Politikk, religion og samfunn Russland - En tikkende bombe eller bare fjas?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    441
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Jeg føler meg egentlig ferdigsnakka. Har ikke så mye mer å komme med. Har sagt det jeg ville og hvis dere ikke ønsker å ta det til betrakting så får ikke jeg gjort noe med det. Og dere svarer ikke alltid på betimelige spørsmål fra meg noterer jeg. Får ikke gjort noe med et heller.

    Men hvis dere vil ha pause fra meg så ikke still flere spørsmål eller kom med gjentatte løgner. Jeg er ikke for Putin, ikke for krigen og skyr propaganda fra alle parter. Alt annet er løgn. Kommer det mer løgn må jeg svare på dem og jeg skal rapportere eventuelle brudd reglene.

    Søk fakta, søk fred og bruk forumsvett.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.289
    Antall liker
    7.948
    Sted
    Oslo
    Jeg føler meg egentlig ferdigsnakka. Har ikke så mye mer å komme med. Har sagt det jeg ville og hvis dere ikke ønsker å ta det til betrakting så får ikke jeg gjort noe med det. Og dere svarer ikke alltid på betimelige spørsmål fra meg noterer jeg. Får ikke gjort noe med et heller.

    Men hvis dere vil ha pause fra meg så ikke still flere spørsmål eller kom med gjentatte løgner. Jeg er ikke for Putin, ikke for krigen og skyr propaganda fra alle parter. Alt annet er løgn. Kommer det mer løgn må jeg svare på dem og jeg skal rapportere eventuelle brudd reglene.

    Søk fakta, søk fred og bruk forumsvett.
    Din rapportering på repeat begynner å bli ganske anmasende.
    Gå i fred du, og grunn litt på at Zelenskyj er klar for fred anyday, om inntrengerne trekker seg ut
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.681
    Antall liker
    103.435
    Torget vurderinger
    23
    Men jeg forstår ikke hvorfor vi på død og liv skal bygge oss murer omkring vårt ekkokammer? Jeg synes motstemmer er bra, selv om jeg synes mange av meningene er fullstendig misforståtte. Det er MYE bedre at de fremkommer i et åpent forum med klare, saklige motargumenter, enn at disse grunnleggende annerledes oppfatningene forsvinner ut på det mørke nettet, fordi vi ikke aksepterer at folk kommer med meninger vi ikke liker.

    Jeg synes mer og mindre skjulte hentydninger om spioner, KI, bot's and what not, er forsøpling av debatten, og knebling av annerledes tenkende. Stå på Antoine og Kjendis, men forvent ikke at dere skal få fremføre deres mystiske oppfatninger uten motbør!
    @Sluket : dette innlegget er ikke spesielt rettet mot deg, det er mer en generell betraktning)
    Du "misforstår" - sansynligvis med vilje, hva jeg skriver. Jeg ønsker bare å hjelpe vedkommende til å finne et bedre og mer samkjørt diskusjonsforum enn hva vi besserwissere på HFS kan tilby! Dersom jeg var på OT i . feks. et klokkeforum og nærmest ble kjølhalt verbalt for mine synspunkter ville jeg da ikke fortsette å kaste bort tiden der? Med mindre jeg hadde en skjult agenda, null sosial intelligens eller var stokk dum...
    Diskusjon og meningsutveksling er alfa & omega for det meste, men akkurat dette emnet er såpass transparent og opplagt at det ikke burde være rom for 180 grader fasevendt syn, dersom en ikke tåler krasse motinnlegg. I mine absolutte nøytrale og objektive øyne burde ethvert snev av unnskyldninger eller forsvar av agressorens handlinger automatisk blitt fjernet. Så alvorlig er tross alt dette for oss alle. Og nei, det er ikke rom for mistolkninger.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.306
    Antall liker
    9.125
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11

    Nå har amerikanerne vært i Sverige og sabotert!! For andre gang..

    Vis vedlegget 1000835
    De var kjapt ute med politi etterforskning. Ikke pga stor tro på sabotasje, men merkelig at en avsporing kommer så tett og fort igjen etter at banen åpnes etter 2 måneder stengt pga avsporing i samme området. Samt samme dag som Sverige blir godkjent i nato..
    Men havarikommisjonen var snar med å avkrefte sabotasje.

    Han russki snuski e gal, men neppe suicidale :)
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.289
    Antall liker
    7.948
    Sted
    Oslo
    Du "misforstår" - sansynligvis med vilje, hva jeg skriver. Jeg ønsker bare å hjelpe vedkommende til å finne et bedre og mer samkjørt diskusjonsforum enn hva vi besserwissere på HFS kan tilby! Dersom jeg var på OT i . feks. et klokkeforum og nærmest ble kjølhalt verbalt for mine synspunkter ville jeg da ikke fortsette å kaste bort tiden der? Med mindre jeg hadde en skjult agenda, null sosial intelligens eller var stokk dum...
    Diskusjon og meningsutveksling er alfa & omega for det meste, men akkurat dette emnet er såpass transparent og opplagt at det ikke burde være rom for 180 grader fasevendt syn, dersom en ikke tåler krasse motinnlegg. I mine absolutte nøytrale og objektive øyne burde ethvert snev av unnskyldninger eller forsvar av agressorens handlinger automatisk blitt fjernet. Så alvorlig er tross alt dette for oss alle. Og nei, det er ikke rom for mistolkninger.
    Pass deg nå:
    Ord som skjult agenda, null sosial intelligens og stokk dum
    Du havner på den etterhvert ganske lange rapporterings lista
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.770
    Antall liker
    9.418
    Sted
    Trondheim
    Det sies at tråden må være åpen for flere meninger. Det er jeg enig i. Det jeg lurer på er om den bør være åpen for folk som bare gjentar og gjentar de samme løgnene.
    Et eksempel: Det gjentas x ganger at Russlands krigføring bl.a. skyldes at Ukraina fikk våpen fra USA, og det er grundig dokumentert at krigen startet i 2014 og USAs våpenleveranser til Ukraina startet i 2015.
    Og det finnes mange flere eksempler. Som at Ukraina brøt Minsk2-avtalen når det beviselig var RUssland som gjorde det (flere ganger).

    Da er det ikke lenger diskusjon, men propaganda, og det burde vi få slippe.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.681
    Antall liker
    103.435
    Torget vurderinger
    23
    Pass deg nå:
    Ord som skjult agenda, null sosial intelligens og stokk dum
    Du havner på den etterhvert ganske lange rapporterings lista
    Akkurat som om det plager meg... tvert imot, jeg ville se på det som en æresbevisning (men også et sykdomstegn) dersom så skulle skje!
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.845
    Jeg føler meg egentlig ferdigsnakka. Har ikke så mye mer å komme med. Har sagt det jeg ville og hvis dere ikke ønsker å ta det til betrakting så får ikke jeg gjort noe med det. Og dere svarer ikke alltid på betimelige spørsmål fra meg noterer jeg. Får ikke gjort noe med et heller.

    Men hvis dere vil ha pause fra meg så ikke still flere spørsmål eller kom med gjentatte løgner. Jeg er ikke for Putin, ikke for krigen og skyr propaganda fra alle parter. Alt annet er løgn. Kommer det mer løgn må jeg svare på dem og jeg skal rapportere eventuelle brudd reglene.

    Søk fakta, søk fred og bruk forumsvett.
    Fakta dette da tro?
    Merkelig hvor de har strøket med sånn jevnt og trutt de som åpner kjeften og motsier despoten i Kreml.
    Eller er det kanskje bare vestlig propaganda?
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.289
    Antall liker
    7.948
    Sted
    Oslo
    I et samfunn not far away, er det slik at om du hevder at det naboen sier ikke bare er feilaktig men og løgnaktig, da kan naboen din rapportere deg, og du blir sendt til et kaldt sted langt øst.
    En viss debbatants rapporterings iver her fikk meg på de tanker .
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    441
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Det sies at tråden må være åpen for flere meninger. Det er jeg enig i. Det jeg lurer på er om den bør være åpen for folk som bare gjentar og gjentar de samme løgnene.
    Et eksempel: Det gjentas x ganger at Russlands krigføring bl.a. skyldes at Ukraina fikk våpen fra USA, og det er grundig dokumentert at krigen startet i 2014 og USAs våpenleveranser til Ukraina startet i 2015.
    Og det finnes mange flere eksempler. Som at Ukraina brøt Minsk2-avtalen når det beviselig var RUssland som gjorde det (flere ganger).

    Da er det ikke lenger diskusjon, men propaganda, og det burde vi få slippe.
    Ja, det varte ikke lengre nei :confused:. Jeg kunne ikke tenke med å holde på med løgner. Det jeg skriver er sant. Bare sjekk det opp. Jeg kunne aldri verden drive med propaganda. Det er det stikk motsatte av det jeg står for.

    La meg for Guds skyld slippe sånne udokumenterte sludder og vås! Gi deg nå!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.270
    Du "misforstår" - sansynligvis med vilje, hva jeg skriver. Jeg ønsker bare å hjelpe vedkommende til å finne et bedre og mer samkjørt diskusjonsforum enn hva vi besserwissere på HFS kan tilby! Dersom jeg var på OT i . feks. et klokkeforum og nærmest ble kjølhalt verbalt for mine synspunkter ville jeg da ikke fortsette å kaste bort tiden der? Med mindre jeg hadde en skjult agenda, null sosial intelligens eller var stokk dum...
    Diskusjon og meningsutveksling er alfa & omega for det meste, men akkurat dette emnet er såpass transparent og opplagt at det ikke burde være rom for 180 grader fasevendt syn, dersom en ikke tåler krasse motinnlegg. I mine absolutte nøytrale og objektive øyne burde ethvert snev av unnskyldninger eller forsvar av agressorens handlinger automatisk blitt fjernet. Så alvorlig er tross alt dette for oss alle. Og nei, det er ikke rom for mistolkninger.
    Krasse motinnlegg er innafor, påstander om spioner, AI, med skjellsord, ad hominem etc. er utafor.
    Som sagt var ikke mitt innlegg spesifikt rettet mot deg.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.289
    Antall liker
    7.948
    Sted
    Oslo
    Ja, det varte ikke lengre nei :confused:. Jeg kunne ikke tenke med å holde på med løgner. Det jeg skriver er sant. Bare sjekk det opp. Jeg kunne aldri verden drive med propaganda. Det er det stikk motsatte av det jeg står for.

    La meg for Guds skyld slippe sånne udokumenterte sludder og vås! Gi deg nå!
    Det er bedre å sette på ei vinyl skive med Black Debbath enn å lese en del av det våset som presenteres her.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.681
    Antall liker
    103.435
    Torget vurderinger
    23
    Nei, men du trakk inn mitt innlegg og da blir jeg automatisk tatt til inntekt for noe jeg ikke nødvendigvis kjøper...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.270
    Ja, det varte ikke lengre nei :confused:. Jeg kunne ikke tenke med å holde på med løgner. Det jeg skriver er sant. Bare sjekk det opp. Jeg kunne aldri verden drive med propaganda. Det er det stikk motsatte av det jeg står for.

    La meg for Guds skyld slippe sånne udokumenterte sludder og vås! Gi deg nå!
    La meg si at jeg tror ikke du på selvstendig grunnlag ønsker å formidle propaganda. Problemet her ser mer ut til å være at du har litt vanskelig for realitetssjekking av dine oppfatninger, samt trekke konsekvensen av enkelte påstander du kommer med. En del av det du sier kan lett bevises som direkte faktafeil.

    Og når truet i grunn Ukraina Russland, og hva truet de med?
    Hva synes du forresten om Holodomor?
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    441
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Og når truet i grunn Ukraina Russland, og hva truet de med?
    Jeg har aldri påstått at Ukraina har truet Russland. Resten har jeg skrevet mer enn nok om. Hør på podcastene. De forklarer det tydelig.

    Hønndjevelen må gjerne høre på Black Debbath i stedet. Det jeg skriver er langt fra ifra vås, men han har jo rett til å tenke det om han vil. Men løgner kunne det ikke falle meg inn å holde på med.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.270
    Jeg har aldri påstått at Ukraina har truet Russland. Resten har jeg skrevet mer enn nok om. Hør på podcastene. De forklarer det tydelig.

    Hønndjevelen må gjerne høre på Black Debbath i stedet. Det jeg skriver er langt fra ifra vås, men han har jo rett til å tenke det om han vil. Men løgner kunne det ikke falle meg inn å holde på med.
    Vet du hva? Å lytte til Joe Rogan intervjue Tulsi Gabbard blir som å høre Storeulv intervjue Bestemor Duck. Det er enkelte mennesker som ikke har stort å lære bort. Kanskje en god del smartere å lese ei bok skrevet av Hans Wilhelm Steinfeld, eller bare gjøre noe så enkelt som å høre Polens utenriksminister sette skapet på rett plass noen ganger:

    Og ettersom Ukraina IKKE har truet Russland, mens Russland har truet Ukraina om og om igjen, (dessuten truer de også en rekke andre stater, om og om igjen), hva er det i så fall du forsøker å fremføre? Det er IKKE USA's feil at Russland gikk til invasjon og knuser sivile bosteder. Og det er heller IKKE Ukrainas feil. Og Ukraina er IKKE mer plaget av nazisme enn f.eks. Russland.
    Så du har lov til å tenke en gang til, og du har lov til å lese om Holodomor en gang til, for det er mulig du har glemt hvordan Russland har mishandlet og utpint Ukraina i lange tider.
    Så Valentinos konklusjon for noen sider tilbake var meget presis; Det du fremmer er IKKE fred, det er imprealisme.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.563
    Antall liker
    3.682
    Sted
    Sunnmøre
    Vel, Ukraina og Kiev var et blomstrende handelsknutepunkt i flere hundre år før russland var påtenkt, så slekta er nok mere fra Kiev Rus enn fra Muskovia hvis man går langt nok tilbake.
    Dette er vel både/og? Delvis at russisk var statusspråket (altså: språkskifte) men også (meir eller mindre frivillig) immigrasjon frå Russland, evt andre sovjetrepublikkar, både før og etter 1922?
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    441
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Det du fremmer er IKKE fred, det er imprealisme.
    Nei, det er bare tull. Jeg er i mot krigen og utvidelse av russiske grenser. Den burde aldri skjedd. Det er ikke imperialisme. Jeg ser du ikke forstår stormaktspolitikken. Det kan jeg ikke gjøre noe med om du ikke vil prøve å forstå.

    Kan vi avslutte?
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.351
    Antall liker
    1.767
    Sted
    Bergen
    Det sies at tråden må være åpen for flere meninger. Det er jeg enig i. Det jeg lurer på er om den bør være åpen for folk som bare gjentar og gjentar de samme løgnene.
    Et eksempel: Det gjentas x ganger at Russlands krigføring bl.a. skyldes at Ukraina fikk våpen fra USA, og det er grundig dokumentert at krigen startet i 2014 og USAs våpenleveranser til Ukraina startet i 2015.
    Og det finnes mange flere eksempler. Som at Ukraina brøt Minsk2-avtalen når det beviselig var RUssland som gjorde det (flere ganger).

    Da er det ikke lenger diskusjon, men propaganda, og det burde vi få slippe.
    Heri ligger det et dilemma.
    Forskning ser ut til å vise (uten at jeg nå har henvisning eller orker å Google..) at når ulike meninger går imot hverandre så kan det tilbringe ny kunnskap, forståelse etc etc, og ende opp med ny viten, generelt og hos debattantene.

    Men samtidig kan det ha den motsatte effekten (som man ser spesielt i USA) der meningene står steilt mot hverandre, av ulike årsaker, og at jo mer man diskuterer desto mer innbitt blir man i eget tankegods og forsvarer det for alt det er verdt. Da bringer man partene enda lenger fra hverandre og man tar opp a gun for å foreta den endelige løsningen.

    Balansen her er hårfin. Jeg tenker at man kan se samme (ikke a gun å sånn) tendensen i denne tråden mht de debattantene som kanskje ønsker en mer forståelsesfull eller hva man skal kalle det for russland, putler og deres gjøren og laden

    Selv om fakta, dersom man virkelig setter seg inn i det, uten å se tilbake på hva alt alle "de andre" har gjort gjennom tidene (whataboutene), taler en annet virkelighet. Det ser man ofte bort fra og faktisk trur på det alternative fakta tullet fra putler. Hans historieframstilling er virkelig i en drømmeverden som han nå prøver å gjenskape

    I den situasjonen europa, norge, og vesten står i akkurat nu er noe helt annet enn en regional konflikt langt unna. Man ser ut til å glemme at krigen er i europa, i et selvstendig land som er brutalt ensidig overfalt av en aggressiv angriper som faktisk mer en antyder at europa ved enkelte land er neste på menyen. Da har man faktisk ikke råd til å dille og leke fredsforhandler med putler som ikke vil forhandle med mindre man går med på hans betingelser.

    Og hans betingelser iht ham selv (nei ikke MSM eller noen andre) er altså full overgivelse av Ukraina til russland.

    Det man også ser av de som har relativ stor forståelse for putler et al er at de har absolutt ingen plan eller ide for hvordan man skal komme til denne udefinerte freden og sånn med russland vedrørende Ukraina. Det er kun at man må få på plass fred eller fredssamtaler. Det skjer vel ikke pr SMS eller Twitter/nå X.
    Og hva med ukrainerne, har ikke de en stemme? Ser ut til at man antar at de ikke kan sitte eget beste og derfor må ordnes opp for av oss som vet best..
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.270
    Nei, det er bare tull. Jeg er i mot krigen og utvidelse av russiske grenser. Den burde aldri skjedd. Det er ikke imprealisme. Jeg ser du ikke forstår stormaktspolitikken. Det kan jeg ikke gjøre noe med om du ikke vil prøve å forstå.

    Kan vi avslutte?
    Du står, i motsetning til Ukraina, fritt til å avslutte når du måtte ønske.

    Sett at Canada ville alliere seg med Russland. Sett at de etablerte russiske baser der. Jeg antar at USA da ville gjort noe i nærheten av det Russland nå har gjort. Sett at USA videre ville hevdet at Canada egentlig tilhører USA, ville det være historisk korrekt, og ville det være OK? Er det USA's rett å bestemme over andre, frie stater, og styre deres uavhengig valg?

    Dette er tross alt det som når foregår i Ukraina, og nei, det er IKKE OK. Dersom man ikke ønsker bråk med andre uavhengige stater, benytter man diplomatiske midler til å fremme sine holdninger, man går ikke til en meningsløs krig, samt forfalsker historiske fakta.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.289
    Antall liker
    7.948
    Sted
    Oslo
    Krig om territoriell utvidelse har vi knapt sett i Europa siden Hitler og Stalins dager.
    Så det å trekke noen historiske linjer, og lære av dem er absolutt ikke far fetched.
    De som trodde at Hitler var fornøyd med Alsace, Østerrike og Sudetenland og at tiden var inne for apeacement tok gruelig feil.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    441
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Du står, i motsetning til Ukraina, fritt til å avslutte når du måtte ønske.

    Sett at Canada ville alliere seg med Russland. Sett at de etablerte russiske baser der. Jeg antar at USA da ville gjort noe i nærheten av det Russland nå har gjort. Sett at USA videre ville hevdet at Canada egentlig tilhører USA, ville det være historisk korrekt, og ville det være OK? Er det USA's rett å bestemme over andre, frie stater, og styre deres uavhengig valg?

    Dette er tross alt det som når foregår i Ukraina, og nei, det er IKKE OK. Dersom man ikke ønsker bråk med andre uavhengige stater, benytter man diplomatiske midler til å fremme sine holdninger, man går ikke til en meningsløs krig, samt forfalsker historiske fakta.
    Jeg avslutter som sagt når løgner stopper og spørsmål ikke lengre stilles. Jeg ville mene at det beste for freden er at Canada ikke hadde alliert seg med Russland. Jeg ville ha hindret det. Det hadde vært en stor tabbe og gitt en stor sjanse for krig. Ukraina, same same. Løsningene nå er vanskelig og uklare.

    Kan vi avslutte?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.270
    Jeg avslutter som sagt når løgner stopper og spørsmål ikke lengre stilles. Jeg ville mene at det beste for freden er at Canada ikke hadde alliert seg med Russland. Jeg ville ha hindret det. Det hadde vært en stor tabbe og gitt en stor sjanse for krig. Ukraina, same same.

    Kan vi avslutte?
    Du står fortsatt fritt til å avslutte når du måtte ønske, og det vil ikke få noen konsekvenser for deg.

    Du ville selvsagt ikke være i stand til å hindre nasjonen Canada i å velge en uønsket allianse, like lite som jeg var i stand til å be Ukraina legge seg på ryggen og la seg voldta av Russland. Som Russland i prinsippet har gjort gjennom historien, gjentatte ganger, og fortsatt påberoper seg rett til.

    Selvsagt tror jeg ikke du selv mener å fremme imprealisme og folkerettsstridige handlinger fra Russlands side, men det kan se ut som om du ikke ser at det faktisk blir konsekvensen av din manglende faktasjekking, og underlige virkelighetsoppfatning.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.289
    Antall liker
    7.948
    Sted
    Oslo
    Jeg avslutter som sagt når løgner stopper og spørsmål ikke lengre stilles. Jeg ville mene at det beste for freden er at Canada ikke hadde alliert seg med Russland. Jeg ville ha hindret det. Det hadde vært en stor tabbe og gitt en stor sjanse for krig. Ukraina, same same.

    Kan vi avslutte?
    [/QUOTE
    Hør, Hør
    Den store Antonovsky vil personlig hindre at Canada allierer seg med Russland.
    Enten lider han av grandeurisme, eller så er han høyt oppe i et eller annet makt apparat.
    "Jeg ville ha hindret det" høres nesten ut som Trump som lover å få slutt på krigen iløpet av 24 timer
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.974
    Antall liker
    2.235

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    441
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Hør, Hør
    Den store Antonovsky vil personlig hindre at Canada allierer seg med Russland.
    Enten lider han av grandeurisme, eller så er han høyt oppe i et eller annet makt apparat.
    "Jeg ville ha hindret det" høres nesten ut som Trump som lover å få slutt på krigen iløpet av 24 timer
    Mitt nick er Antoine, ikke Antonovsky. Det står rett til venstre her under World Peace logoen. Jeg mente ikke meg personlig, beklager at du tok det så bokstavlig. Skulle ikke du høre på Black Debbath forresten?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.691
    Antall liker
    10.270
    Mitt nick er Antoine, ikke Antonovsky. Det står rett til venstre her under World Peace logoen. Jeg mente ikke meg personlig, beklager at du tok det så bokstavlig. Skulle ikke du høre på Black Debbath forresten?
    Skriver du "jeg", er det vanskelig å oppfatte hvem du mener, om det ikke er deg selv.
    1. Hvem eksakt skulle hindret en uønsket allianse mellom f.eks. Canada og Russland, og hvordan skulle de gjøre det synes du?

    2. Hva er den prinsipielle forskjellen på at Litauen, Latvia, Estland og Finland har tatt selvstendige valg om å alliere seg med vestlige land, og at Ukraina muligens ville gå i samme retning?
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.289
    Antall liker
    7.948
    Sted
    Oslo
    Mitt nick er Antoine, ikke Antonovsky. Det står rett til venstre her under World Peace logoen. Jeg mente ikke meg personlig, beklager at du tok det så bokstavlig.
    [/QUOTE]
    Så lenge du farer med vås, og kommer med påstander og propaganda som er som klippet ut av "The Moscow Playbook" så forbeholder jeg meg retten til å bruke et kallenavn som Antonovsky, rapportering eller ei.
    Selvom det krenker dine såre tær.
    Ibsens stykke om Stockmann, han som alene hadde rett mot de fleste andre, tror jeg passer dårlig på deg!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.037
    Antall liker
    11.444
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ukrainsk og russisk er relativt nært beslektede språk ( også hviterussisk), og de fleste ukrainere forstår russisk, etter mange tiår med russisk påvirkning.. dette er nok også sterkere i øst...
    Jeg var en uke i Kiev i -96, og omtrent alt russisk var stort sett svært lite populært allerede da...
     
    Sist redigert:

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    441
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Så lenge du farer med vås, og kommer med påstander og propaganda som er som klippet ut av "The Moscow Playbook" så forbeholder jeg meg retten til å bruke et kallenavn som Antonovsky, rapportering eller ei
    Men der er og blir feil. Det er rett og slett løgn at mitt nick er Antonosky. Jeg har ingenting med Russland å gjøre. Mitt egentlige navn er norrønt.

    Jeg er sterk motstander av propaganda og kunne aldri i verden drive med noe sånt. Det er blankt løgn. Fullstendig vås. Alle som kjenner meg vet at jeg ikke går rundt å farer med løgner. Propaganda hater jeg! Jeg hater det virkelig! Så kan du slutte å spre løgner om meg? Har du lagt merke til at jeg sier slikt om andre her? Jeg holder ikke på slik selv om jeg tenker mitt om det. En viss dannelse går det an å ha selv på et forum.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.289
    Antall liker
    7.948
    Sted
    Oslo
    Vel @Antoine
    På meg virker du like virkelighets nær som din navnesøster Antoine(tte) som argumenterte for at de som manglet brød kunne spise kake.
    Du ser det neppe selv, men din argumentasjon er som klippet ut av Moscow News.
    Ditt nick vil jeg fortsette å kødde med, tror en del er enige med meg der, ditt virkelige navn ville jeg behandla seriøst, slik jeg alltid forøvrig referer til Steigan med hans navn.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn