Se hva du får for pengene

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.516
Antall liker
36.377
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Jeg må si meg litt forundret over vinklingen av enkelte poenger i denne tråden. I en verden hvor «folk» «gladelig» langer ut 10-100 frognertiere for en simpel og kjedlig stump kobber innpakket i plastikk, så er det plutselig noen som er opptatt av at det er en sammenheng mellom prisforlangende og innhold i elektronikkboksene! How come? Det er ikke det jeg er absolutt materialist, og relativt opptatt av at det er en sammenheng mellom den prisen jeg betaler og «råvarekostnadene» for aktuelle produkt.

mvh
KJ

tror vel ingen gladelig punger ut 10k +++ for en lednings-stump, men skal jeg snakke for egen del har jeg brukt noen tusen på kabler. Nå skal det sies at jeg kjøper brukt til 1/3-1/2 av prisen så langt det lar seg gjøre.
Denne innvesteringen har jeg ikke gjort fordi jeg synes prisen svarer til produksjonskostnadene, men fordi disse stumpene er en nødvendig del for å oppnå den lyden jeg ønsker.
Gidder man å lete lenge nok kan man sikkert finne kabler og løse plugger som gir bedre value for Money, men dette er noe jeg ikke gidder bruke tid på.

Den simple treboksen som her er omtalt, gir meg derimot lyst til å finne frem loddebolten og heller bygge noe selv. Eventuelt gå for noe kina-mikk.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Jo det er det. God vin, musikk, kunst etc. kan ikke måles i noe så simpelt som penger. Hva er det neste? Måle verdien på en Nerdrum vha materialkostmetoden?
4 kvadratmeter linduk, 5 kg pigmentstoffer, 10 liter linolje, 3 liter sikkativ, 1 liter terpentin, 12 mårhårspensler (tykkelse 25-4 mm), 1 liter ferniss, modellhonorar.
Man kan i alle fall vanskelig vurdere verdien utfra hva smøreriet faktisk søker uttrykke? ::) Kjære vene. Modellhonoraret burde vel heller ikke være så stort. Fyren er sykt flint, men mannen gir ordet autofil en ny betydning.

Hell og lykke

Mvh
Sniff
 
Topp Bunn