Diverse Så James Bond på kino ...

GSi-Turbo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.11.2009
Antall liker
36
Sorry løfting av utdatert tråd, men jeg syns de første 10-15 min er noe av det beste jeg har sett på en film noen gang. Veldig kule scener. Og filmen hadde god sammenheng og ikke mange "kjedelige" partier, og krydret med litt humor. Og husk at idag er det veldig vanskelig å imponere noen, eller finne på noe nytt. Alt er brukt opp og funnet opp fra før, og man har sett lignende ting mange ganger tidligere (med få unntak). Men likevel syns jeg dette funket ganske så bra jeg. 8/10 for min del(y)

Men grunnen til løftingen var egentlig en som nevnte at neste år er 60 års jubileum, og siden denne filmen ble såpass utsatt pga Korona osv, så skulle egentlig en ny film være klar i år så vidt jeg har forstått. Men nå blir den "60 årsfilmen" brukt enda lenger tid på. Så da kommer kanskje den til å bli tidenes beste? Og mest velproduserte?

Stemmer de ryktene eller?

U

Utgatt24668

Gjest
God produksjon, og hyggelig siste hilsen fra DC. Men, alt er gjort og sett før, slem mann på stor øy etc. Filmen ga meg ingenting, men helt grei underholdning.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Siden den er lang og det er mye action er det greit (sa brura).

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Antall liker
18.640
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Kalles ikke det fremskritt?
Å gå tilbake til en stereotyp og mannsjåvenistisk film-figur var vel aldri en løsning uansett? Så kan man jo sikkert diskutere hvorvidt løsningen de endte opp på var den beste, men for meg er Craig den beste Bond så langt. Nøff said.
Skulle ønske de gikk tilbake til en stereotyp og mannsjåvinistisk Bond ala Connery. I disse tider ville det være forfriskende og gitt skikkelsen personlighet.
Ikke alle helter trenger å være perfekte i ett og alt spør du meg. Jeg synes Craig har gjort en god jobb gitt forutsetningene, men skikkelsen Bond har blitt døllere og døllere med årene.

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.265
Torget vurderinger
1
Koste meg på kino, både med Bond og det faktum at det var første kinobesøk på flere år. Åpningssekvensen var virkelig bra! Resten litt mer på det jevne. Forutsigbart, men aldri kjedelig. Irriterende svikt i plottet - de lukene i rakettsiloene måtte ikke være åpne med den sprengkraften som var på vei.

Den nye 007 var anonym og karismafri, så håper ikke det var et frampek. Skal uansett bli artig å se veien videre for konseptet.

defacto

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2016
Antall liker
3.277
Sted
Liten by
Skulle ønske de gikk tilbake til en stereotyp og mannsjåvinistisk Bond ala Connery. I disse tider ville det være forfriskende og gitt skikkelsen personlighet.
Ikke alle helter trenger å være perfekte i ett og alt spør du meg. Jeg synes Craig har gjort en god jobb gitt forutsetningene, men skikkelsen Bond har blitt døllere og døllere med årene.
Enig i det, Craig er den beste så langt, men selv om Connery kommer på en god andreplass, så er hans figur litt vel tidstypisk og har ingen plass i dagens samfunn. Craig har både det litt gammeldags mannsjåvenistiske, men samtidig har han det litt mere moderne empatiske og moralske korrekte også. Håper de går for noe lignende.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Det må vel dukke opp noen #metoo saker der også snart...

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.016
Sted
Trondheim
Jeg likte filmen og syntes ikke den var for lang. Men jeg sliter med kinolyden - høyt og masse bass. Jeg så den i Praha på engelsk med tsjekkiske undertitler. Lyden var så høy at jeg i mange scener ikke klarte å høre hva som ble sagt, men nå forstår jeg såpass tsjekkisk at jeg fikk med meg det som ble sagt via undertitlene.
Lyden på kino er en av grunnene til at jeg foretrekker å se film hjemme.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.105
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Faktisk overkommelig lyd på KP1 i Bergen. Men ellers synes jeg ofte volumet på filmlyd er problematisk. Kanskje tsjekkerne skrur til 11?

Topp Bunn