Så var jeg her også

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Marantz CD-63 Special Edition
    BBE Sound Inc. Sonic Maximizer 362
    Luxman R-5045
    IMF Electronics Studio TLS-50 II




    Ser mange andre har skrevet om anlegget sitt her, så også jeg nå. Starter med å laste opp bilde i første omgang, mer om anlegget kan dere lese på følgende link:

    http://avforum.no/minhifi/show.php/made4u

    Skal siden skrive mer om planene jeg har for det fremover, skal oppgradere med ny elektronikk både hva gjelder kilde og ikke minst forsterker. Med en følsomhet på 82db så trenger jeg krefter for å drive høytalerene som krever sitt i så måte, nå mangler jeg en del der selv om Marantz'en leverer greit om jeg ikke skal flytte for mye luft. Gleder meg likevell til nye innvisteringer og skal komme tilbake med tanker om dette som sakt!!
     
    B

    break_out

    Gjest
    Der har du høytalere ja ;D.

    Spiller de like bra som de ser ut? Så konstruksjonstegningene på linken vedlagt, avanserte greier gitt.
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    IMF'er er ren lidenskap, men slik opplever mange det dog med forskjellige produkter/merker eller være seg rør eller vinyl etc.

    For meg handlet det om IMF, hørt mye forskjellig og komponenter som er i ett prisleie langt over hva jeg kan drømme om. Men eneste forelskelse jeg har opplevd innen hifi verden er i grunn IMF-høytalere, måten de spiller på hele registere på og spesielt de lave frekvenser gir meg i de rette rom og med det rette utstyret hakeslepp uten like.

    Desverre er ikke mitt rom det beste, jeg har hørt dem spille mye bedre (blir litt voldsom bass her) og desverre holder heller ikke elektronikken mål. Men om jeg tar meg tid til å plassere dem her (ikke praktisk så gjennomførbart) så blir resultatet så bra at jeg smiler bredt, men kan heller ikke la være å drømme litt om bedre elektronikk og ett større rom der dem kan få litt luft og distanse til bakvegg etc., samt lyttepossisjon ikke blir helt inntil bakvegg - først da får dem utfolde seg ordentlig. Men du verden, jeg er fornøyd med dem da - og bor du i Bergen så er du hjertlig velkommen innom for å høre hvorfor også. Hatt noen innom for demonstrasjon...
     
    B

    break_out

    Gjest
    made4u skrev:
    IMF'er er ren lidenskap, men slik opplever mange det dog med forskjellige produkter/merker eller være seg rør eller vinyl etc.

    For meg handlet det om IMF, hørt mye forskjellig og komponenter som er i ett prisleie langt over hva jeg kan drømme om. Men eneste forelskelse jeg har opplevd innen hifi verden er i grunn IMF-høytalere, måten de spiller på hele registere på og spesielt de lave frekvenser gir meg i de rette rom og med det rette utstyret hakeslepp uten like.

    Desverre er ikke mitt rom det beste, jeg har hørt dem spille mye bedre (blir litt voldsom bass her) og desverre holder heller ikke elektronikken mål. Men om jeg tar meg tid til å plassere dem her (ikke praktisk så gjennomførbart) så blir resultatet så bra at jeg smiler bredt, men kan heller ikke la være å drømme litt om bedre elektronikk og ett større rom der dem kan få litt luft og distanse til bakvegg etc., samt lyttepossisjon ikke blir helt inntil bakvegg - først da får dem utfolde seg ordentlig. Men du verden, jeg er fornøyd med dem da - og bor du i Bergen så er du hjertlig velkommen innom for å høre hvorfor også. Hatt noen innom for demonstrasjon...
    Bor ikke i Bergen men kanskje dersom jeg er der og det passer seg slikt. Var uansett en imponerende høytaler utseendemessig.
    Vil anta at det ikke finnes så mange av dem heller?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, de høytalerne dine er noe helt spes...Artig det... :)...Et spm er det Cd 63 se eller 67 se du bruker ??
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Der sa du noe...

    Vell, som jeg har skrevet noen ganger før så eide jeg en CD-67SE før. Denne har min eks samboer nå etter fordeling av verdier kjøpt sammen.

    Har en eldre CD-63SE jeg nå, må endre dette så det ikke blir feil her. For å si det slik, så er jeg mer vant med å ha en 67 enn 63'eren jeg har nå, desverre leder det til at jeg i uomtenksome øyeblikk av gammel vane snakker om 67'eren. Men ikke så store forskjellen på dem da den ene etterfulgte den andre.

    Retter dette nå!!
     

    Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Jeg deler IMF entusiasmen med deg. Kjøpte et par IMF RSPM MK IV-improved nye for mange år siden. Var stolt av disse høyttalerne. Solgte dem noen år etterpå, og har siden blitt Quad mann. Men, jeg glemmer aldri lyden av IMF ene. Et fundament og varme som gjorde at man satt stille og lyttet. Krefter likte de ja, jeg prøvde en 25 watter (klasse A), men det ble bare grøt. 100 transistor watt var minimum. Hadde jeg kommet over et par pent brukte i dag, hadde jeg kjøpt dem.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.556
    Antall liker
    35.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvor har du bilder av oppsettet ditt, slik det ser ut hjemme hos deg? Det er det som er artig!
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Jeg skal legge ut bilder av anlegget slik det står her når jeg får kjøpt meg bedre digitalkamera, har pr. dags dato ettgammelt ett som jeg ikke bruker. Skal kjøpe meg kamera (julegave til meg selv) nå i desember...

    Enn så lenge har jeg bare knipset med webkamera og da det er billigste Creative kamera som kom for snart 10 år siden så er det ikke overveldende kvalitet på bildene jeg tar, derfor har jeg dessverre måttet tyv-låne bilder fra nettet fra andre som har de samme greiene som meg, samt demobilder etc.

    Gleder meg som en unge jeg til å kunne legge ut bilder av eget oppsett da komponentene og høytalerene ikke ser ille ut. Kan senere i dag knipse ett bilde med cam og legge ut, blir ikke så god kvalitet men det får være så enn så lenge...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.556
    Antall liker
    35.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Synes det er bedre med ett dårlig kornete "hjemme hos" bilde en produktbilder men.. det er opp til deg..
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Hehe...
    Vell...
    Det spørs det, etter at du har sett dette...
     

    Vedlegg

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Har bedre kamera, men mangler ledning og gidder ikke kjøpe det da det bare er ett utdatert kamera som i beste fall kan brukes i nøden...

    Nytt kamera akal bli fint å få seg!!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.556
    Antall liker
    35.480
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det lille som viste (he he) så bra ut.. Gleder meg til bedre kamera!
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Ikke sikkert det blir kamera på meg alikevell, ser ut som om det blir ett til par IMF'er i første omgang i alle fall. har takket ja til ett nytt par nylig, blir spennende å få i hus. Samme type som dem jeg har!!
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Her er også bilde (gammelt) av ene høytaleren min.

    *Gleder meg til å få nytt kamera etter hvert*
     

    Vedlegg

    J

    Jurassic

    Gjest
    Er det samme kjæreste som er avbildet i begge innleggene eller har du oppgradert? ;D
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Og her er dem med grill, her avslører jeg hvor rotete jeg er også... Men får skylde på besøk i påsken...
     

    Vedlegg

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Ikke samme kjæreste nei... :)

    Hun første der var aldri min kjæreste, bare ei venninne/kollega av henne jeg var sammen med den gangen (tatt på et bad-taste party dem hadde det første bildet der) . Hun siste derimot er jenta jeg er sammen med nå... Og ja, jeg har oppgradert ett par ganger siden den tid, både hva gjelder skjønnheter og utstyr...

    Sant, er vel heller jeg som er blitt byttet ut hva gjelder snellebytter, funnet oppgraderingsklar jeg noen ganger for å si det slik... Men har alltid kommet greiere fra det så er lykkelig med det hele tross alt, og er spesielt fornøyd med det meste slik alt er nå...
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Begynte å brenne en gang i en forsterker jeg hadde på starten av 90-tallet, måtte trekke ut kontakten og bar den ut med høy puls og tynnslitte nerver og fikk slengt den fra meg på plenen. Var en skremmende opplevelse...

    Ja, her stables mye på høytalerene av praktiske grunner (hybeltilværelse). Dem er såpass store at det er et komprimiss i seg selv å ha dem her, så det pleier å stå stablet diverse på dem begge uten at jeg bekymrer meg nevneverdig for resornanser og at det ikke blir optimalt. Er like dype som brede også, så er plass til en del oppå dem (pleier å legge rent tøy jeg ikke gidder å brette sammen og å henge opp med en gang på den ene faktisk, en stor stabel som ikke må sees som ett forsøk på å dempe rommet etc.)

    Pleier å se verre ut når jeg ikke har dama på besøk, så dere kan jo se for dere hvor ille det kan bli rundt anlegget - havnet i skapet detmeste mens hun var her...
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    made4u skrev:
    Pleier å se verre ut når jeg ikke har dama på besøk, så dere kan jo se for dere hvor ille det kan bli rundt anlegget - havnet i skapet detmeste mens hun var her...
    Det er ikke rot, det er tiltak for å utbedre akustikken ;D
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Skal forklare klær på gulvet etc. for den bedre halvdel med det jeg, tiltak for å bedre akustikken, blir en lengre forklaring om demping må vite...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn