Søker info om Hana ML

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.040
Antall liker
20.224
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Som pensionist har jeg blitt klar over, at drømmen om en Umami Red er og bli´r en drøm.
På tide å være realistisk. Om allt går vel, er en ML sikkert innenfor rekkevidde innen så lenge.
Fortryder litt, at jeg har solgt noen av de beste, jeg hadde: SPU-Gold, Kiseki Blue NS, Kiseki Blackheart NS, Sumiko Palo Santos m.fl.
Søker info fra de, som eier en Hana ML. Oppfattet lyd av denne, sammenliknet med hva dere hadde før.
Meninger og synsninger er ikke interessante. Erfaringer fra eiere av ML mottas med kysshånd ;)
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.040
Antall liker
20.224
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Why not an Hana SL?
Funny.... Første innlegget/svaret, og ikke det jeg spurgte om :ROFLMAO:
Vel.... du får svar likevel. Fordi jeg foretrekker MicroLine nålen fremfor Shibata.

Please, la nå tråden bli i den intensionen, den blev skrevet. ERFARINGER MED HANA ML.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.765
Antall liker
21.647
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
MicroLine is preferable to Shibata. All educated people agree on that.

(Best å skrive på engelsk når man har med dansker å gjøre. De forstår hinanden ikke.)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.509
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Med Hana ML tråkker du aldri utenfor hoppkanten Hasse. Du vil oppleve å stå fjellstøtt som en danske på NATO-planker i trikkeskinner 🤭

Om drømmen din er "RØD", så kan jeg gjøre deg oppmerksom på at din nye drøm er på beddingen. Den er "BLÅ" og det til en pris som er nesten 15k lavere enn Umami Red.

Se spekken her i pdf'en her, eller klikk på bildet: HANA UMAMI BLUE

Hana_Umami_Blue.jpg


PS! Apropos, har du også opplevd dalende interesse for de skarpeste slipingene? 🤔🤗
 
Sist redigert:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.040
Antall liker
20.224
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
@Grumpy
Kjempetakk fra Generalkonsulen til "Bossen" :love:
Spennende, og helt gått min nese forbi.
Ikke sikker på, hvad du mener med de "skarpeste".
Var veldig "solgt" til den Ogura (ett eller annet) som sat på Palo Santos, fikk i tidernes morgen retippet
en Accupahse AC1 hos VdH, spillte veldig bra den, men synes, jeg har hatt de beste opplevelser med Micro Line/Ridge,
spesiellt deres evne til ikke å trekke støy ut av rillen.
Bli´r spennende å se, hvordan Umami Blue bli´r prissat i Danmark, når den tid kommer.
Igjen..... Takk for info 👍
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.153
Antall liker
976
Torget vurderinger
2
Enig med deg HassBasse. Den blue så veldig interessant ut. Hadde sefølgelig passet bedre her hjemme med den røde Hana . Da de to pickupene jeg har på mine spillere i dag er røde fra før:) Mens lommeboka. Både din og min er nok mest glad for en ML:)
 

tno

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2010
Innlegg
3.221
Antall liker
8.631
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
19
Har hatt ML i noen år.

Den er god, men oppfatter den ikke som nøytral ved at den farger mellombass i overkant mye og fremstår vel "romantisk" etter min smak. Men den gir ingen lyttetretthet.

Jeg kan kun sammenligne med AT Art 9 og Dynavector XX2 i samme prisleie. AT mer detaljert, nøytral og sylskarp, men gjerne mer anstrengende over tid.

XX2 er for meg og min musikksmak (rock, punk og den slags) den beste med solid fundament, smekk og detaljering selv om heller ikke den er nøytral.

Spiller vinyl på utstyr fra Aura fidelity og Kudos.
 

rotecop

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
1.153
Antall liker
976
Torget vurderinger
2
Blue er nå lagt inn i Mala sin nettbutikk pris i Norge kr 25990,- Står greit priset i forhold til Umami Red, sammenlignet med det store utland.
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.523
Antall liker
4.940
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
Til dere som har ML: Blir det nødvendig å justere VTA pga den topplaten?
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.626
Antall liker
1.500
Sted
Sunndalsøra
Har en Hana ML inntil jeg var uheldig og bøyde nålfanen da jeg skulle flytte på spilleren. Skulle ha satt på nålbeskyttelsen ;) . Veldig synd at dette skulle skje. En stund siden nå. Har rapportert inn til Mala for en stund siden for å høre hva jeg skulle gjøre, men fikk ikke noen respons Så jeg vil prøve ta det inn på innboforsikringa (sparebank1). En kamerat fikk igjen på en Lyra pickup som tippen forsvant på. Hana ML hadde en veldig frigjort og tydelig oppløsning, og fiolin innspillingene var ennå klarere enn på ortofon Jubilee. Tydelig at Hana hadde gode sporings egenskaper. Ortofonen har mere detaljer og ''speed'' i toppen, og mere frampå.Hørte det på visper med hurtige anslag. Noe som sikkert skyldes boron nålfanen og sølv viklingen i spolen. Hana har bare alu og koppertråd hær. Var egentlig fornøyd med den også. Kanskje mye å betale 12k ekstra for en Hana Blue med boron cantilever, selv om den sikkert vil gi mere detaljer enn Hana ML.
En innspilling jeg har hørt mye på. er Jim Hall's Live at Burboun Street i Canada. Inspillingen er fra 1975. Den har en fantastisk innspilling på slagverk(Terry Clark). Hær kommer alle nyanser på et slagverk frem. Veldig god mix, uten at det overdriver værken gitaren eller kontrabassen(Don Thomson). Så er disse canadiske jazz musikerne jeg har veldig sansen for. Ellers så er det mye som kommer frem i bakrunnen. En avspilling i referanseklassen for meg :)
 
Sist redigert:

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.523
Antall liker
4.940
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
Husker ikke om denne er postet før her et sted?
Youtube som kilde er jo sånn passe, men denne var til ettertanke...
 
Topp Bunn