Digitale avspillere SACD eller……………?

Facebook

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2021
Innlegg
189
Antall liker
334
Sted
Kolbotn
Torget vurderinger
0
Jeg har mange sacd skiver som jeg en gang i verden hadde mye glede av med HegeL cdpa 4 (første tapping)
Imidlertid kvittet jeg meg med denne (dust!)for mange år siden. Sener kom det inn en Densen B-410 men den gir meg ingen glede av den haugen med sacd`er som jeg har. Så da Kommer jeg til kjernen av spørsmålet; bør jeg kjøpe ny eller finne en pent brukt sacd-spiller som har noen år på nakken?
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.485
Antall liker
905
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Jeg har mange sacd skiver som jeg en gang i verden hadde mye glede av med HegeL cdpa 4 (første tapping)
Imidlertid kvittet jeg meg med denne (dust!)for mange år siden. Sener kom det inn en Densen B-410 men den gir meg ingen glede av den haugen med sacd`er som jeg har. Så da Kommer jeg til kjernen av spørsmålet; bør jeg kjøpe ny eller finne en pent brukt sacd-spiller som har noen år på nakken?
Ligger en Esoteric K-01X på brukten. ;)
 

Steinar.Sv

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2019
Innlegg
2.018
Antall liker
4.828
Torget vurderinger
1
Gammel Pioneer DVD-spiller ? :)
20221107_202545.jpg
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.843
Antall liker
2.812
Torget vurderinger
1
Spørs litt om hvor mye penger du har å bruke på spiller. Er det tokanalsanlegg du har bør du vurdere en ny eller nesten ny sacd-spiller, gjerne en anerkjent japaner. Dac-teknologien har gått framover og er gjerne bedre enn på 15 år gamle luksusspillere på Finn. Disse er i tillegg ofte ustabile og vanskelige å få deler til. Nye spillere fra Marantz, Denon og Technics bør sjekkes ut.

Har du multikanalsanlegg er ting noe annerledes. For det første får du utnyttet det mest unike med sacd; hirez i 5 kanaler. Paradoksalt nok er det i et slikt anlegg du kommer billigst ut på spillersiden, da de fleste multispillere med HDMI gjør nytten. Disse spillerne er ofte veldig rimelige, både brukt og ny. Der er det da mer forsterkerkvaliteten med og uten romkorreksjon som bestemmer resutatet.
 
Sist redigert:
Topp Bunn