Peter Aczel fremstår for meg som en utbrent 81 år gammel surpomp, som har gjort "middelmådighet" til sitt budskap:orso skrev:La meg får lov til å hente noen skriverier fra The Audio Critic:
Årets høydare i avdelingen for herlige ironier.pedal skrev:Blir ikke mye fremskritt innenfor hi-fi miljøet med "middelmådigheten" som målsetning, Orso.
Han referer til en stor undersøkelse som er gjort. En slik undersøkelse en for min del langt mer troverdig enn enkelte og få subjektive tilbakemeldinger fra folk.pedal skrev:Peter Aczel fremstår for meg som en utbrent 81 år gammel surpomp, som har gjort "middelmådighet" til sitt budskap:orso skrev:La meg får lov til å hente noen skriverier fra The Audio Critic:
"CD låter likt som hi-rez."
"Finnes ikke bedre DAC enn Benchmark."
"Har ikke skjedd stort innenfor hi-fi siste 50år."
etc, etc
-Lista er lang over tøv som Peter Aczel har lirt av seg i sitt eget blad, The Audio Critic.
-----------
Blir ikke mye fremskritt innenfor hi-fi miljøet med "middelmådigheten" som målsetning, Orso.
Nå er vel ikke pedal akkurat anstatt i Fidelity. Hadde det vært hovedinntekskilden hans tror jeg det ville blitt mye daggammelt kneipbrød til middag. Kanskje med en utgått makrell i tomat på for å feire merkedager.orso skrev:Den siste setningen du skriver blir nå litt komisk med tanke på hva arbeidsgiveren din representerer. Spalte opp og ned om store forskjeller på områder hvor det knapt er forskjeller. Kan godt hende Peter Aczel skriver noe tøv, men da er han i godt selskap med Fidelity.
Leve refleksjoner. Ned med direktelyden! Yes!!!pedal skrev:I denne artikkelen kommenterer de forskjellen i lyd mellom CD, SACD og Blue-Ray, samt 2kanals kontra multikanal. Interessant lese, som Valentino ville ha sagt det: http://www.2l.no/anm/2L_Blu-ray_BBC.pdf
Han skriver for Fidelity.nb skrev:Nå er vel ikke pedal akkurat anstatt i Fidelity. Hadde det vært hovedinntekskilden hans tror jeg det ville blitt mye daggammelt kneipbrød til middag. Kanskje med en utgått makrell i tomat på for å feire merkedager.
Sammenlignet med mye annet i Fidelity finner jeg skriveriene til Pedal som betydelig mer etterettelige og opplysende enn mye av det t&t som ellers står der.
Det lille jeg har lest av Peter Aczel tyder på en godt skolert mann innenfor dette med musikk, elektronikk og akustikk. Han kunne ha brukt denne kompetansen til å nyansere. I stedet velger han å generalisere og å forenkle. Slik som når han sier at "lite har skjedd innenfor hi-fi siste 50år". Han skriver trolig disse artiklene med et smil rundt munnen. Han er blitt ærtelysten på sine gamle dager. Jeg tar de i hvertfall ikke på alvor. Det burde ikke du heller gjøre.orso skrev:Den siste setningen du skriver blir nå litt komisk med tanke på hva arbeidsgiveren din representerer. Spalte opp og ned om store forskjeller på områder hvor det knapt er forskjeller. Kan godt hende Peter Aczel skriver noe tøv, men da er han i godt selskap med Fidelity.
Nå tar du vel godt i.vredensgnag skrev:Leve refleksjoner. Ned med direktelyden! Yes!!!pedal skrev:I denne artikkelen kommenterer de forskjellen i lyd mellom CD, SACD og Blue-Ray, samt 2kanals kontra multikanal. Interessant lese, som Valentino ville ha sagt det: http://www.2l.no/anm/2L_Blu-ray_BBC.pdf
Dette gjelder bare chipen isolert sett, i tilleg har man den praktiske implementasjonen da.Even when no weighting is used, the DAC in this player has a little more than 17-bit resolution. Distortion at -20 dB input level is a little better than 18 bits typical. At full scale it drops back to 16.5 bits. Worst-case, full-scale distortion is slightly below 16 bits. These distortion numbers are for 1 kHz. The numbers usually get worse at higher frequencies, but the data sheet does not list distortion results at higher frequencies.
Du skriver at de for det meste har brukt Yamaha DVD-s1500. Det innebærer vel at de har brukt noe annet også? Om Yamaha DVD-s1500 er god nok eller ikke er vanskelig å ta stilling til. Mulig den ikke er det, mulig den er det.Man skrev:La oss se litt på Meyer/Moran-testen som Peter (og orso) refererer ifra. Det er svært lite detaljer om den men ved å google litt rundt har jeg kommet til følgende:
Kilden var for det meste en Yamaha DVD-s1500 (IMHO bare dette diskvalifiserer testen så til de grader..).
AD/DA loopen var http://www.lnlrecording.com/HHBCDR850.htm
Det står ikke noe om det er blitt brukt en Y-splitter eller ikke.
Dette går inn i en CS-5 switchboks av denne typen http://www.provide.net/~djcarlst/abx_hdwr.htm
Resten av utstyret er ukjent men omfatter minst et par "profesjonelle studiomonitorer" og et "high-end oppsett med elektrostater".
OK hva blir det neste? Ipod som kilde med samme sanger i både hi-rez og redbook?