MusikkGal skrev:
Nå er jeg bestilt Pioneeren 50" 508 XD, håper jeg gjørt det riktig. Uansett har man 30 dagers returnrett ( har handlet i Elkjøp på den grunn) man vet aldri hva som kan skje og fikk lovet av selgere at om for hvilken som helst grunn blir jeg ikke førnøyd, kunne jeg få penger tilbake (noe som jeg i utganspunt ikke er interessert men, hva om plutselig kommer flete tester som sier at den nye PZ700E Full HD -som kommer ikke til butikkene før midt av desember pga leveringsproblemer hos Panasonic- er så bra som Pioneeren min? Synes dere ikke at dette kan være en plus/trygg kjøpt? Hilsen G.
Glede meg til i onsdag -med ny TV-
Gratulerer med et riktig valg ;D
Godt å se at det er noen ( andre W.) som setter bordet der det skal stå, flott og allsidig og mye informasjon AW.
Jeg har sel Pioneer 4306 XDE og har ikke tenkt å bytte på en god stund enda.
Kan si litt om innbrenning siden det faktisk hendte meg litt før jula i 2005, mye å tenke på og stresset som jeg var så hadde jeg ikke helt blitt klar over at det i noen uker konstant hadde vært sorte /ikke grå felter på sidene.
utpå nyåret ferdig med julestria og jeg fikk roet meg noe ned, så begynte jeg å fundere over at jeg faktisk ikke fikk breddeformat uansett hva jeg gjorde.
Trodde det var noe galt med plasmaen og tok kontakt med Pioneer, som på sin side tvilte sterkt på det.
Fikk beskjed om å teste med video og der var det bilde på hele skjermen.
For ikke å gjøre storyn for lang så fant jeg ut av at enten så var det noe galt med dekodern (Force) rent teknisk eller innstillingsmessig.
Fikk den tilbake uten at de fant feil, men virket gjorde det.
Det som dderimot skremte meg, var jo en helt tydelig hvit strip meget godt synlig mot lyse bakgrunner og at jeg trodde den var ødelagt.
Fikk beskjed om at det ville gå over på tid kanskje en uke eller to, vel det ble ikke tilnærmet borte før etter over tre uker og siden har det ikke vært noe problem.
Tror vel at "faren" for innbrenning er ytterlige minsket med nyere generasjoner.
Kan likevel nevne at jeg underveis i "problematikken" fikk tips om at det kunne være en frodel å kjøre de første 2-300 timene med full bildeinformasjon, selv om det er gale proporsjoner.
Jeg vil også her nevne at jeg senest i dag var innom Lefdal og nå ble overrasket over bildekvaliteten i butikk på vanlig porgram NRK 1, dette henger mest sannsynlig sammen med det nye digitale bakkenettet.
Det er mye fornuftig i flere av punktene som AW tar opp, jeg asynes jeg har svært bra bilder (også fra vanlige tvsendinger på min 6 generasjon
Tips, se på studioopptak fra svensktv 1 og 2, det er noen ganger så bra at det er gøy, selvfølgelig også andre og det er fortsatt slik at det er opptakskvaliteten som er viktigst akkurat som med musikk imo.
DU KOMMER IKKE TIL Å LEVERE DEN TILBAKE er mitt stalltips.
Mvh.KW
Edit; Jeg får ofte sprøsmål om råd fra kolleger (de vet at jeg er litt mer enn normalt opptatt av slikt)
Ja, men selgern sier jo at plasma er på vei ut og at det er umoderne, dette opp mot at de er noe billigere (kanskje ikke opp mot Panasonic da) gjør sitt til at mange ikke får det beste etter min mening, for ofte så havner de jo ut med f,esk, Sony til opp mot sammme pris som Pioneer likevel.