Så er det endelig fastslått!

K

kbwh

Gjest
Mr. AVI har et poeng han. Finnes endel vrøvlet prisede CD-spillere der ute.
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
;D

Cd drive kun til ripping her, kommer nok aldri til å kjøpe en vanlig spiller igjen.

mvh
 

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.313
Antall liker
67
Sted
OSLO
Torget vurderinger
8
Det finnes dessverre utrolig mange rævva produkter i priskategorien over 100 tusenlapper. Dette gjelder ikke bare cd-spillere, men også høyttalere og annet utstyr. Det er langt mellom godbitene. Det betyr allikevel ikke at ipod er "bedre enn alt annet", som det kan virke som ut ifra artikkelen.
 

Ukuns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
1
Jeg ler også. ;D

Har ikke klart å bli imponert over iPod eller andre komprimerte musikksystemer. :p

Det er sikkert meg det er feil med, men jeg lever lykkelig med min nye CD-spiller til kr. 11.000,-. ( Kunne sikkert kjøpt 10 iPoder i stedet)
;D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Mr. AVI har et poeng han. Finnes endel vrøvlet prisede CD-spillere der ute.
Enig. Ett sinnsykt godt eksempel på overpriset spiller som blir overkjørt av Ipod er AVI sin egen spiller.
Å joda, jeg har prøvd.
Ikke mot ipod riktignok, men mot laptop koblet rett i forsterkeren via minijack-rca.
Matchen kan det ikke være noe med, for forsterkeren var også AVI (Forsterkeren var forresten god).

Ikke første gang denne mannen har kommet med oppgulp så vidt jeg vet.
 
K

kbwh

Gjest
Hehe. Gode poenger, thomand.
Det var vel et påbyggingslydkort du brukte i sammenlikningen din?

Hører dere forskjell på Apple Lossless og CD folkens? Hva er best?
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Vi brukte cd plate i PCen også. Ikkeno påbygginskort nei. Helt orginal fujitsu siemens laptop til ca 14000,-.
Har ikke prøvd losless vs cd.
Var jo litt morsomt da.
 
K

knutinh

Gjest
Jeg ler også.  ;D

Har ikke klart å bli imponert over iPod eller andre komprimerte musikksystemer. :p
iPod er da vel ikke et "komprimert musikksystem"?

At du kan spille av komprimerte filer på iPod gjør da ikke iPod dårligere i seg selv, det er bare å legge inn ukomprimerte filer hvis du ønsker det.

Har du deltatt på noen av blindtestene her på forumet for å skille komprimerte filer fra original?

-k
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
iPod er da vel ikke et "komprimert musikksystem"?

At du kan spille av komprimerte filer på iPod gjør da ikke iPod dårligere i seg selv, det er bare å legge inn ukomprimerte filer hvis du ønsker det.

Har du deltatt på noen av blindtestene her på forumet for å skille komprimerte filer fra original?

-k
Riktig det du sier her, og jeg hørte ikke noe særlig forskjell på de komprimerte mot venlige ukomprimerte.

Det jeg mener er for dårlig i iPod'n er dac'n, og i min verden, er det den som teller!

iPod har i og for seg god lyd, men kan ikke måle seg opp mot en god CD-spiller ala f.eks min Audionet ART V2. Er det plasébo, så er det greit, i like it!

PK
 

123

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Innlegg
226
Antall liker
0
noe ala microsoft som kræsjer sine egne datasystemer under foredrag på messer osv, bare for å komme på tv?
er den nye moten det da, finne på sprell for oppmerksomhet.
 

Ukuns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
1
iPod er da vel ikke et "komprimert musikksystem"?

At du kan spille av komprimerte filer på iPod gjør da ikke iPod dårligere i seg selv, det er bare å legge inn ukomprimerte filer hvis du ønsker det.

Har du deltatt på noen av blindtestene her på forumet for å skille komprimerte filer fra original?

-k
Nei jeg har ikke deltatt i noen slike blindtester, fordi jeg har ikke sett dem. ??? Hvor finner man dem???

Mulig mye er bra, men det blir for enkelt å kaste ut en påstand om at "iPod erstatter alle CD-spillere". Det er i beste fall "tull und tøysen"! ;D

Jeg har respekt for at det kan komme bedre systemer enn CD-spilleren og LP for den saks skyld, men en generalisering er ikke særlig utdypende i så måte.

Som jeg sa: Jeg trives godt med min nye CD-spiller, som igjen er sammenlignet med mange andre spillere. Der er jo stor forskjell på CD-spillere også, men jeg kan jo ikke si at alle andre skal kjøpe det merket jeg har bare fordi jeg liker denne spilleren. ::)

He, he. Dette er en type "ikke" diskusjon for meg. Har hørt masse mp3 og det låter iallefall lite forlokkende...
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Ja ja sånn kan det gå , hadde hvert artig å hørt det med egene ører
 

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Innlegg
558
Antall liker
100
Sted
Oslo
Mulig det blir god lyd hvis du har Lossless eller ukomprimerte filer på iPoden, men er nok mange som missforstår det og tror da at mp3 er bedre enn vanlige cder.
Men var att godt tips, nå skal jeg fylle opp min gamle iPod på 10GB med ukomprimert musikk å sjekker hvordan det blir mot cdspilleren min. Evt kjøpe en ny en, koster jo ikke så mye lengere Apple iPod Video 80 GB til 2595,- ink. mva. Det er ikke så galt da! Hvertfall hvis det er bedre enn cdspillere!
 

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
303
Antall liker
2
Lagt inn av: DIY_dude Legg inn: I dag klokken 10:44:32
Det finnes dessverre utrolig mange rævva produkter i priskategorien over 100 tusenlapper. Dette gjelder ikke bare cd-spillere, men også høyttalere og annet utstyr. Det er langt mellom godbitene. Det betyr allikevel ikke at ipod er "bedre enn alt annet", som det kan virke som ut ifra artikkelen.

hva er dette nå da....misunnelse for dårlig rå !!
eller en heller dårlig måte å fortelle at erfaringen fra dyre systemer ikke eksisterer. eller kansje dårlig hørsel.
om du faktisk mener det, hvilke produkter snakker vi om...
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
IPod: Nei takk! (Har prøvd en ja).
Harddisk avspilling av musikk: Ja takk!

Vil aldri tilbake til CD-spiller pr. boks.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.870
Torget vurderinger
0
Er jo helt logisk dette. Dyre CD spillere gjengir musikk, IPod gjengir musikk ! Hva er forskjellen ??

Biltemakabel formidler lyd og det gjør også Nordost Valhalla til ørten ganger mer penger. Hva er forskjellen ? Kan den måles ?

Det jeg forsøker å få fram er at hvis man bare behandler dette tema på samme måte som kabeldebatter kan vi sikkert fylle opp noen sider med meningsløs krangel, uten at noen blir noe særlig klokere. ;D ;D ;D ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.945
Antall liker
8.245
Torget vurderinger
1
Typisk "sjefsuttalelse" fra en produsent: vi skjønner alt, alle andre har ikke peiling! Hehe. Intet nytt under solen, mao.
 
3

322_911

Gjest
hva er dette nå da....misunnelse for dårlig rå !!
Denne mannen hadde synes at verden var et bedre sted om han ble skånet fra opplevelsen av å bevitne slik tåpelig retorikk. Er det virkelig slik at meninger legitimeres gjennom størrelsen på ens lommebok?

I god tro proklamerer jeg: på forhånd takk.

Tilbake til tema. Agendaen til denne mannen, som er produsent, er jo så åpenbar at det blir ufrivillig komisk. At audiobransjen har sine sorte får kan være så.
 

swans

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
303
Antall liker
2
Denne mannen hadde synes at verden var et bedre sted om han ble skånet fra opplevelsen av å bevitne slik tåpelig retorikk. Er det virkelig slik at meninger legitimeres gjennom størrelsen på ens lommebok?

I god tro proklamerer jeg: på forhånd takk.

Tilbake til tema. Agendaen til denne mannen, som er produsent, er jo så åpenbar at det blir ufrivillig komisk. At audiobransjen har sine sorte får kan være så.
jeg vet ikke vilke verden du lever i, men vi andre lever i en verden der pris/kvalitet normalt er en av faktorene. unntak finnes selvsakt.
derfor blir utspillet noe svulstig. og jeg vet at de aller fleste nikker anerkjennende til det.
at motilegget kommer fra deg, er ikke overraskende og ganske tragikomisk.
til dine utspill så har jeg sett det før, det gjelper ikke å bytte navn her inne hele tiden. du blir gjennkjent alikevel.
 
3

322_911

Gjest
jeg vet ikke vilke verden du lever i, men vi andre lever i en verden der pris/kvalitet normalt er en av faktorene. unntak finnes selvsakt.
derfor blir utspillet noe svulstig. og jeg vet at de aller fleste nikker anerkjennende til det.
at motilegget kommer fra deg, er ikke overraskende og ganske tragikomisk.
til dine utspill så har jeg sett det før, det gjelper ikke å bytte navn her inne hele tiden. du blir gjennkjent alikevel.
Har nå bare byttet navn en gang, og ble gjenkjent på første innlegg. Tror du virkeig at du er den eneste som klarer det, - eller at det var utilsiktet? Da undervurderer du meg. Videre diskusjon på min person finner jeg uinteressant. Hva du synes "gjelper" ikke.

Jeg mener noe om regjeringen selv om jeg ikke sitter i den. Og amerikansk politikk, tross jeg ikke er amerikaner. Og ja, jeg mener noe om elektronikk jeg ikke har råd til. Du har å takle det, om du finner det tragikomisk har du min fulle sympati. Kvalitet koster, det betyr ikke at alt som koster er kvalitet.

En golfeier må få lov til å mene noe om Porscher, så også om de lager en drittbil. For å dra en analogi.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.337
Antall liker
16.440
Sted
Østfold
Slik artikkelen er skrevet høres det jo ut som om han har sagt at CD-spillere er dårligere jo dyrere de er, og at I-pod låter bedre uansett. Det han sier er jo at det finnes noen få CD-spillere i høy prisklasse som ikke en gang klarer å levere et bedre signal enn en I-pod. Han hevder heller ikke at I-pod låter spesielt bra.
 
3

322_911

Gjest
Slik artikkelen er skrevet høres det jo ut som om han har sagt at CD-spillere er dårligere jo dyrere de er, og at I-pod låter bedre uansett. Det han sier er jo at det finnes noen få CD-spillere i høy prisklasse som ikke en gang klarer å levere et bedre signal enn en I-pod. Han hevder heller ikke at I-pod låter spesielt bra.

Nettopp, det fremstår som en billig måte å skape blest og reklame for eget produkt. Langt over grensen for hva en som konsument bør kunne kreve av en produsent av en merkevare spør du meg. AVI kommer aldri til å finne veien til min stue.
 
Topp Bunn