SAS- vs. NOS-Nål

lacerta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2006
Innlegg
173
Antall liker
28
Ser at det er stor pris forskjell mellom SAS-nålene (fra Jico) og NOS Shure nålene (fra stereoneedles). Nåla det er snakk om er M75-ED.

Hva er forskjellen på de to? Hvordan er det med betaling og frakt hos disse to leverandørene.
 

Springbank

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
132
Antall liker
3
Har ikke handlet fra stereoneedles, men jeg kjøpte ei N91 SAS-nål fra JICO i fjor. Betalte med kredittkort, og fikk nåla i posten en ukes tid etterpå. Slapp unna fortolling.

Storfornøyd med kjøp og lyd!

Har også kjøpt ei N91 NOS-nål fra Svalander i Sverige, de får inn fra tid til annen.
Link - klikk på "Till Shure US-made NOS-nålar!".
 

Springbank

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
132
Antall liker
3
Forøvrig; hvis du ikke alt har gjort det anbefaler jeg deg å kikke på denne
og denne tråden på Alternativ audio.
 

lacerta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2006
Innlegg
173
Antall liker
28
Takk for svar. Det ser ut til at Svalander har orginal Shure M75 ED (M-75 ED T2 orig) for en rimelig penge. Det er vel enklere å bestille derfra enn JICO?
 

Springbank

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
132
Antall liker
3
Takk for svar. Det ser ut til at Svalander har orginal Shure M75 ED (M-75 ED T2 orig) for en rimelig penge. Det er vel enklere å bestille derfra enn JICO?
Nei, det er forskjell på "original" og NOS!
"Originalnålene" er nye, produsert i Mexico, mens NOS-nålene er USA-produserte, ubrukte nåler av den opprinnelige typen med tynn nålefane og diamant uten innfatning.
Her er NOS-nålene Svalander har på lager, men som sagt hender det de får inn ny forsyning.

Mexico-nålene låter visstnok vesentlig dårligere enn NOS og SAS. Men her har jeg ikke egen erfaring; spør på Alternativ audio eller bla gjennom forumtrådene der...
 
Topp Bunn