SD Transporter med rør

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Tøft. De gærne har godt.
Men prisen da, 2000 dollar bare for modden :eek:
Jeg står over, men artig at muligheten finnes.

M

marsboer

Gjest
Uff, snakk om å ødelegge et fra før strålende produkt. På den annen side er det rimelig sjelden man ser rør og trådløse antenner i én og samme konstruksjon ;D

L

Ludo

Gjest
marsboer skrev:
Uff, snakk om å ødelegge et fra før strålende produkt. På den annen side er det rimelig sjelden man ser rør og trådløse antenner i én og samme konstruksjon ;D
Mener du at det 'ødelegger' produktet fra et lydmessig eller fra et designmessig standpunkt? Det kan jo virkelig hende at dette er
en oppgradering som Transporter virkelig trenger... ::)

M

marsboer

Gjest
Design/konstruksjonsmessig. Lyden kan jeg vanskelig uttale meg om uten å ha hørt rør-versjonen ;)

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Antall liker
1
bendis skrev:
hva med en rørbuffer etter transporter isteden? ::)
Riktig. Har jo bla. det nå (Cary SLP05 med div rør), men det er jo lov å være litt nyfiken ikke sant? :).

Tube rolls er selvfølgelig også en av mulighetene på den modifiserte. Hvis du følger linkene fra reviewen til feks. http://www.audiocircle.com/circles/index.php?PHPSESSID=5lik29bhdo966c4pgvse6i49o1&topic=49229.250, så er det vel dette litt interessant uansett?

Kjører bla rør og horn idag, men likevel så lurer jeg på å sjekke dette bedre ut. Mix med gammelt og nytt er vel ikke ulovlig. Ser også nå at de med siste SW version også kan begynner å nærme seg å kjøre loop med ekstern EQ, alt digitalt.

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=42957

6moons reviewen ble i hovedsak fokusert mot APL Hifi NWO 3.0-GO1, det mener jeg gjør den interessant nok i seg selv ::), så får vi andre som vanlig velge kurs.

Ett annet moment er at bla. den nye Bryston Dacen høyst sansynlig kommer med world clock out i Pro versjon, en sync som Transporter kan ta imot allerede idag. Blir sikkert mer og mer vanlig dette og. Hvordan dette vil kunne slå ut vet jo ikke før vi har prøvd.

Tenkte nesten ett øyeblikk at 'go all digitalt' så er man ferdig, men selv der så havner man fort i samme fella (med de xx genene).

Vanskelig å planlegge frem i tid er det helt klart.

bob

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Enig med Alexander K, den er virkelig stygg! Men likevel, dette er høyinteressant...og six moons er jo helt fra seg.
Gleder meg til å høre om denne fra de som har bestilt en slik!

O.

H

hobby

Gjest
bobbob skrev:
Cappuccino skrev:
6moons har nå testet denne med fabelaktig resultater!!
http://www.6moons.com/audioreviews/modwright3/transporter.html

Dermed var ett 230 volt eksemplar også bestilt!

Cappuccino
Har du mottatt denne nå Cappuccino? Inntrykk?

bob
Jeg har hatt spilleren i ca 3 uker nå og kan ikke si annet enn at den er helt rå! Dette er faktisk skikkelig high end, overgikk alle mine forventninger så det suste... Spiller f.eks. ringer rundt min tidligere Cary 306 SACD! Og Squeezeboxen havnet på soverommet... ble jo rene leketøyet i sammenligning...

Har A/B testet Modwright'en opp mot dyre CD spillere fra Accuphase og Burmester og denne er så hårfint bak at jeg har tatt meg selv i å ta feil når jeg skulle bytte CD og fant ut at det var FLAC fil jeg holdt på å spille av... Den holder fortsatt på å bli innspilt og blir bare bedre og bedre så jeg er egentlig ikke sikker på om den er noe bak i det hele tatt!

Noen synes den er stygg. Det synes jeg også... i sølv utførelse vel og merke.
Jeg bestilte derfor min i sort og den synes jeg faktisk er nokså fin. Ser også bedre ut i virkeligheten enn på bilder.

Jeg har nettopp bestilt meg nye rør som jeg er blitt anbefalt om som skal løfte lyden ytterligere et par hakk.
(Et Mullard 5AR4 + 1 par RCA Cleartops 6CG7)

Cappuccino

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Som sagt, denne er svininteressant - post bilder og mer! :D
Ringer rundt 306 er et heftig statement - men jeg tror deg faktisk ;D
Er selv nummen etter å ha forstått potensialet i nettverkspillere med min enkle implmentering.

Bestilte du direkte fra US? Bra service? Share!

O.

H

hobby

Gjest
Dog skrev:
Er selv nummen etter å ha forstått potensialet i nettverkspillere med min enkle implmentering.
Ja, jeg liker ikke å ta for hardt i, men på bare påstå at dette ikke er noen overdrivelse... Himmelvid forskjell, mye mer oppløst, raffinert, musikalsk, større, bredere, dypere... Til og med bassen som var veldig god på Cary spilleren er enda bedre på Modwright'en!

Dog skrev:
Ja, bestilte direkte fra USA via mail (email: modwright@yahoo.com - Mr Wright himself betjener mailen!)
Topp service. Rask respons på både mail og forsendelse.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Meget spennende...og litt rock´n´roll med det reodor felgen-utseendet ;)
Jeg ble fristet nå...hva kom alt på med toll og frakt?

O.
Cappuccino skrev:
Dog skrev:
Det er ingen overdrivelse!!! Himmelvid forskjell, mye mer oppløst, raffinert, musikalsk, større, bredere, dypere...

Dog skrev:
Ja, bestilte direkte fra USA via mail (email: modwright@yahoo.com - Mr Wright himself betjener mailen!)
Topp service. Rask respons på både mail og forsendelse.

H

hobby

Gjest
$3800 inkl. frakt + moms.
Nå tror jeg prisen er skrudd opp et par hundre dollar så du havner nok på $4000 + moms.

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Antall liker
1
Takker og bukker for grundige svar også rundt alternative rør Cappuccino!! Nå er den jo ikke så pent innpakket som 700en, men den kan sikkert gjemmes bort om det så skulle være, transporteren altså..

bob

Atman

Medlem
Ble medlem
22.08.2006
Antall liker
0
Dette høres jo virkelig spennende ut. Det ser faktisk ikke ille ut heller synes jeg, i alle fall ikke i sort utførelse. Både antenner og rør i samme kasse, det er jo skikkelig vintage det ;).

Kanskje det blir en slik løsning på meg. Har vært ute etter en bra dac. AA prima, Stello 220 eller en Eximus har vært i tankene. En moddet Transporter blir kanskje noe en slags miks av alle disse.

Har ikke så greie på slike nye greier, men hvordan fungerer Transporteren som ren dac? Reklokker den digitale signaler inn? Kan jeg eventuelt bruke cd/dvd drivverk i pc'n og sende digitalt gjennom lydkort/netverkskabel til Transporter med fullgodt resultat?

Har du flere erfaringer og go-ord Cappuccino?

Har forhørt meg med ModWright. De kunne levere et eksemplar med 240v/50HZ på rørdelen. Stemmer dette med det som fungerer bra her på berget? Garantivillkår skulle gjelde på samme måte her som i US.

Atman

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.356
Torget vurderinger
12
.... mange liker lyden av rør, kanskje? Målt med ørene.

H

hobby

Gjest
Jeg er ikke spesielt glad i rør og har ikke noe rørutstyr forøvrig lenger (men har hatt mye tidligere).

Men hos meg er det ikke mye som minner om gammaldags rørlyd i Modwright spilleren i hvert fall. Den spiller oppløst og med kontant og stram bass.

H

hobby

Gjest
Nå har både min Accuphase Dp-700 og Modwright hver for seg fått en del hundre timer på nakken.
Og jeg må nok innrømme at Dp-700 fortsatt låter hakket vassere i mitt anlegg, dvs. noe mer finkornet og analog lyd. Det går også litt på presisjon og dybde i lydbildet.

Har også testet med den digitale utgangen inn på DP-700 slik at denne benyttes som DAC. Da er det omtrent umulig å høre forskjell...

Modwright'n er ganske enkelt et kupp til prisen, det er det ingen tvil om, den koster jo en brøkdel av cd spillere den kan konkurrere mot.

H

hobby

Gjest
Har nå hatt 1 stk Mullard 5AR4 og 1 par RCA Cleartops 6CG7 i min Modwright noen uker.
Det ga helt klart et løft i lyden, og særlig etter 50-60 timer. Modwright'en begynner nå å bli skremmende god!!!

Utrolig å tenke på at det er mulig å få så rå lydkvalitet ut i anlegget vha. trådløs overføring av noen lydfiler som ligger på en helt ordinær Hewlett Packard PC, slik tilfelle er hos meg. Dette produktet er ganske enkelt en liten revolusjon!

Topp Bunn