Først og fremst er det betinget av om du har balansert eller ubalansert kobling på dine hodetelefoner. Har du begge muligheter så koker det først og fremst ned til hva jotunheim leverer av effekt på xlr vs jack utgang. Har du f eks en hifiman HE6, så vil den klart tjene på at xlr utgang leverer 3w pr kanal kontra 0,8w pr kanal på jack utgang (for he6/50ohm). For de fleste er det nok power på jack utgangen også, men poenget er herved illustrert. Ang lydkvalitet på de to utgangene (xlr vs jack) skal jeg ikke en gang våge å påstå noe som helst bastant, men det er power differansen som uansett er det viktigste forskjell..Hei HS.
Skal kjøpe Schiit Jotunheim kun til hodetelefoner. Er det noe forskjell i lyd/fordeler ved å bruke XLR kontra jack
Jim
Schiit magni og jotunheim kan nesten ikke sammenlignes. Magni er en bitteliten amp som gir nok kraft til hodetelefoner som trenger mer omph. Det gjør den lille ampen med bravur! Som med Schiit produkter ellers finnes det knapt noen konkurrenter i prisklassen.Først og fremst er det betinget av om du har balansert eller ubalansert kobling på dine hodetelefoner. Har du begge muligheter så koker det først og fremst ned til hva jotunheim leverer av effekt på xlr vs jack utgang. Har du f eks en hifiman HE6, så vil den klart tjene på at xlr utgang leverer 3w pr kanal kontra 0,8w pr kanal på jack utgang (for he6/50ohm). For de fleste er det nok power på jack utgangen også, men poenget er herved illustrert. Ang lydkvalitet på de to utgangene (xlr vs jack) skal jeg ikke en gang våge å påstå noe som helst bastant, men det er power differansen som uansett er det viktigste forskjell..Hei HS.
Skal kjøpe Schiit Jotunheim kun til hodetelefoner. Er det noe forskjell i lyd/fordeler ved å bruke XLR kontra jack
Jim
PS: vurderte jotunheim selv for ca 1/2 år siden, men valgte en enkel amp, magni2 i stedet. Ikke så imponert over USB implementering/kvalitet på jotunheim, så skippet den. ((bruker en bedre dac - sabre med 384kHz støtte, helt avgjørende for meg..)!
Kjenner ikkje til kombinasjonen, men HD800 / HD800S er i alle fall (etter mi meining) kollosalt gode hodetelefonar. Eg bruker HD800 saman med Benchmark DAC2 HGC, og det fungerer supert.Hei Folkens.
Denne tråden hadde gått i glemmeboka(siden ingen svarte).
Sitter i dag med Schiit magni 2, HRT Music Streamer HD og philips shp 9500. Synes lyden er bra ,men jeg vil prøve noe MERE/anderledes Hifi .
Så det jeg vurderer er Shiit Jotunheimen og HD800S . Vil dette være en grei kombo ?
Og takk for responsen !!
Bra av Schiit, synes eg.Schiit er en av produsentene som absolutt ikke vil implementere mqa i sine dacer.
Jeg og. Lisensieringsargumentet (at MQA skal ha penger i alle ledd på både produksjon og avspillingssiden gir mindre til artistene) virker å være det beste - men samtidig: Høyoppløst strømming er veeeldig fristende..Ja, jeg er litt for og mot egentlig.