ScanSpeak D2010/XXXXXXX og skumskivene...

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.315
Antall liker
2.522
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Hei.
I Hennes skoesker som jeg bygde for mange år siden sitter det to av disse diskantene.
Når ScanSpeak designet de, så la de på en omlag 2 mm tykk skumgummi skive mellom selve domen og ytterkanten på festeplaten.
Som vi alle vet, så har skumgummi en tendens til å gå over i støvform etter noen år.
Så også mine, jeg kom borti frontplata på den ene diskanten da jeg skulle ha de med til Horten i fjor høst. Og skummet bare smuldret opp.
Så her noen uker før jul sendte jeg en mail til ScanSpeak for å høre om de tilfeldigvis hadde noe liggende til såpass gamle diskanter. Det gikk en ukes tid, så fikk jeg en mail fra en hyggelig svenske på Hi Fi kit i Stockholm som lurte på om jeg trengte slike skumskiver (?). Han viste hva jeg skulle ha, og lovte å ta det med i neste bestilling til ScanSpeak.
Så rett over jul kom det en liten konvolutt fra Sverige med 2 stk skumskiver. Pris (?), ga 130,- for 2 ink post til Norge.
Så da er det bare å sette seg ned for å forsiktig fjerne det gamle skummet og lime på de nye...

PXL_20240108_212402045.jpg
 
Topp Bunn