S
Slettet medlem 32125
Gjest
Den var fin
Den var fin
Hvilken lÄter best da - 999- eight-7900?
Vanskelig Ä si, hver sin sjarm - liker de alleHvilken lÄter best da - 999- eight-7900?
Min 9500 er pÄ service nÄ, mest overhaling, men ogsÄ ombygging av riaa. Det har ikke vÊrt noe tull med den eller med x711 som jeg bruker mest. Tror det er litt overdrevet dette med full recap, men fÄr skiftet deler jeg vet er problematiske, som sikring/resistor i 9500 og trÞblete/skumle transistorer. Krysser fingrene og hÄper pÄ det beste, og har en plan om Ä lÊre meg litt selv ved Ä fikse en defekt 101 jeg har stÄende.Jeg er i markedet for en vintage integrert forsterker, og har hatt fingeren pÄ avtrekkeren flere enn en gang pÄ disse Sansui-modellene. Men er bekymret for omfattende servicebehov. Spesielt utgangstrinnet med slitne kondiser og transistorer. Er redd jeg ender med et fornuftskjÞp av en ny Yamaha A-serie.
Ser spennende ut, gi gjerne lyd nĂ„r du fĂ„r prĂžvet ferdig modifikasjoner âŠMin 9500 er pĂ„ service nĂ„, mest overhaling, men ogsĂ„ ombygging av riaa. Det har ikke vĂŠrt noe tull med den eller med x711 som jeg bruker mest. Tror det er litt overdrevet dette med full recap, men fĂ„r skiftet deler jeg vet er problematiske, som sikring/resistor i 9500 og trĂžblete/skumle transistorer. Krysser fingrene og hĂ„per pĂ„ det beste, og har en plan om Ă„ lĂŠre meg litt selv ved Ă„ fikse en defekt 101 jeg har stĂ„ende.
Vis vedlegget 892113 Vis vedlegget 892114
Hadde gjerne tatt en slik i dagnydelig spiller
denne sjeldne rÞr effektforsterkeren fra Sansui hadde jeg da jeg bodde i Stockholm pÄ slutten av 70-tallet
den var en av 3 ulike tri-amping forsterkere med en tilhĂžrende preamp med innebygget aktivt rĂžr delefilter