Så var det Venstre sin tur...

N

Nifelheim

Gjest
Ingen her som snakker om å båndlegge alle samfunnsborgere. Det er det du, vreden, og deph som hele tiden bringer inn.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
nb skrev:
vredensgnag skrev:
Jeg regner med at alle her inne er klar over at det i Norge er et lovbrudd å nyte alkohol de første seks timene etter at man har parkert bilen?
Når vi først er inne på esoteriske beskrivelser av hvor grensene mellom rett og galt går.
Det gjelder vel kun dersom man må ha grunn til å tro at det kan bli etterforskning rundt noe ved kjøringen, som f.eks at man har vært involvert i en ulykke eller vært borti noe annet.
Det er faktisk nok at gamle Enkefru Hansen borte i svingen ringer til politiet og sier:

"Nå kom Pedersen kjørende som en villmann igjen! Han kjørte i minst 100kmt her som det leker unger og greier!! Ja jeg er sikker på at han kjørte i fylla!"

Når politiet så kommer hjem til deg og du er nede i et glass med noe alkoholholdig, ja da finner de promille vet du! Og du har brutt 6 timers regelen.

Retten vil ganske sikkert si ( gjorde det før i tiden i alle fall! ):

"Du burde ha forstått at politiet ville komme når du kjørte slik! Greit at Enkefru Hansen er halvblind og har lagt deg for hat, men når selv hun som aldri har hatt førerkort synes kjøringen din var uforsvarlig, ja da var den sikkert så heftig at du Hr. Pedersen burde ha forstått at dette ville føre til etterforskning!"

At du aldri var over 30kmt i en 50 sone betyr absolutt ingenting! Herrgud du satte deg ned og nøt ALKOHOL da du kom hjem!! Slikt gjør da ikke "skikkelige folk"!

Er kanskje ikke like hysterisk i dag men i min barndom var det faktisk slik. Satt du på balkongen med en øl synlig en sommerdag risikerte du at "Tante Sofie og vennene hennes" satte igang underskriftskampanje for å få deg kastet ut av borettslaget! "Skikkelige folk" drakk jo ikke øl på ukedager!! Tvi vøre!! Det finnes faktisk en bakgrunn for Dephs noe uforsonlige holdning til "tantene i samfunnet", han har kanskje opplevd dem på nært hold?

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg har mye mer sansen for å inkludere barn og unge i sosiale lag og sammenhenger. Har man grilling i hagen, er på middagsbesøk, på restaurant eller på fest er det trivelig når laget består av en fin blanding av barn og voksne. Om de voksne spiser mer mat, drikker vin og koser seg og barna springer rundt og leker og har det moro er naturlig og hyggelig. De er med, de er inkludert og de har det kjekt og koselig. De sendes jo stort sett i seng mye tidligere enn de voksne da, og før folk blir for bedugget, men de storkoser seg så lenge de er med og føler seg inkludert og respektert. Man ser på måten slike barn er på at de har et rikt og godt liv.

Hvis man har med normale koselige levende mennesker å gjøre er ikke slikt noe som helst problem. Men har man med forknytte overkonservative mennesker, voldsmenn og alkoholikere å gjøre er det selvsagt anderledes. Men jeg foretrekker rett og slett å ikke omgås slike mennesker sosialt. Jeg finner det også svært galt å skulle lage generelle regler basert på at mennesker er drittsekker og syke i hodet-

Er man ikke i stand til å omgås barn og unge på en fin og respektfull etter et glass vin eller to er det rett og slett noe galt fatt med personen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Nifelheim skrev:
Ingen her som snakker om å båndlegge alle samfunnsborgere. Det er det du, vreden, og deph som hele tiden bringer inn.
og du

G

Gjestemedlem

Gjest
Super skrev:
Problemet ditt Gjestemedlem, er at du tror du har monopol på sannheten om alkoholens virkninger og skadevirkninger.
Selvsagt har jeg det. Så du burde nok utvise en smule mer ydmykhet og takknemlighet for at jeg tar meg bryet med å forklare deg med teskje hvorfor du og dine medsammensvorne er så på gli ned misantropiens vinterglatte blindveier her.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Gjestemedlem skrev:
Super skrev:
Problemet ditt Gjestemedlem, er at du tror du har monopol på sannheten om alkoholens virkninger og skadevirkninger.
Selvsagt har jeg det. Så du burde nok utvise en smule mer ydmykhet og takknemlighet for at jeg tar meg bryet med å forklare deg med teskje hvorfor du og dine medsammensvorne er så på gli ned misantropiens vinterglatte blindveier her.
Godt han ikke har vinmonopol da. Alle liker og tro att man har rett. Stå på begge to.

N

Nifelheim

Gjest
65finger skrev:
Nifelheim skrev:
og du
Så det å argumentere for at ungdomsarrangement skal foregå uten alkohol er det samme som å ønske å båndlegge alle samfunnsborgere. GET REAL!!!

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Gjestemedlem skrev:
Er man ikke i stand til å omgås barn og unge på en fin og respektfull etter et glass vin eller to er det rett og slett noe galt fatt med personen.
Det er vel ikke mange som er uenig med deg der. Jeg har alltid nytt min vin sammen med både barn og voksne. Denne diskusjonen går vel mer på alkohol i de mengder som hører nachspiel til. Altså i setting der de voksne drikker seg mer eller mindre fulle. Så lenge man da inviterer mindreårige med,og det hele er organisert av en organisasjon ol, er det kanskje på sin plass med måtehold. Siden mange ikke klarer å praktisere måtehold. kan man kanskje unnvære alkohol i slike settinger? På samme måte som de fleste voksne gjør sammen med barna på Norway Cup?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Nifelheim skrev:
65finger skrev:
Nifelheim skrev:
og du
Så det å argumentere for at ungdomsarrangement skal foregå uten alkohol er det samme som å ønske å båndlegge alle samfunnsborgere. GET REAL!!!
Forby deltagelse fra partiledelsen . Risikoen er for stor for voldtekt

G

Gjestemedlem

Gjest
Nifelheim skrev:
Her er det ikke snakk om et ungdomsarrangement men et arrangement som det også er med noen ungdommer til stede. De holder i massevis å ha en regel som sier at de unge får drikke vann eller brus og ikke får full servering. Noen drakoniske totalforbud mot servering til alle de voksne deltakerne hører rett og slett ikke hjemme i Norge... ja med mindre man er medlem at et forknytt parti bestående av virkelighetsfjerne religiøse tomsinger da. De er jo alikevel vant med å forholde seg seg til absurditeter og meningsløse restriksjoner på sin livsførsel.

Den dagen et liberalt parti legger seg på kne for avholdfantaster, tvangssosialister og religiøse mørkemenn vil de nok over natten miste store deler av sin medlemsmasse i ren vanntro og forakt over et slikt svik.

G

Gjestemedlem

Gjest
Karma skrev:
Gjestemedlem skrev:
Det er vel ikke mange som er uenig med deg der. Jeg har alltid nytt min vin sammen med både barn og voksne. Denne diskusjonen går vel mer på alkohol i de mengder som hører nachspiel til. Altså i setting der de voksne drikker seg mer eller mindre fulle. Så lenge man da inviterer mindreårige med,og det hele er organisert av en organisasjon ol, er det kanskje på sin plass med måtehold. Siden mange ikke klarer å praktisere måtehold. kan man kanskje unnvære alkohol i slike settinger? På samme måte som de fleste voksne gjør sammen med barna på Norway Cup?
Her er vi nok enige. Man inviterer rett og slett ikke med mindreårige på nachspiel og skjenker dem. Og når dette gjøres av tillitspersoner i parti og organisasjoner bør man reagere på dette. Selv om det ikke skjer noe mer alvorlig enn det.

Men dette vet jo disse personene utmerket godt om, man blir ikke toppolitiker uten såpass orienteringsevne i samfunnet. Her er det snakk om folk som misbruker sin posisjon og tillit og i tillegg begår grove overgrep.

Men her må man jo se hva det er som er kritikkverdig og hva som er uvesentlig. Og her er det mange som bommer grovt for å kunne slå politisk mynt på situasjonen. Mennesker som har en klar, langsiktig og tydelig agenda om å frata nordmenn grunnleggende friheter og innskrenke deres livsutfoldelse og binde dem fast med strenge paragrafer og politikertvang.

Det er veldig mange som ønsker at vi alle skal måtte leve i en stor gjennomregulert institusjon. Vel, de skal feile i sin misjon.

N

Nifelheim

Gjest
Gjestemedlems grunnleggende frihet er å kunne drikke alkohol til alle døgnets tider ved alle steder uansett omstendigheter.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Nifelheim skrev:
Gjestemedlems grunnleggende frihet er å kunne drikke alkohol til alle døgnets tider ved alle steder uansett omstendigheter.
Hvorfor er du så opptatt av alkoholen i denne saken? Saken er at en venstreleder i 40årene har voldtatt en 17 år gammel jente

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
65finger skrev:
Nifelheim skrev:
Hvorfor er du så opptatt av alkoholen i denne saken? Saken er at en venstreleder i 40årene har voldtatt en 17 år gammel jente
Alkoholen skaper ikke monstre, men den kan slippe dem ut.. ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Karma skrev:
65finger skrev:
Nifelheim skrev:
Alkoholen skaper ikke monstre, men den kan slippe dem ut.. ;)
sjølsagt. visse mangler i utvelgelsesprosessene til venstre under rekruttering av ledere. Det er god kotyme blant ledere å ikke drikke seg concavas med sine medarbeidere

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Fokuset blir helt feil slik debatten går. At nestleder drikker seg full har ikke noe med saken å gjøre. Hvis en anstendig mann blir voldtektsforbryter kun fordi han har drukket, ja da våger jeg den påstanden at skal alkohol alene være årsaken ja da må han nok drikke så mye at han antakelig vil være impotent som følge av alkoholinntaket.

Vi skal heller ikke glemme det "lille" faktum at ledelsen i Venstre hadde fått fler bekymringsmeldinger om nestlederen. "Man" hadde bare ikke kommet så langt at "man" hadde fått tid til å snakke med ham! Disse bekymringsmeldingene kom inn en stund før jul!!! Men selvsagt, ledelsen i Venstre har en veldig stram timeplan! Ikke lett å få lurt inn en alvorsprat da!!

Alkoholen som problem i denne saken går på at ingen reagerte på at ei 17 år gammel jente ble sjenket full!! Alkoholen satte henne ute av stand til å stoppe denne saken før katastrofen var et faktum, og det alene er grunn god nok til at Venstre bør ha rusfrie arrangementer når de har med ungdomspolitikere.

Som jeg før har sagt må det være skjerpende at nestleder sjenket jenta før han pulte henne! Hadde jeg vært aktor ville jeg ha brukt begrepet overlagt voldtekt. Hadde han derimot ikke sjenket henne og hun hadde gjennomført samleie edru og med samtykke ville dette ikke vært en voldtektssak men kun et spørsmål om utrolig dårlig dømmekraft og veldig dårlig moral hos nestlederen! Skandalen ville nok vært like stor, hvis noen hadde sagt noe, men det ville nok ikke skjedd!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Spiralis skrev:
Fokuset blir helt feil slik debatten går. At nestleder drikker seg full har ikke noe med saken å gjøre. Hvis en anstendig mann blir voldtektsforbryter kun fordi han har drukket, ja da våger jeg den påstanden at skal alkohol alene være årsaken ja da må han nok drikke så mye at han antakelig vil være impotent som følge av alkoholinntaket.

Vi skal heller ikke glemme det "lille" faktum at ledelsen i Venstre hadde fått fler bekymringsmeldinger om nestlederen. "Man" hadde bare ikke kommet så langt at "man" hadde fått tid til å snakke med ham! Disse bekymringsmeldingene kom inn en stund før jul!!! Men selvsagt, ledelsen i Venstre har en veldig stram timeplan! Ikke lett å få lurt inn en alvorsprat da!!

Alkoholen som problem i denne saken går på at ingen reagerte på at ei 17 år gammel jente ble sjenket full!! Alkoholen satte henne ute av stand til å stoppe denne saken før katastrofen var et faktum, og det alene er grunn god nok til at Venstre bør ha rusfrie arrangementer når de har med ungdomspolitikere.

Som jeg før har sagt må det være skjerpende at nestleder sjenket jenta før han pulte henne! Hadde jeg vært aktor ville jeg ha brukt begrepet overlagt voldtekt. Hadde han derimot ikke sjenket henne og hun hadde gjennomført samleie edru og med samtykke ville dette ikke vært en voldtektssak men kun et spørsmål om utrolig dårlig dømmekraft og veldig dårlig moral hos nestlederen! Skandalen ville nok vært like stor, hvis noen hadde sagt noe, men det ville nok ikke skjedd!
Jepp! problemet er mannen og ikke alkoholen

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.331
Spiralis skrev:
Akkurat. Han har nærmest brukt alkoholen som et våpen. Joda, fri tilgang og ansvarlighet ved bruk av alkohol prediker liberalistene.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Pink_Panther skrev:
Spiralis skrev:
Akkurat. Han har nærmest brukt alkoholen som et våpen. Joda, fri tilgang og ansvarlighet ved bruk av alkohol prediker liberalistene.
han kunne puttet dop i soloen hennes og dratt henne opp på hotelrommet.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
65finger skrev:
Nifelheim skrev:
Nå må vi holde hodet kaldt. Han er siktet og han nekter for å ha voldtatt jenten, men er ikke dømt.

Jeg tror det vil komme flere opplysninger i saken som vil sette den i et noe annet lys, hans akutte innleggelse og aparte oppførsel natten før det påståtte overgrepet gjør at jeg tror han ikke har hatt god helse. Dessuten har jeg sett han på gaten ved flere anledninger de siste årene, og jeg tror ikke han har vært helt frisk.

Uten at det gir han noen som helst rett til å misbruke, langt mindre voldta en 17åring, det er forkastelig i alle betydinger av ordet. Noe som skulle vært helt unødvendig å nevne, men siden vi nå en gang er på Asylet, så kan jeg ikke ta noe for gitt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
dag1234 skrev:
65finger skrev:
Nifelheim skrev:
Nå må vi holde hodet kaldt. Han er siktet og han nekter for å ha voldtatt jenten, men er ikke dømt.

Jeg tror det vil komme flere opplysninger i saken som vil sette den i et noe annet lys, hans akutte innleggelse og aparte oppførsel natten før det påståtte overgrepet gjør at jeg tror han ikke har hatt god helse. Dessuten har jeg sett han på gaten ved flere anledninger de siste årene, og jeg tror ikke han har vært helt frisk.

Uten at det gir han noen som helst rett til å misbruke, langt mindre voldta en 17åring, det er forkastelig i alle betydinger av ordet. Noe som skulle vært helt unødvendig å nevne, men siden vi nå en gang er på Asylet, så kan jeg ikke ta noe for gitt.
enig med deg. forhåndsdømming er en uting

G

Gjestemedlem

Gjest
Trine Skei Grande, som har håndtert denne saken på en svært god måte har følgende kommentar til dem som ønsker å misbruke denne saken.

– Det liker jeg veldig dårlig, fordi dette er en voldtektssak. Da er alkoholens rolle helt uvesentlig, for enten er det en voldtekt, eller så er det ikke en voldtekt. Man skyver på og pulveriserer ansvar, så fort man tar alkoholen inn i dette. Det er ofte man gjør når det gjelder kvinner og voldtekt, og jeg liker ikke at man gjør det hers, sier Skei Grande.
Det burde være en klar melding til dem som på smålig vis ønsker å flytte ansvaret bort fra voldtektsmannen og i stedet slå politisk mynt og gjøre det om til noe helt annet.

Det er flaut, svært krenkende for den voldtatte og utrolig smålig å misbruke voldtektssaker til å fremme shariamentalitet og avholdafanatisme. Og det er mange som gjør seg skyldig i dette i denne tråden.

De burde skamme seg dypt.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.820
Hvilket parti skal man stemme til neste valg tro?
Nå kan man jo ikke stemme venstre heller...

V

vredensgnag

Gjest
65finger skrev:
Nifelheim skrev:
Da må vi tilbake til en annen tråd, og et russerevyinnslag om et forskremt barn bak en dørsprekk som skuer voksne i alkoholfri utfoldelse, noe ingen bør utsettes for, og derfor bør man helst båndlegge alkoholkonsum så langt det går, samme hva dette medfører av inngrep i individets selvbestemmelsesrett.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.101
Gjestemedlem skrev:
Super skrev:
Enten er du et barnslig internettroll, eller i beste fall, verdens eldste tenåring.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.101
Gjestemedlem skrev:
Trine Skei Grande, som har håndtert denne saken på en svært god måte har følgende kommentar til dem som ønsker å misbruke denne saken.

– Det liker jeg veldig dårlig, fordi dette er en voldtektssak. Da er alkoholens rolle helt uvesentlig, for enten er det en voldtekt, eller så er det ikke en voldtekt. Man skyver på og pulveriserer ansvar, så fort man tar alkoholen inn i dette. Det er ofte man gjør når det gjelder kvinner og voldtekt, og jeg liker ikke at man gjør det hers, sier Skei Grande.
Det burde være en klar melding til dem som på smålig vis ønsker å flytte ansvaret bort fra voldtektsmannen og i stedet slå politisk mynt og gjøre det om til noe helt annet.

Det er flaut, svært krenkende for den voldtatte og utrolig smålig å misbruke voldtektssaker til å fremme shariamentalitet og avholdafanatisme. Og det er mange som gjør seg skyldig i dette i denne tråden.

Skei Grande sier også:
http://www.aftenposten.no/nyheter/i...enking-pa-nachspiel-6759186.html#.TzUBdFw7qa8

Stenna

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
9
Gjestemedlem skrev:

Registrerer heftig kjekling mellom deg og Nifelheim, men jeg kan ikke se noen grunn til at noen av bidragsyterne i denne tråden skal skamme seg for å misbruke saken til å forfekte et totalt nasjonalt alkoholforbud. Synes isåfall du da leser meningsmotstanderes innlegg som fanden leser Bibelen. Det er forskjell på å sette alkohol i en årsakssammenheng og å fjerne det personlige ansvaret, som i ordets rette bokstav alltid vil være personlig.

Da synes jeg det er mer å skamme seg over når det gjelder negative personkarakteristikker, og der har vel du bidratt endel.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.460
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det er ikke avholdsfanatisme å mene at folk som ikke kan oppføre seg i fylla, bør avstå fra å drikke. Det er heller ikke avholdsfanatisme å mene at om folk ikke kan oppføre seg i fylla, så få de finne seg i at en mulig konsekvens blir at utestedene blir pålagt å stenge tidigere. Det er ikke avholdsfolket sin skyld at det blir slik, skylda ligger hos de som drikker. Som man reder, ligger man. Selv er jeg ekstremt alkoholliberal, men forstår godt at ting blir som de blir, når man ser hvordan mange misbruker friheten.

N

Nifelheim

Gjest
Ole I skrev:
"Alkoholen har skylda"
"Hotellrommet har skylda"
...
...
og nå har helpdesk skylda:

http://www.fvn.no/lokalt/Onkels-datahjelp-endte-med-overgrep-2190114.html

Uansett hvor tragisk dette er, så må man klare å ha mer enn èn tanke i hode.
Fylla har ikke skylda, fylla er ett element i en kjede av situasjoner/hendelser.
Ja, og fjerner man en av dem så ville det ikke ha skjedd. En ulykke kommer som følge av en rekke uheldige hendelser. Det kommer svært tydelig frem ved flyulykker, der en chain of events på 5-6 må til for å få flyet til å styrte. En voldtekt er også en form for ulykke, og det er her også en chain of events.

Jeg har null tro på at når kvelden startet med at vedkommende bestemte seg for at han skulle ha sex med 17-åringen. Det var noe som kom inn i hodet hans etterhvert som kvelden dro på. (og hvor mange tilfeller eksisterer av en leder som misbruker makten sin til sexomgang med umyndige? FrP f.eks har jo regelbundet at sånt ikke skal ut. De fikk jo vite om sin stavanger-mann 2 år før saken slo ut i media og de bare feide det under teppet. Jeg er rimelig sikker på at slikt foregår langt oftere enn hva som kommer ut. Og da i alle partier. Nå var det voldtektsanklager og dermed kom det ut. Hadde det vært snakk om frivillig sex så ville maktmisbruket og tillitsbruddet fortsatt vært gedigent, men verden ville fortsatt som før)

Tilbake til poenget, forebygging av slike saker:
Nifelheim skrev:
Ole I oppsummerte det ganske bra. Jeg kan tilføye: fjern ett element og ingen sak.
Ole I skrev:
Kåt og utilfredsstilt 40-åring + fristende 17 åring + et par glass + et hotellrom =

ja, det sier seg selv.....

G

Gjestemedlem

Gjest
Nifelheim skrev:
Ja, og fjerner man en av dem så ville det ikke ha skjedd. En ulykke kommer som følge av en rekke uheldige hendelser. Det kommer svært tydelig frem ved flyulykker, der en chain of events på 5-6 må til for å få flyet til å styrte. En voldtekt er også en form for ulykke, og det er her også en chain of events.
Jada og det begynner med at man står opp om morgenen. Hadde noen bundet jenta med håndjerne til sengen hjemme den dagen ville ikke dette hendelsesforløpet ha skjedd og Norge ville vært en offentlig voldtekt fattigere.

Man kan finne tusen slike ledd i kjeden av hendelser og potensielle hendelsesforløp i løpet av dagen. Svært mange ville gitt et forskjellig utslag.

Men det ENESTE kritiske punktet her er at vi har med en voldtektsmann å gjøre. Det er INGEN andre faktorer enn dette man behøver å fjerne for at det hele hadde fått en lykkelig utgang i stedet.

Det mest tragiske i slike saker er at det er dypt krenkende og nedverdigende ,på grensen til hån, for de som blir voldtatt når pietistene begynner å skylde på alkohol, påkledning, ublyg oppførsel eller andre uvesentlige forhold for å finne årsak til overgrepet de blir utsatt for.

Shariatilhengere og andre avholdfantaster har rikelig anledning til å spre sin propaganda i andre sammenhenger om de ikke skal trakassere voldtektsofre med slike kampanjer.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.331
Gjestemedlem skrev:
Shariatilhengere og andre avholdfantaster har.........................................
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.................

O

Ole I

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Shariatilhengere og andre avholdfantaster har rikelig anledning til å spre sin propaganda i andre sammenhenger om de ikke skal trakassere voldtektsofre med slike kampanjer.
Tror du misforstår den trakasseringen du kaller det.
Den er ikke rettet mot ofrene, men mot overgriperne.

Og det er kanskje på tide å tone ned ordbruken og heller lene deg tilbake og lese det erato skriver like over. Det var veldig bra poengtert.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ole I skrev:
Tror du misforstår den trakasseringen du kaller det.
Den er ikke rettet mot ofrene, men mot overgriperne.
Nei, det er helt vanlig argumentasjon å skylde på offeret også. Hvis hun hadde holdt seg edru ville hun kunne passet bedre på seg selv og ikke latt seg voldta så lett. Samme gjelder bekledning eller kanskje bare å vise litt vennlighet til feil person. Eller så er det utestedenes skyld som har servert noen, eller at menn plutselig på magisk vis blir forvandlet fra fredelige mennesker til voldtektsmenn av å drikke en magisk potion fra Frankrike eller en djevelsk trolldomsdrikk fra Nøgne Ø eller ringnes.

Og det er kanskje på tide å tone ned ordbruken og helle lene deg tilbake og lese det erato skriver like over. Det var veldig bra poengtert.
Erato mister poenget og er tydelig påvirket av avholdpropaganda og kristenretorikk. At det finnes mennesker om ikke burde drikke er selvsagt, men at resten av befolkningen skal påføres kollektiv avstraffelse ved å nekte dem livsutfoldelse og sosialt liv etter midnatt er et overgrep mot frie mennesker. Det er ikke et vestlig sekulært demokrati verdig.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.331
Normale mennesker har ingen problemer med å ha et sosialt liv etter midnatt, uten alkohol. Må du ruse deg for å opptre sosialt så har du et stort problem.

O

Ole I

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Nei, det er helt vanlig argumentasjon å skylde på offeret også. Hvis hun hadde holdt seg edru ville hun kunne passet bedre på seg selv og ikke latt seg voldta så lett.
Kilder, please. Gjerne helt aktuelle om V saken.

Og din litt snodige tankegang om at måtehold med alkohol er synonymt med totalforbud og sharia, den blir jeg ikke klok på. Den virker litt desperat. :eek:

atledreier

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.01.2011
Antall liker
211
Sted
Sandnes
Pink_Panther skrev:
Normale mennesker har ingen problemer med å ha et sosialt liv etter midnatt, uten alkohol. Må du ruse deg for å opptre sosialt så har du et stort problem.
Hvem er du som skal bestemme hva jeg skal og ikke skal etter midnatt?

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Normale mennesker innser at det ikke er ikke er dem som skal ta slike avgjørelser på andres vegne. Normale mennesker vil innse at å forsøke på noe slikt vil oppleves krenkende og formynderisk av andre voksne myndige mennesker.

Det er slikt mentalitet som dette jeg sikter til når jeg sammenligner med shariafilosofien.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
10.460
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Erato mister poenget og er tydelig påvirket av avholdpropaganda og kristenretorikk. At det finnes mennesker om ikke burde drikke er selvsagt, men at resten av befolkningen skal påføres kollektiv avstraffelse ved å nekte dem livsutfoldelse og sosialt liv etter midnatt er et overgrep mot frie mennesker. Det er ikke et vestlig sekulært demokrati verdig.
Tøv. Noen mennesker kan kjøre bil i 120, andre kan det ikke. Dessverre må eglene være like for alle for at det skal fungere. Det er derfor fartsagrensen ikke settes ut fra hvor fort noen er i stand til å kjørem, men ut fra en vuredring av hvor fort folk flest er i stand til å kjøre.

Som aktiv kursleder for vinkurs og vinseminarer, styreformann i en av landets største vinklubber i 15 år, innbitt hedning og medlem av HumanEtisk Forbund siden 1967 kan du ta påstandene dine om påvirkning av kristenretorikk og avholdsretorikk og putte de er de rettelig hører hjemme.......dette er bare vanlig fornuft som du i ditt korstog mot alle som skal begrense din frihet ikke er i stand til å se, eller nekter å innordne deg under.

Topp Bunn