Samsung tv og trøbbel med kanallista

rca45

Medlem
Ble medlem
04.08.2023
Innlegg
45
Antall liker
92
Sted
Ørje
Jeg har en Samsung tv (QE65QN95B) av nyere dato.

Der har jeg det problemet at kanallista som ligger der ikke stemmer over ens med gjeldende sendeskjemaer. Jeg har kabel-tv som er koblet i antenneinngangen slik leverandøren av tv-kanalsignalene har anbefalt.

I veiledningen til tv'n står det at man skal stille inn klokka manuelt ettersom man tar inn kabel-tv signaler. Dette er også gjort.

Jeg søker opp tv-kanalene og de legger seg inn slik de skal. Det er bare det at klokkeslett og aktuelle sendinger ikke korresponderer etterpå i kanallista på tv'n. Er det noe mer rundt dette med innstilling av klokka på tv'n som jeg ikke har fått med meg??

Fyren på kabel-tv selskapet antydet at det var et sted til man skulle stille klokka, men han kunne ikke si/huske hvor man gjorde det.

Når jeg ringer Samsung så henviser det til leverandøren av kabel-tv...

Noen med erfaringer rundt dette?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.574
Antall liker
9.377
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg har en Samsung tv (QE65QN95B) av nyere dato.

Der har jeg det problemet at kanallista som ligger der ikke stemmer over ens med gjeldende sendeskjemaer. Jeg har kabel-tv som er koblet i antenneinngangen slik leverandøren av tv-kanalsignalene har anbefalt.

I veiledningen til tv'n står det at man skal stille inn klokka manuelt ettersom man tar inn kabel-tv signaler. Dette er også gjort.

Jeg søker opp tv-kanalene og de legger seg inn slik de skal. Det er bare det at klokkeslett og aktuelle sendinger ikke korresponderer etterpå i kanallista på tv'n. Er det noe mer rundt dette med innstilling av klokka på tv'n som jeg ikke har fått med meg??

Fyren på kabel-tv selskapet antydet at det var et sted til man skulle stille klokka, men han kunne ikke si/huske hvor man gjorde det.

Når jeg ringer Samsung så henviser det til leverandøren av kabel-tv...

Noen med erfaringer rundt dette?
Er det fortsatt analoge kanaler du ser på eller er det digitale kanaler?
 

rca45

Medlem
Ble medlem
04.08.2023
Innlegg
45
Antall liker
92
Sted
Ørje
Hvordan sjekker jeg om det er analoge eller digitale kanaler?
Ikke så stødig på dette.
Det bør jeg kanskje spørre kabel-tv leverandøren om tenker jeg...
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.574
Antall liker
9.377
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Hvordan sjekker jeg om det er analoge eller digitale kanaler?
Ikke så stødig på dette.
Det bør jeg kanskje spørre kabel-tv leverandøren om tenker jeg...
Analoge signaler er ikke spesielt bra og er på utgående, digitale signaler er helt supre helt til signalet er så dårlig at du får støy som ser ut som "firkanter" . Har du knallbra bilder så har du sannsynligvis digitale signaler. Men da blir jeg veldig nysgjerrig på hvilken leverandør du har...
 
Topp Bunn