlas ledamöterna i parlamentet
    Ledamöterna i det ungerska parlamentet har nu börjat komma in i kammaren. Strax påbörjar premiärminister Orbán sitt årliga invigningstal, vilket väntas pågå ungefär en timme.
    Omröstningen om Sveriges Natoansökan lär dröja ytterligare några timmar, säger SVT:s Europakorrespondent Ulrika Bergsten som är på plats i Budapest.
    - Det kommer nog ske någon gång mellan klockan 16 och 17, men det kan dra ut på tiden.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.087
    Antall liker
    20.364
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Er det andre en jeg som får PMer fra @Antoine nå?
    Da er det bare å rapportere som uønsket trakkassering.
    Siden han selv har startet på den galeien, kan han vel få føle litt motbør der også.
    Og selvbildet hans er glorifisert igjen.
    "Jeg er over gjennemsnittet interessert i Hifi".
    "Jeg er bedre enn dere, for jeg er for fred, og alle dere er for krig".:unsure:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.573
    Antall liker
    103.026
    Torget vurderinger
    23
    De finner nok på en eller annen unnskyldning for å drøye... sykt barn, hente i barnehage, parkering utløpt etc.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.442
    Antall liker
    12.561
    Sted
    Sørlandet
    I helgen hadde vi besøk av noen venner fra Moskva. Dem hadde nylig vært hjemom en tur og jeg ble nysgjerrig på hvordan man reiser til Moskva i disse tider. Dem syntes det var et lite merkelig spørsmål og sa at man hadde flere måter å komme seg dit på. Selv valgte dem å reise via Serbia. Dyre billetter men svært velfungerende. Andre muligheter var å fly via Tyrkia.

    Dem kunne rapportere om at livet i Moskva var langt bedre nå en når dem flyttet derfra for ca 10 år siden. Økonomien blomstrer. Utvalget i butikker var fantastisk, gatene er rene og krigen var ikke nevnt i nyhetene en eneste gang. Dem var rett og slett skikkelig imponert over optimismen og de gode økonomiske utsiktene der.

    Men.... dem tok med seg en bag ekstra med bagasje på flyet hjem fra Moskva. Pris: €800
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Det prosjektet går omtrent like dårlig som forsøket på å "fremme fred" på HFS gjennom å fortelle alle andre at de er for krig. Hva er sannhetskildene dine? Steigan.no? Nyhetsspeilet?
    Å det er bredt. Veldig mange ulike kilder. Hvis jeg skulle oppgi alle mulige kilder så har den lista blitt lang. Det er tross alt ganske mange som har interesse for å forstå å verden, og ikke bare følge flokken og tro alt det main stream media sier. Særlig i USA er det mange. Men de fleste velger klokelig nok å ikke fronte det offentlig, for da blir du fort til hakkemat som denne tråden viser med all tydelighet. Folk kan være svært så stygge mot folk som ikke nødvendigvis er politisk korrekte. Jeg ville anbefalt å begynne å sette seg inn i hvordan USA ble en supermakt og hvilke virkemidler de har for å oppnå det. Nei, de er overhodet ikke noe verdenspoliti og der er ikke demokrati de jobber mot. De er ekstremt kyniske og har utnyttet store deler av verden, satt de i gjeld med forpliktelser som støtter deres økonomi. Hvorvidt de går inn for å velte en leder har ikke noe med om de er gode eller dårlige, det er alltid egeninteresser for deres supermakt som er driveren. Penger og makt. De driver med massiv propaganda for å dekke over deres ekstremt kyniske interesser. Det er ikke vanskelig å finne stoff som underbygger dette, men du finner nesten ingenting om dette i main stream media. Mediene er for det meste eid av den samme pengemakta som sponser politikere i USA. Du må nesten gå til mer nøytrale kilder og kritikere. Det er ingen vei utenom om man vil lære å forstå hvordan verden egentlig henger sammen. Følg pengene er en god retningspor. Se hva de gjør og ikke alltid hva de sier. En politiker som alltid er ærlig kommer ikke langt. Vit at de ikke alltid snakker sant.

    Putin er ingen god mann. Han er en diktator som styrer landet med med knallhard hånd. Han er en oligark selv og er veldig høyrevridd. Alt dette er stikk i strid med alt jeg står for. Hans brutale angrep mot Kyiv for å avsatte presidenten var uhyrlig og kan på ingen måte forsvares. Derimot så forklarer han tydelig årsaken til hans valg i intervjuet til Tucker Carlsen. Jeg mener han snakket sant der. Det går fint an å være imot en leder og allikevel si det som der at han snakket sant. Jeg er dog sterkt uenig når ham mente at Ukraina ikke var noen ekte land. Det er det han sa etter historiedelen som er det interessante og det er da ganske interessant at MSM aldri nevnte den delen med et eneste ord. Det ble forbigått i stillhet. At det var pga USA rolle i Ukraina han tok det valget. Han ville prøve å stoppe at Ukraina ble en satelittstat for USA. Dette stemmer med kravene de satte før angrepet. Vesten begynte å sende våpen til Ukraina og lære dem opp mange år før dette. Det var dette han ville stoppe. Hvis det var landet han var ute etter så hadde han selvfølgelig ikke ventet til Ukraina fikk mye våpenhjelp fra Vesten. Da han han gjort det for veldig lenge siden.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.156
    Antall liker
    2.668
    Dem kunne rapportere om at livet i Moskva var langt bedre nå en når dem flyttet derfra for ca 10 år siden. Økonomien blomstrer. Utvalget i butikker var fantastisk, gatene er rene og krigen var ikke nevnt i nyhetene en eneste gang. Dem var rett og slett skikkelig imponert over optimismen og de gode økonomiske utsiktene der.
    Håper ikke noen tror at Moskva er representativt for Russland. Bare å se på innslaget fra Karelen i gårdagens søndagsrevyen. Det er mer representativt for Russland. Fattigdom, forfall, håpløshet, månedslønn på 2500,- norske.

    Som en fast deltaker på Tromsø internasjonale filmfestival har jeg sett mange russiske filmer. Som regel fra det periferte russland, senest nå siste festival i januar representert med den glimrende filmen "Grace", filmet i real locations på den russiske landsbygda.
    https://www.tiff.no/film/82de59db-87a8-4190-9841-6e9b9974ef86
    Fattigdom, håpløshet, alkoholmisbruk, voldsbruk, etc som nesten alltid i russiske filmer.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.156
    Antall liker
    2.668
    Håper ingen tror at Moskva IKKE er repsentativt for Russland. Alle vet at Russland er gigantisk og at Mosvka og St. Pete fremstår som to metropoler.
    Selvfølgelig er Moskva en del av russland. Men på samme måte som deler av hovedstaden Pyongyang er lagd for å være et utstillingsvindu i Nord-Korea, så er det på ingen måte representativt for landet.

    En liten ting med russland. Går du inn på en typisk butikk eller en annen serviceinstitusjon, så blir du ikke møtt med vennlighet og et åpent smil. Du blir møtt av et menneske som skuler litt på deg, ser på deg med et mistroisk blikk og ser passe sur ut. Som om livet skylder vedkommende noe.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    5.233
    Null poeng for orginalitet, dette er helt standard "jeg har sett lyset på alternative sider på internett"-babling, og det er ikke en eneste selvstendig tanke i hele det lange innlegget. Men det føles sikkert godt å ha skjønt mye mer enn "den hodeløse flokken som følger MSM", for det er akkurat den følelsen disse lyssky internettsidene som ikke trenger å forholde seg til noen redaksjonelt ansvar, spiller på. At du skal føle deg opplyst, hevet over den gemene hop. Men egentlig er du bare rundlurt.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.961
    Antall liker
    2.221
    Å det er bredt. Veldig mange ulike kilder. Hvis jeg skulle oppgi alle mulige kilder så har den lista blitt lang. Det er tross alt ganske mange som har interesse for å forstå å verden, og ikke bare følge flokken og tro alt det main stream media sier. Særlig i USA er det mange. Men de fleste velger klokelig nok å ikke fronte det offentlig, for da blir du fort til hakkemat som denne tråden viser med all tydelighet. Folk kan være svært så stygge mot folk som ikke nødvendigvis er politisk korrekte. Jeg ville anbefalt å begynne å sette seg inn i hvordan USA ble en supermakt og hvilke virkemidler de har for å oppnå det. Nei, de er overhodet ikke noe verdenspoliti og der er ikke demokrati de jobber mot. De er ekstremt kyniske og har utnyttet store deler av verden, satt de i gjeld med forpliktelser som støtter deres økonomi. Hvorvidt de går inn for å velte en leder har ikke noe med om de er gode eller dårlige, det er alltid egeninteresser for deres supermakt som er driveren. Penger og makt. De driver med massiv propaganda for å dekke over deres ekstremt kyniske interesser. Det er ikke vanskelig å finne stoff som underbygger dette, men du finner nesten ingenting om dette i main stream media. Mediene er for det meste eid av den samme pengemakta som sponser politikere i USA. Du må nesten gå til mer nøytrale kilder og kritikere. Det er ingen vei utenom om man vil lære å forstå hvordan verden egentlig henger sammen. Følg pengene er en god retningspor. Se hva de gjør og ikke alltid hva de sier. En politiker som alltid er ærlig kommer ikke langt. Vit at de ikke alltid snakker sant.

    Putin er ingen god mann. Han er en diktator som styrer landet med med knallhard hånd. Han er en oligark selv og er veldig høyrevridd. Alt dette er stikk i strid med alt jeg står for. Hans brutale angrep mot Kyiv for å avsatte presidenten var uhyrlig og kan på ingen måte forsvares. Derimot så forklarer han tydelig årsaken til hans valg i intervjuet til Tucker Carlsen. Jeg mener han snakket sant der. Det går fint an å være imot en leder og allikevel si det som der at han snakket sant. Jeg er dog sterkt uenig når ham mente at Ukraina ikke var noen ekte land. Det er det han sa etter historiedelen som er det interessante og det er da ganske interessant at MSM aldri nevnte den delen med et eneste ord. Det ble forbigått i stillhet. At det var pga USA rolle i Ukraina han tok det valget. Han ville prøve å stoppe at Ukraina ble en satelittstat for USA. Dette stemmer med kravene de satte før angrepet. Vesten begynte å sende våpen til Ukraina og lære dem opp mange år før dette. Det var dette han ville stoppe. Hvis det var landet han var ute etter så hadde han selvfølgelig ikke ventet til Ukraina fikk mye våpenhjelp fra Vesten. Da han han gjort det for veldig lenge siden.
    Ser du nevner Tucker Carlson intervjuet. Man skal være temmelig far out for å bruke det som fakta. Reinspikka Putinpropaganda hele settet inkl rein historieforfalsking.

    Selvfølgelig , kritiske spørsmål totalt fraværende. Spørsmålslisten var selvfølgelig godkjent på forhånd.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.585
    Antall liker
    35.508
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    At det var pga USA rolle i Ukraina han tok det valget. Han ville prøve å stoppe at Ukraina ble en satelittstat for USA. Dette stemmer med kravene de satte før angrepet. Vesten begynte å sende våpen til Ukraina og lære dem opp mange år før dette. Det var dette han ville stoppe. Hvis det var landet han var ute etter så hadde han selvfølgelig ikke ventet til Ukraina fikk mye våpenhjelp fra Vesten. Da han han gjort det for veldig lenge siden.
    1) Jeg tror ikke jeg har sett ditt svar på mine spørsmål om hvordan putin kan og bør forholde seg til at Østersjøen nå blir en NATO-innsjø, og at det tidligere storfyrstedømmet Finland nå er NATO-medlem. Hvor mye forståelse vil du vise for muskovittenes påståtte «legitime sikkerhetsinteresser» også i våre nærområder?

    2) putin angrep Ukraina i 2014. Vestlig våpenhjelp begynte å komme i 2015 som reaksjon på muskovittenes aggresjon og brudd på 1994-avtalen. Tidslinjen din går ikke i hop.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.673
    Antall liker
    10.240
    Jeg er også meget interessert i Antoines synspunkter på Asbjørns svært saklige innlegg.

    Og jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor Valentinos destillat om at det som fremmes ikke er fredstanker, men imprealisme, ble tatt så ille opp.

    Jeg synes påstander om "spion", "AI" og diverse andre konspiratoriske ideer er en god del verre, i grunn, og det er ikke verdig en åpen debattside som denne. Men å konkludere med at det er svært problematiske sider ved å fremme Putinske synspunkter om Ukrainas rettigheter, burde være helt og holdent innafor, særlig når de er godt underbygget av argumenter.
    Ta ballen, Antoine, Asbjørn har lagt den godt til rette for deg.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Null poeng for orginalitet
    Det er bra. Orginalitet absolutt ikke noe mål. Målet er å lære. Det er da ikke rart at mange sier det samme. Det er tross alt mange som vet. Jeg har til gode å være veldig uenig med folk som er beleste utenfor MSM. De jeg er mest uenig med er nesten alltid de som vet minst.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.673
    Antall liker
    10.240
    Det er bra. Orginalitet absolutt ikke noe mål. Målet er å lære. Det er da ikke rart at mange sier det samme. Det er tross alt mange som vet. Jeg har til gode å være veldig uenig med folk som er beleste utenfor MSM. De jeg er mest uenig med er nesten alltid de som vet minst.
    Så ta utfordringen fra en av de som sitter med en del kunnskap, da. Innleggene hans burde ikke være så vanskelige å finne.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    1) Jeg tror ikke jeg har sett ditt svar på mine spørsmål om hvordan putin kan og bør forholde seg til at Østersjøen nå blir en NATO-innsjø, og at det tidligere storfyrstedømmet Finland nå er NATO-medlem. Hvor mye forståelse vil du vise for muskovittenes påståtte «legitime sikkerhetsinteresser» også i våre nærområder?

    2) putin angrep Ukraina i 2014. Vestlig våpenhjelp begynte å komme i 2015 som reaksjon på muskovittenes aggresjon og brudd på 1994-avtalen. Tidslinjen din går ikke i hop.
    1) Jeg tror ikke Putin kan eller vil gjøre noe med det. Jeg tror han oppfatter Ukraina som er mye viktigere geopolitisk for dem.

    2) Konflikten i Donbass var sammensatt. Det var to folk mot hverandre. Nei, våpenhjelpen fra 2015 kom som en reaksjon på at Russland annekterte Krim. Russland annekterte Krim pga USA sin involvering i avsettelsen av den lovlig valgte presidenten. Av noen kalt et kupp. Og det var det nok. USA har gjort slike inngripen i over 20 land så det er ganske så business as usual.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn