Så hva har 2013 å by på da?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Fant ut at Shining - One One One streames på Winmp i dag.

    oneoneone.jpg


    Shining har jo hatt en voldsom endring fra første platen som var mer et Coltrane jazz ensemble til forrige plate som het Blackjazz og som også er beskrivende for musikken. Blackmetalprogjazz er vist sjangeren. De høres ut som om de har funnet sounden sin nå, for den nye låter ikke så ulikt den forrige og dette er ganske så bra IMO.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Fant ut at Shining - One One One streames på Winmp i dag.

    Vis vedlegget 192264

    Shining har jo hatt en voldsom endring fra første platen som var mer et Coltrane jazz ensemble til forrige plate som het Blackjazz og som også er beskrivende for musikken. Blackmetalprogjazz er vist sjangeren. De høres ut som om de har funnet sounden sin nå, for den nye låter ikke så ulikt den forrige og dette er ganske så bra IMO.
    Kun singel å oppdrive på spottern, men likte den. Hele albumet er nok ikke langt unna der heller da.

    Spennende orkester.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Mudhoney ute med ny skive. Du verden, de holder koken ;). Dette låter bra!!!


    Mudhoney-Vanishing-Point.jpg
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ingen interesse for Mudhoney heller, nei . Det spyes ut masse god musikk i år og vi burde være veldlig takknemlig :).


    Bombino har også kommet med ny. Hører på den nå og det groover. Veldig fin aktiv bakgrunnsmusikk. Positivt ment.

    1364938943_cover.jpg



    Jeg hengte meg ikke så mye på James Blake forrige gang, men denne er vel hakket bedre? Likte det jeg hørte.

    James-Blake-Overgrown-Album-cover-540x540.jpg
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    ingen interesse for Mudhoney?
    jeg postet ihvertfall et inntrykk mellom linjene i høreNÅ-tråden i går kveld.

    2013 blir nok et godt dyrt år tror nå jeg da, ligger bra an ihvertfall :)
     
    Sist redigert:

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Mudhoney synes i alle fall jeg er veldig bra!

    Bombino som du nevner i andre posten har jeg ikke hørt, mens skal sjekke ut.

    James Blake sjekket jeg ut forrige gang og verre navlelobeskuende-gutteromfiklende-elektronikahipstermøl har jeg vel aldir hørt. Går ikke på den tabben igjen :p
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    ingen interesse for Mudhoney?
    jeg postet ihvertfall et inntrykk mellom linjene i høreNÅ-tråden i går kveld.
    Chatte tråden? Bedre å poste i denne tråden slik at de ikke drukner på timen :). Jeg orker ikke å være aktiv der hele tiden. Må helst være arbeidsløs da.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Kjenner dere til Thee Oh Sees? Jeg har ikke hørt om dem før, men lytter på deres nye Floating Coffin.

    thee-oh-sees-floating-coffin-600-e1359414491142.jpeg


    Høres bra ut dette her?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Charles Bradley er ute med andreplata. Elsker å lytte til nye album ;)!

    charles-bradley-victim-of-love-1364225728.jpg




    Tar noen ganger bare et overblikk først før fordypninger. For jeg er altfor spent på å høre hva Wire har stelt i stand:

    wire-change-becomes-us.jpg


    ...

    Må sjekke ut Kurt Vile også selv om jeg ikke forventer så mye der. Bradley´s begynner akkurat slik den forrige var.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ingen interesse for Mudhoney heller, nei . Det spyes ut masse god musikk i år og vi burde være veldlig takknemlig :).

    Tjah... Har vel spilt den en 8-10 ganger før du postet den her i alle fall ;)
    Bombino skiva har man også vært gjennom...

    Du kommer deg Lyngen, du kommer deg :p
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Ingen interesse for Mudhoney heller, nei . Det spyes ut masse god musikk i år og vi burde være veldlig takknemlig :).
    Mudhoney har jeg hørt på i noen og tyveår. tar det med ro, og gleder meg til å rive av papiret av den pakken. Det er ingen hast. det er mange pakker under treet
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ingen interesse for Mudhoney heller, nei . Det spyes ut masse god musikk i år og vi burde være veldlig takknemlig :).
    Mudhoney har jeg hørt på i noen og tyveår. tar det med ro, og gleder meg til å rive av papiret av den pakken. Det er ingen hast. det er mange pakker under treet
    Da har du noe å glede deg til :).

    Men er ikke Thee Oh Sees i din gate? Kjenner du dem?
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Ingen interesse for Mudhoney heller, nei . Det spyes ut masse god musikk i år og vi burde være veldlig takknemlig :).
    Mudhoney har jeg hørt på i noen og tyveår. tar det med ro, og gleder meg til å rive av papiret av den pakken. Det er ingen hast. det er mange pakker under treet
    Da har du noe å glede deg til :).

    Men er ikke Thee Oh Sees i din gate? Kjenner du dem?
    Thee Oh Sees var spennende ihverfall noen av de tidligere skivene som lå på spoty. skal høre mer på det
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    [video=youtube;N527oBKIPMc]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=N527oBKIPMc[/video]

    The National - Demonds

    Veldig klassisk National, men dette gjør de jo så bra. Det kan godt være mye likt for min del bare de har klart å lage de gode låtene :rolleyes:.

    Blir spennende å høre hele albumet:

    41GapBLJ8VL.jpg





    Skeptisk til The Knife foreløpig .....
    The Wire´s er ett verk det var vanskelig å ta stilling til ved første lytt. Det skal definitivt spilles mere.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Iron & Wine - Ghost on Ghost

    Ble skuffet over den forrige skiva, men de første låtene her antyder at dette er verre :confused:. Jeg liker Shepers´s Dog godt, men det stopper litt deretter. Har han bare blitt en søtladet gubberocker? Nei, uff jeg skrur av allerede. Det hjelper ikke all verden om det skulle vært noen gode låter når flere treffer meg så dårlig.

    ghost-on-ghost.jpg
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    I morgen kommer Motorpsychos nye plate Still Life with Eggplant. Med litt flaks ligger vinylen i posten og venter når jeg kommer hjem. I mens kan man høre noen smakebiter. Har selvfølgelig også kjøpt billett til konserten i Bergen på lørdag!


    Love Cover:
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Iron & Wine - Ghost on Ghost

    Ble skuffet over den forrige skiva, men de første låtene her antyder at dette er verre :confused:. Jeg liker Shepers´s Dog godt, men det stopper litt deretter. Har han bare blitt en søtladet gubberocker? Nei, uff jeg skrur av allerede. Det hjelper ikke all verden om det skulle vært noen gode låter når flere treffer meg så dårlig.

    Vis vedlegget 193048
    Men da må det jo være midt i blinken for deg vel? Du hører jo på stadig mer gubberock. Foxygen og sånt :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Iron & Wine - Ghost on Ghost

    Ble skuffet over den forrige skiva, men de første låtene her antyder at dette er verre :confused:. Jeg liker Shepers´s Dog godt, men det stopper litt deretter. Har han bare blitt en søtladet gubberocker? Nei, uff jeg skrur av allerede. Det hjelper ikke all verden om det skulle vært noen gode låter når flere treffer meg så dårlig.

    Vis vedlegget 193048
    Men da må det jo være midt i blinken for deg vel? Du hører jo på stadig mer gubberock. Foxygen og sånt :)
    Å, nei du har bare ikke full oversikt over mine kriterier for gubberock. Du må lære mer :cool:. Foxygen er unge fyrrige gutter.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Foxygen er bare VU, Beatles og Stones i en oppdatart utgave. Men fin plate, eg liker den veldig godt.
    Det faller på sin egen urimelighet siden de tre nevnte er helt forskjellige band. Det er en ting jeg har store problemer med å forstå. De som forherliger den gamle tidsalderen og samtidig insinuerer at det det er negativt at band i dag spiller litt som de gjorde den gangen. Jeg i allfall synes det er både artig og positivt! Jeg skulle ønske flere band kunne fri seg fra gamle referanser men det er jaggu ikke lett når endel lyttere har denne holdningen.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Faller det på sin egen urimelighet at et band lar seg inspirere av andre band, som er forskjellige
    Du skrev " er bare oppdatert utgave".....

    - det leser jeg negativt....
    Mens setningen etter: "Men fin plate, eg liker den veldig godt." Den leser du som?

    Du skjønner vel selv, at dette er ment som en fleip - all den tid referansene hos Foxyen er helt utrolig åpenbare, og du alltid skal ha det morro med å harsellere med gubberock som Beatles og Stones?
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ok, jeg trodde ikke det var fleip :).



    Finner dere noen gode nye utgivelser, gutter? Som ikke er Gubberock :D :( .......
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Finner dere noen gode nye utgivelser, gutter? Som ikke er Gubberock :D :( .......
    Hvilke kriterier legger du til veie. Alder på artist? Sjanger? Utgivelsesår?

    Allerede en god del 2013-utgivelser innkjøpt som står seg (meget) bra, men det er i hovedsak med artister/band som har en viss fartstid, og det er kanskje ikke det du etterspør?

    the hipster-flavor-of-the-week er jeg dessverre ikke så inne i, men jeg prøver en gang iblant. En skive på 2000-tallet som virkelig har overbegeistret meg innenfor nytt, ungt og upult-sjangeren, og det er MGMT og deres debut "Oracular Spectacular" for snart 10 år siden. Oppfølgeren med småskuffende fyllstoff , og nå er de så gamle at hvem vet hva deres neste tredje album blir til. (sommeren 2013)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Skjønte du ikke at det var mest av alt fleip ;). Hipsterere interesserer ikke meg heller!

    Jeg liker også MGMT godt, men oppfølgeren skuffet litt. Men jeg har fortsatt troa på dem. Et annet ban jeg så absolutt har troa på er Vampire Weekend så er mest på deres kommende skive, Modern Vampire. Kommer ut i morgen fakstisk seg jeg nå :cool:.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Buke and Gase - General Dome
    bukeandgase.jpg


    Dette er ikke gubberock, men kanskje kjerringrock? Uansett sa kan det være verdt å låne øret til. Band navnet kommer fra instrumentene de spiller som er en bariton ukulele (buke) og en bass/gitar bastard (Gase).


    De het Buke and Gass før. Og videoen er fra før de ga ut platen nevnt over.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Yeah yeah Yeahs er en gruppe jeg har hørt ganske mye på og spesielt debuten. Kanskje ikke veldig holdbare album over tid, men det er så.

    Den nye Mosquito er litt anderledes. Ikke like umiddelbar som tidligere utgivelser så denne må få tid på seg.

    51LSF1hx3uL.jpg
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Rokia Traforé. Det navnet husker jeg godt. Også coveret fra den forrige skive, men hva skjedde? Har helt glemt henne før jeg nå hører på hennes nye.

    81aUH8xd5lL._SL1425_.jpg



    Deilig rytmisk musikk dette :). Veldig vest-afrika.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Nå må dere ikke ta helt av her da dere.


    Blir kjedelig å høre hva franske Phoenix har å by på med andreskiva Bankrupt. Den første var jo ikke noe god :rolleyes:.

    2013PheonixAlbumPress600G120213.jpg
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Liker coveret på den skiva. Kjøper den på coveret. blir spennende å høre hvordan det låter. covershopping er gøy og spennende. Kan anbefalles
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Liker coveret på den skiva. Kjøper den på coveret. blir spennende å høre hvordan det låter. covershopping er gøy og spennende. Kan anbefalles
    Den var en stor skuffelse dessverre. Ikke i nærheten av den fengende good feeling plata Wolfgang Amadeus. Synes i allefall jeg.



    Den forrige til The Besnard Lakes fikk mye spilletid en stund, men falt etter det. Hvordan er så deres nye som heter Until In Excess Imperceptibe UFO?


    64dea2692b5a1f7cd1fde964474815c3.jpg
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.384
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Jeg handlet Kurt Viles Walkin On A Pretty Daze på impuls i går. Har hørt gjenneom den et par ganger nå og den høres lovende ut.

    Når jeg kom hjem viste det seg at det var en DIY Graffiti Edition. Dvs. at al gaffitien på coveret manglet, men det fulgte med klistremerker der man kunne lime de på selv. Og vinylen var blå som vist under. Minner litt om papir dukkene i Sgt. Pepper platen jeg har liggende. Klistremerkene blir nok liggende inne i plateomslaget hos meg.

    vile.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En kjent norsk rockevokalist med innovertiss sier at du skal kjøpe remasteren av The Colors Turned Red som kom ut like etter påske.
    Hun har selvsagt evig rett, og du har dårlig tid til å anskaffe den. Femteplass på Platekompaniets vinylliste og kun 300 eksemplarer.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    En kjent norsk rockevokalist med innovertiss sier at du skal kjøpe remasteren av The Colors Turned Red som kom ut like etter påske.
    Hun har selvsagt evig rett, og du har dårlig tid til å anskaffe den. Femteplass på Platekompaniets vinylliste og kun 300 eksemplarer.
    som du promoterer skulle en nesten tro at du fikk provisjon. Blir ikke millionær av 300 ex vøtt.

    Er dum nok til ikke å ha kjøpt den, ikke har jeg sett den i hyllene på over en uke heller, med andre ord "good gone" (?)
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Tar en tur til Hamburg og leier en Ferrari for å kruse litt noen dager, ----sånn at det er gjort for en stund.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn