N
Nifelheim
Gjest
Ingen her som snakker om å båndlegge alle samfunnsborgere. Det er det du, vreden, og deph som hele tiden bringer inn.
Det er faktisk nok at gamle Enkefru Hansen borte i svingen ringer til politiet og sier:nb skrev:Det gjelder vel kun dersom man må ha grunn til å tro at det kan bli etterforskning rundt noe ved kjøringen, som f.eks at man har vært involvert i en ulykke eller vært borti noe annet.vredensgnag skrev:Jeg regner med at alle her inne er klar over at det i Norge er et lovbrudd å nyte alkohol de første seks timene etter at man har parkert bilen?
Når vi først er inne på esoteriske beskrivelser av hvor grensene mellom rett og galt går.
og duNifelheim skrev:Ingen her som snakker om å båndlegge alle samfunnsborgere. Det er det du, vreden, og deph som hele tiden bringer inn.
Selvsagt har jeg det. Så du burde nok utvise en smule mer ydmykhet og takknemlighet for at jeg tar meg bryet med å forklare deg med teskje hvorfor du og dine medsammensvorne er så på gli ned misantropiens vinterglatte blindveier her.Super skrev:Problemet ditt Gjestemedlem, er at du tror du har monopol på sannheten om alkoholens virkninger og skadevirkninger.
Godt han ikke har vinmonopol da. Alle liker og tro att man har rett. Stå på begge to.Gjestemedlem skrev:Selvsagt har jeg det. Så du burde nok utvise en smule mer ydmykhet og takknemlighet for at jeg tar meg bryet med å forklare deg med teskje hvorfor du og dine medsammensvorne er så på gli ned misantropiens vinterglatte blindveier her.Super skrev:Problemet ditt Gjestemedlem, er at du tror du har monopol på sannheten om alkoholens virkninger og skadevirkninger.
Så det å argumentere for at ungdomsarrangement skal foregå uten alkohol er det samme som å ønske å båndlegge alle samfunnsborgere. GET REAL!!!65finger skrev:og duNifelheim skrev:Ingen her som snakker om å båndlegge alle samfunnsborgere. Det er det du, vreden, og deph som hele tiden bringer inn.
Det er vel ikke mange som er uenig med deg der. Jeg har alltid nytt min vin sammen med både barn og voksne. Denne diskusjonen går vel mer på alkohol i de mengder som hører nachspiel til. Altså i setting der de voksne drikker seg mer eller mindre fulle. Så lenge man da inviterer mindreårige med,og det hele er organisert av en organisasjon ol, er det kanskje på sin plass med måtehold. Siden mange ikke klarer å praktisere måtehold. kan man kanskje unnvære alkohol i slike settinger? På samme måte som de fleste voksne gjør sammen med barna på Norway Cup?Gjestemedlem skrev:Er man ikke i stand til å omgås barn og unge på en fin og respektfull etter et glass vin eller to er det rett og slett noe galt fatt med personen.
Forby deltagelse fra partiledelsen . Risikoen er for stor for voldtektNifelheim skrev:Så det å argumentere for at ungdomsarrangement skal foregå uten alkohol er det samme som å ønske å båndlegge alle samfunnsborgere. GET REAL!!!65finger skrev:og duNifelheim skrev:Ingen her som snakker om å båndlegge alle samfunnsborgere. Det er det du, vreden, og deph som hele tiden bringer inn.
Her er det ikke snakk om et ungdomsarrangement men et arrangement som det også er med noen ungdommer til stede. De holder i massevis å ha en regel som sier at de unge får drikke vann eller brus og ikke får full servering. Noen drakoniske totalforbud mot servering til alle de voksne deltakerne hører rett og slett ikke hjemme i Norge... ja med mindre man er medlem at et forknytt parti bestående av virkelighetsfjerne religiøse tomsinger da. De er jo alikevel vant med å forholde seg seg til absurditeter og meningsløse restriksjoner på sin livsførsel.Nifelheim skrev:Så det å argumentere for at ungdomsarrangement skal foregå uten alkohol er det samme som å ønske å båndlegge alle samfunnsborgere. GET REAL!!!
Her er vi nok enige. Man inviterer rett og slett ikke med mindreårige på nachspiel og skjenker dem. Og når dette gjøres av tillitspersoner i parti og organisasjoner bør man reagere på dette. Selv om det ikke skjer noe mer alvorlig enn det.Karma skrev:Det er vel ikke mange som er uenig med deg der. Jeg har alltid nytt min vin sammen med både barn og voksne. Denne diskusjonen går vel mer på alkohol i de mengder som hører nachspiel til. Altså i setting der de voksne drikker seg mer eller mindre fulle. Så lenge man da inviterer mindreårige med,og det hele er organisert av en organisasjon ol, er det kanskje på sin plass med måtehold. Siden mange ikke klarer å praktisere måtehold. kan man kanskje unnvære alkohol i slike settinger? På samme måte som de fleste voksne gjør sammen med barna på Norway Cup?Gjestemedlem skrev:Er man ikke i stand til å omgås barn og unge på en fin og respektfull etter et glass vin eller to er det rett og slett noe galt fatt med personen.
Hvorfor er du så opptatt av alkoholen i denne saken? Saken er at en venstreleder i 40årene har voldtatt en 17 år gammel jenteNifelheim skrev:Gjestemedlems grunnleggende frihet er å kunne drikke alkohol til alle døgnets tider ved alle steder uansett omstendigheter.
Alkoholen skaper ikke monstre, men den kan slippe dem ut..65finger skrev:Hvorfor er du så opptatt av alkoholen i denne saken? Saken er at en venstreleder i 40årene har voldtatt en 17 år gammel jenteNifelheim skrev:Gjestemedlems grunnleggende frihet er å kunne drikke alkohol til alle døgnets tider ved alle steder uansett omstendigheter.
sjølsagt. visse mangler i utvelgelsesprosessene til venstre under rekruttering av ledere. Det er god kotyme blant ledere å ikke drikke seg concavas med sine medarbeidereKarma skrev:Alkoholen skaper ikke monstre, men den kan slippe dem ut..65finger skrev:Hvorfor er du så opptatt av alkoholen i denne saken? Saken er at en venstreleder i 40årene har voldtatt en 17 år gammel jenteNifelheim skrev:Gjestemedlems grunnleggende frihet er å kunne drikke alkohol til alle døgnets tider ved alle steder uansett omstendigheter.
Jepp! problemet er mannen og ikke alkoholenSpiralis skrev:Fokuset blir helt feil slik debatten går. At nestleder drikker seg full har ikke noe med saken å gjøre. Hvis en anstendig mann blir voldtektsforbryter kun fordi han har drukket, ja da våger jeg den påstanden at skal alkohol alene være årsaken ja da må han nok drikke så mye at han antakelig vil være impotent som følge av alkoholinntaket.
Vi skal heller ikke glemme det "lille" faktum at ledelsen i Venstre hadde fått fler bekymringsmeldinger om nestlederen. "Man" hadde bare ikke kommet så langt at "man" hadde fått tid til å snakke med ham! Disse bekymringsmeldingene kom inn en stund før jul!!! Men selvsagt, ledelsen i Venstre har en veldig stram timeplan! Ikke lett å få lurt inn en alvorsprat da!!
Alkoholen som problem i denne saken går på at ingen reagerte på at ei 17 år gammel jente ble sjenket full!! Alkoholen satte henne ute av stand til å stoppe denne saken før katastrofen var et faktum, og det alene er grunn god nok til at Venstre bør ha rusfrie arrangementer når de har med ungdomspolitikere.
Som jeg før har sagt må det være skjerpende at nestleder sjenket jenta før han pulte henne! Hadde jeg vært aktor ville jeg ha brukt begrepet overlagt voldtekt. Hadde han derimot ikke sjenket henne og hun hadde gjennomført samleie edru og med samtykke ville dette ikke vært en voldtektssak men kun et spørsmål om utrolig dårlig dømmekraft og veldig dårlig moral hos nestlederen! Skandalen ville nok vært like stor, hvis noen hadde sagt noe, men det ville nok ikke skjedd!
Akkurat. Han har nærmest brukt alkoholen som et våpen. Joda, fri tilgang og ansvarlighet ved bruk av alkohol prediker liberalistene.Spiralis skrev:Alkoholen som problem i denne saken går på at ingen reagerte på at ei 17 år gammel jente ble sjenket full!! Alkoholen satte henne ute av stand til å stoppe denne saken før katastrofen var et faktum, og det alene er grunn god nok til at Venstre bør ha rusfrie arrangementer når de har med ungdomspolitikere.
han kunne puttet dop i soloen hennes og dratt henne opp på hotelrommet.Pink_Panther skrev:Akkurat. Han har nærmest brukt alkoholen som et våpen. Joda, fri tilgang og ansvarlighet ved bruk av alkohol prediker liberalistene.Spiralis skrev:Alkoholen som problem i denne saken går på at ingen reagerte på at ei 17 år gammel jente ble sjenket full!! Alkoholen satte henne ute av stand til å stoppe denne saken før katastrofen var et faktum, og det alene er grunn god nok til at Venstre bør ha rusfrie arrangementer når de har med ungdomspolitikere.
Nå må vi holde hodet kaldt. Han er siktet og han nekter for å ha voldtatt jenten, men er ikke dømt.65finger skrev:Hvorfor er du så opptatt av alkoholen i denne saken? Saken er at en venstreleder i 40årene har voldtatt en 17 år gammel jenteNifelheim skrev:Gjestemedlems grunnleggende frihet er å kunne drikke alkohol til alle døgnets tider ved alle steder uansett omstendigheter.
enig med deg. forhåndsdømming er en utingdag1234 skrev:Nå må vi holde hodet kaldt. Han er siktet og han nekter for å ha voldtatt jenten, men er ikke dømt.65finger skrev:Hvorfor er du så opptatt av alkoholen i denne saken? Saken er at en venstreleder i 40årene har voldtatt en 17 år gammel jenteNifelheim skrev:Gjestemedlems grunnleggende frihet er å kunne drikke alkohol til alle døgnets tider ved alle steder uansett omstendigheter.
Jeg tror det vil komme flere opplysninger i saken som vil sette den i et noe annet lys, hans akutte innleggelse og aparte oppførsel natten før det påståtte overgrepet gjør at jeg tror han ikke har hatt god helse. Dessuten har jeg sett han på gaten ved flere anledninger de siste årene, og jeg tror ikke han har vært helt frisk.
Uten at det gir han noen som helst rett til å misbruke, langt mindre voldta en 17åring, det er forkastelig i alle betydinger av ordet. Noe som skulle vært helt unødvendig å nevne, men siden vi nå en gang er på Asylet, så kan jeg ikke ta noe for gitt.
Det burde være en klar melding til dem som på smålig vis ønsker å flytte ansvaret bort fra voldtektsmannen og i stedet slå politisk mynt og gjøre det om til noe helt annet. Det liker jeg veldig dårlig, fordi dette er en voldtektssak. Da er alkoholens rolle helt uvesentlig, for enten er det en voldtekt, eller så er det ikke en voldtekt. Man skyver på og pulveriserer ansvar, så fort man tar alkoholen inn i dette. Det er ofte man gjør når det gjelder kvinner og voldtekt, og jeg liker ikke at man gjør det hers, sier Skei Grande.
Da må vi tilbake til en annen tråd, og et russerevyinnslag om et forskremt barn bak en dørsprekk som skuer voksne i alkoholfri utfoldelse, noe ingen bør utsettes for, og derfor bør man helst båndlegge alkoholkonsum så langt det går, samme hva dette medfører av inngrep i individets selvbestemmelsesrett.65finger skrev:Hvorfor er du så opptatt av alkoholen i denne saken? Saken er at en venstreleder i 40årene har voldtatt en 17 år gammel jenteNifelheim skrev:Gjestemedlems grunnleggende frihet er å kunne drikke alkohol til alle døgnets tider ved alle steder uansett omstendigheter.
Enten er du et barnslig internettroll, eller i beste fall, verdens eldste tenåring.Gjestemedlem skrev:Selvsagt har jeg det. Så du burde nok utvise en smule mer ydmykhet og takknemlighet for at jeg tar meg bryet med å forklare deg med teskje hvorfor du og dine medsammensvorne er så på gli ned misantropiens vinterglatte blindveier her.Super skrev:Problemet ditt Gjestemedlem, er at du tror du har monopol på sannheten om alkoholens virkninger og skadevirkninger.
Skei Grande sier også:Gjestemedlem skrev:Trine Skei Grande, som har håndtert denne saken på en svært god måte har følgende kommentar til dem som ønsker å misbruke denne saken.
Det burde være en klar melding til dem som på smålig vis ønsker å flytte ansvaret bort fra voldtektsmannen og i stedet slå politisk mynt og gjøre det om til noe helt annet. Det liker jeg veldig dårlig, fordi dette er en voldtektssak. Da er alkoholens rolle helt uvesentlig, for enten er det en voldtekt, eller så er det ikke en voldtekt. Man skyver på og pulveriserer ansvar, så fort man tar alkoholen inn i dette. Det er ofte man gjør når det gjelder kvinner og voldtekt, og jeg liker ikke at man gjør det hers, sier Skei Grande.
Det er flaut, svært krenkende for den voldtatte og utrolig smålig å misbruke voldtektssaker til å fremme shariamentalitet og avholdafanatisme. Og det er mange som gjør seg skyldig i dette i denne tråden.
De burde skamme seg dypt.
Registrerer heftig kjekling mellom deg og Nifelheim, men jeg kan ikke se noen grunn til at noen av bidragsyterne i denne tråden skal skamme seg for å misbruke saken til å forfekte et totalt nasjonalt alkoholforbud. Synes isåfall du da leser meningsmotstanderes innlegg som fanden leser Bibelen. Det er forskjell på å sette alkohol i en årsakssammenheng og å fjerne det personlige ansvaret, som i ordets rette bokstav alltid vil være personlig.Gjestemedlem skrev:Trine Skei Grande, som har håndtert denne saken på en svært god måte har følgende kommentar til dem som ønsker å misbruke denne saken.
Det er flaut, svært krenkende for den voldtatte og utrolig smålig å misbruke voldtektssaker til å fremme shariamentalitet og avholdafanatisme. Og det er mange som gjør seg skyldig i dette i denne tråden.
De burde skamme seg dypt.
Ja, og fjerner man en av dem så ville det ikke ha skjedd. En ulykke kommer som følge av en rekke uheldige hendelser. Det kommer svært tydelig frem ved flyulykker, der en chain of events på 5-6 må til for å få flyet til å styrte. En voldtekt er også en form for ulykke, og det er her også en chain of events.Ole I skrev:"Alkoholen har skylda"
"Hotellrommet har skylda"
...
...
og nå har helpdesk skylda:
http://www.fvn.no/lokalt/Onkels-datahjelp-endte-med-overgrep-2190114.html
Uansett hvor tragisk dette er, så må man klare å ha mer enn èn tanke i hode.
Fylla har ikke skylda, fylla er ett element i en kjede av situasjoner/hendelser.
Nifelheim skrev:Ole I oppsummerte det ganske bra. Jeg kan tilføye: fjern ett element og ingen sak.
Ole I skrev:Kåt og utilfredsstilt 40-åring + fristende 17 åring + et par glass + et hotellrom =
ja, det sier seg selv.....
Jada og det begynner med at man står opp om morgenen. Hadde noen bundet jenta med håndjerne til sengen hjemme den dagen ville ikke dette hendelsesforløpet ha skjedd og Norge ville vært en offentlig voldtekt fattigere.Nifelheim skrev:Ja, og fjerner man en av dem så ville det ikke ha skjedd. En ulykke kommer som følge av en rekke uheldige hendelser. Det kommer svært tydelig frem ved flyulykker, der en chain of events på 5-6 må til for å få flyet til å styrte. En voldtekt er også en form for ulykke, og det er her også en chain of events.
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.................Gjestemedlem skrev:Shariatilhengere og andre avholdfantaster har.........................................
Tror du misforstår den trakasseringen du kaller det.Gjestemedlem skrev:Shariatilhengere og andre avholdfantaster har rikelig anledning til å spre sin propaganda i andre sammenhenger om de ikke skal trakassere voldtektsofre med slike kampanjer.
Nei, det er helt vanlig argumentasjon å skylde på offeret også. Hvis hun hadde holdt seg edru ville hun kunne passet bedre på seg selv og ikke latt seg voldta så lett. Samme gjelder bekledning eller kanskje bare å vise litt vennlighet til feil person. Eller så er det utestedenes skyld som har servert noen, eller at menn plutselig på magisk vis blir forvandlet fra fredelige mennesker til voldtektsmenn av å drikke en magisk potion fra Frankrike eller en djevelsk trolldomsdrikk fra Nøgne Ø eller ringnes.Ole I skrev:Tror du misforstår den trakasseringen du kaller det.
Den er ikke rettet mot ofrene, men mot overgriperne.
Erato mister poenget og er tydelig påvirket av avholdpropaganda og kristenretorikk. At det finnes mennesker om ikke burde drikke er selvsagt, men at resten av befolkningen skal påføres kollektiv avstraffelse ved å nekte dem livsutfoldelse og sosialt liv etter midnatt er et overgrep mot frie mennesker. Det er ikke et vestlig sekulært demokrati verdig.Og det er kanskje på tide å tone ned ordbruken og helle lene deg tilbake og lese det erato skriver like over. Det var veldig bra poengtert.
Kilder, please. Gjerne helt aktuelle om V saken.Gjestemedlem skrev:Nei, det er helt vanlig argumentasjon å skylde på offeret også. Hvis hun hadde holdt seg edru ville hun kunne passet bedre på seg selv og ikke latt seg voldta så lett.
Hvem er du som skal bestemme hva jeg skal og ikke skal etter midnatt?Pink_Panther skrev:Normale mennesker har ingen problemer med å ha et sosialt liv etter midnatt, uten alkohol. Må du ruse deg for å opptre sosialt så har du et stort problem.
Normale mennesker innser at det ikke er ikke er dem som skal ta slike avgjørelser på andres vegne. Normale mennesker vil innse at å forsøke på noe slikt vil oppleves krenkende og formynderisk av andre voksne myndige mennesker.Pink_Panther skrev:Normale mennesker har ingen problemer med å ha et sosialt liv etter midnatt, uten alkohol. Må du ruse deg for å opptre sosialt så har du et stort problem.
Tøv. Noen mennesker kan kjøre bil i 120, andre kan det ikke. Dessverre må eglene være like for alle for at det skal fungere. Det er derfor fartsagrensen ikke settes ut fra hvor fort noen er i stand til å kjørem, men ut fra en vuredring av hvor fort folk flest er i stand til å kjøre.Gjestemedlem skrev:Erato mister poenget og er tydelig påvirket av avholdpropaganda og kristenretorikk. At det finnes mennesker om ikke burde drikke er selvsagt, men at resten av befolkningen skal påføres kollektiv avstraffelse ved å nekte dem livsutfoldelse og sosialt liv etter midnatt er et overgrep mot frie mennesker. Det er ikke et vestlig sekulært demokrati verdig.