Eneste jeg kan komme på som vil gjøre høyttalerne stødigere, i betydningen mindre sannsynlig at den tipper, er enten stivere føtter eller å plassere føttene lenger fra hverandre.Tips:Hmm det hørtes snodig ut at høytalerne begynner å danse på høyt volum,har du store basselement kanskje?bruker selv 4 stk kuddar 28-50kg,her spiller jeg så bassen tordner i sjela men høytalerne står bom stille fordi,dali helicon 400mk2.Høyttalerne mine veier 29kg. Har dempeputer 28-50kg, men måtte fjerne dem fordi høyttalerne sto ustøtt. Den ene står utsatt til i gangsone i stua, og var bekymret for at den skulle gå overende hvis noen kom borti når de gikk forbi. Har akustikk problemer, og ved høyt volum fikk resonanser høyttalerne til å svaie. Ingen som har dette problemet? Brukte 4 stk puter pr høyttaler.
Prøv med 3 føtter.
1 foran og 2 bak, eller motsatt.
Hvordan mener du det vil gjøre høyttalerne stødigere å gå fra en pute i hvert hjørne til dette????
Det er i og for seg riktig. Man kan til og med, gitt at alt er perfekt stivt, men ikke perfekt rett, si at et bord med fire bein til enhver tid står på tre av dem.Et bord med 3 ben står helt stødig, alle ben har kontakt med gulvet selv om gulvet er skjevt. Et bord med 4 ben vil stort sett alltid stå å vippe, ene benet er i luften om ikke gulvet er 100 % avrettet, dette gjelder også for høyttaleren.
Har du mere resonansproblemer med sd føttene?Høyttalerne mine veier 29kg. Har dempeputer 28-50kg, men måtte fjerne dem fordi høyttalerne sto ustøtt. Den ene står utsatt til i gangsone i stua, og var bekymret for at den skulle gå overende hvis noen kom borti når de gikk forbi. Har akustikk problemer, og ved høyt volum fikk resonanser høyttalerne til å svaie. Ingen som har dette problemet? Brukte 4 stk puter pr høyttaler.
De meste oppgraderingene innen denne hobbyen kan koste mye penger så er absolutt verdt å prøve disse da prisen ikke er avskrekkende heller.da er de bestilt for utprøving![]()