Lurer på kor mykje dei må slå ut for at Russland anten må leggja restriksjonar på drivstoff ved fronten eller på sivil transport. Båe delar kan verta interessant.Steike. Har også sett 20% nevnt, men ante ikke at det var så mange.
Around 50 percent of Russia's refining capacity is within range of Kyiv's UAV's, Lipow told the agency.
Lurer på kor mykje dei må slå ut for at Russland anten må leggja restriksjonar på drivstoff ved fronten eller på sivil transport. Båe delar kan verta interessant.
Trolig noen russere i Transnistria som har hjemlengsel og ønsker litt oppmerksomhet. Ser ikke for meg at Ukraina ikke var klar over at denne Mi-8 har stått urørt i årevis.Et eller annet smalt også i Transnistria i dag.
Moldova, Ukraine Dismiss Breakaway Republic’s Drone Strike Claims - The Moscow Times
Moldova on Sunday dismissed a claim by pro-Russian separatist authorities that an explosion in the breakaway region of Transnistria was likely caused by a drone launched from Ukraine as an "attempt to provoke fear and panic."www.themoscowtimes.com
Klokkeklart false flag med høykvalitets videokamera som «tilfeldigvis» pekte på riktig sted og det hele. Spørsmålet er vel mer hva de tenker å bruke det til, kanskje et «folkekrav» om «beskyttelse» mot «provokasjoner», etterfulgt av «annektering» nå som putin har fått «massiv folkelig støtte» i «valget» sitt.Trolig noen russere i Transnistria som har hjemlengsel og ønsker litt oppmerksomhet. Ser ikke for meg at Ukraina ikke var klar over at denne Mi-8 har stått urørt i årevis.
Paver er best tjent med å holde kjeft om ting de ikke har greie på …^ Dette var nok innertiar blant katolikkane i Polen og Vest-Ukraina.
Ratzinger var vel i gjengen til Matlary, så eg er (diverre) redd for at han, i akkurat dette spørsmålet, kanskje hadde vore betre.
Edit: popewatch
Haaland Matlary kritiserer pavens uttalelser om Ukraina
Pave Frans har skapt en storm av reaksjoner med sine uttalelser om at Ukraina bør starte fredssamtaler med Russland.www.nrk.no
Det ser elles ut som om den katolske kyrkja i Noreg forheld seg taus til akkurat dette utspelet.
Trump er kunnskapsfattige og uforutsigbar i utenrikspolitikken. Hvis han sniffer at opinionen kjenner gufset av kald krig og kommunistspøkelse, så snur han i denne saken også. Jens sier det som bør sies, men jeg tror han får rett her.Tja, Stoltenberg svarar vel ikkje som ein interessert politisk analytikar, men som ein diplomat som ikkje ønskjer å bidra til å forskottera ei slik avgjersle. At han avviser slike spådomar i media er berre som forventa.
Eg kan ikkje førestilla meg at Stoltenberg har tenkt på stort anna enn kva-om Trump vert president det siste halve året.
Noen ganger holder det å bare formidle. Det Putin sier er så drøyt at vi blir mer forarget når hans uttalelser ikke blir utfordret. De aller fleste reagerer, det blir bare ikke vist på TV. Og da reagerer vi sterkere. Du er nok i selskap med den norske majoritet her.Jeg irriterer meg over atPutin for stå på TV og si at "Ingen behøver frykte Russland. Vi overholder alltid alle avtaler" uten at noen reagerer.
Og i avisene i dag sier han at han ikke skjønner hvorfor Finland og Sverige ville bli med i NATO. Nå ble de plutselig Russlands fiender og Russland hadde jo aldri truet dem.
Følg med i muskovittisk propaganda. De kommer til å slå opp slike gratulasjoner for å gi inntrykk av bred «aksept», akkurat som disse «valgobservatørene» fra tyske AfD som liksom-garantister for at alt har gått rett og riktig for seg.Fint om man fikk vite hvem i vesten som gratulerer Putin med valgseieren.
15. mars 2024 kl. 09:42 Presidenten for Det europeiske råd gratulerer Putin med valgskred – før valgetDet står å lese at Tysklands president nekter å sende gratualasjonshilsninger til Putin etter valget.
Seriøst, er det virkelig noen statskedere, presidenter og kongelige i vesten som sender gratulasjonshilsninger til Putin med seier i presidentvalget? Seriøst?
Isåfall er det en en handling som er dypt nedverdigende for avsenderen. Det viser ingen respekt for dem som ikke fikk stille til valg mot Putin, av årsaker som at dem er drept, fengslet eller måtte flykte landet.
Fint om man fikk vite hvem i vesten som gratulerer Putin med valgseieren.
Nå var det statsledere, det var tale om. Du skrev det selv..... "Former Guy"The Former Guy selvsagt.
Hvis de blir frikjent, hvilket mange slike gjør får de en enorm erstattning for å ha sittet i varetekt.Ikke avskrekkende reaksjon på spionasje. Det kommer vel flere "turister" med droner og fotoutstyr .
Tiltal dem for spionasje og hold dem leeeenge i varetekt, før rettssaken kommer opp en gang til neste år.Filmet militært utstyr under Nato-øvelse i Finnmark - får bot og dronen beslaglagt
To utenlandske statsborgere ble pågrepet i Finland før helgen, etter anmodning fra Finnmark politidistrikt.www.vg.no
Slik kartlegging har foregått i årevis før UKR-konflikten, og det er nokså absurd hvor mye info som finnes i full offentlighet, for den som vet å lete.... feks. så skrver forfatterne av boka "Onkel Sams kaniner", om norsk ettertningtjeneste, at de brukte bl.a. telefonkatalogen for å finne forsvarets mange stasjoner.. Boka kom ut i 1981 og vakte betydelig rabalder om de hemmelige tjenester...Da burde de kanskje ikke bli så lett frikjent for å drive spionasje.
Forbudet mot å fly droner innenfor flyforbudssonener burde medføre en straff som virker prevantiv.
Det vi driver med nå er latterlig.
Jeg undrer på hvor mye informasjon om norsk infrastruktur og norske militære instalasjoner disse "turistene" har viderebrakt til div. etteretnigstjenester.
Det er veldig mye fishy med det filmklippet, inkludert at det var et helikoptervrak som har stått på samme sted med knust frontrute siden 2003, at noen av en eller grunn hadde stilt et kamera med fokus på nettopp det vraket, at dronen som kommer inn fra venstre ser ut til å forsvinne sporløst når den møter overgangen mellom skyer og terrengbakgrunn, etc etc. For meg ser det ut til å være en sprengladning i helikopteret og en sammenklippet video.<boom>
Det er en skygge av et prosjektil e.l. som helt i starten kommer inn oppe i venstre i bildet:Det er veldig mye fishy med det filmklippet, inkludert at det var et helikoptervrak som har stått på samme sted med knust frontrute siden 2003, at noen av en eller grunn hadde stilt et kamera med fokus på nettopp det vraket, at dronen som kommer inn fra venstre ser ut til å forsvinne sporløst når den møter overgangen mellom skyer og terrengbakgrunn, etc etc. For meg ser det ut til å være en sprengladning i helikopteret og en sammenklippet video.
Dessuten, hvorfor? Om Ukraina ville gjøre noe med de ~350 muskovittiske soldatene i bandittreiret transdnistria kunne jeg tenke meg mange mer attraktive mål enn et gammelt helikoptervrak.