Selge prog-samling

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.652
Antall liker
3.832
Rydder opp i vinylsamlingen og vurderer å selge noen verdifulle prog-skiver, som jeg ikke hører så mye på lenger.
Det dreier seg om 40-50 lp-er på Vertigo (swirl), Deram og Harvest. Ebay-priser ligger på fra 3-400 til 12-1500 pr skive.

Orker ikke å selge en og en på ebay, selv om det sikkert hadde vært det mest lukrative.

Noen som har tips om smarte måter å gjøre dette på? Er det noen platemesser som spesialiserer seg på den slags musikk? Antikvariater - som kanskje tar i kommisjon?? Har ikke fulgt så godt med i prog-verdenen de siste årene - er det nettsteder det kunne vært smart å avertere på?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.458
Antall liker
26.510
Torget vurderinger
24
Du kan leie plass på platemesser for omtrentlig 200 kr.
 

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Innlegg
205
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Platemessa på Folkets Hus i Oslo - som ble avholdt nå på lørdag, tar 250 kroner for et bord. Neste messe der er i august, jeg kan sende deg adresse for påmelding hvis du vil.

Du kan også gjøre som min bror nå gjør med sin klassiske lp-samling fra 60-70 tallet, han legger ut alt til salgs på egen nettside.
http://www.pluto.no/kulturspeilet/LP-klassisk.html

Ellers kan du jo lage liste og legge ut her på sentralen - du får helt sikkert solgt mye på den måten og.
(Jeg tar gjerne i mot en oversikt)

Ebay skrur prisene i været - skal du prissette riktig bør du forholde deg til plateguiden til Record Collector, du må jo også ta hensyn til slitasje og tilstand både på cover, innerpose, evt. vedlegg og selve vinylen.

Jeg kan sikkert også formidle kontakt med folk i antikvariatbransjen som daglig prissetter vinyl - jeg bruker en nå til å vurdere resten av min brors vinylsamling, altså det som ikke er klassisk.
Er du interessert så kan du gi meg et pm.
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Hvis du tar dem til neste platemasse i Skien (søk på nettet for tider, bestilling av bord, osv), blir du garantert kvitt alt i hop - gitt at de er pene og originale. Jeg gjorde det for et par år siden, det gikk som hakka møkk   :D

mvh

Ole G

edit:
neste messe i Skien er 17. mars, fortsatt ledige bord. Stor interesse for nettopp de labelene du nevner der.

mvh
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.181
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
1
Noen som har tips om smarte måter å gjøre dette på? Er det noen platemesser som spesialiserer seg på den slags musikk? Antikvariater - som kanskje tar i kommisjon?? Har ikke fulgt så godt med i prog-verdenen de siste årene - er det nettsteder det kunne vært smart å avertere på?

Antikvariater betaler slikk og ingenting. Jeg kan være interessert i noen av platene. Send meg en melding med hva du har.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.291
Antall liker
240
Torget vurderinger
1
Det er platemesse i Fredrikstad nå til lørdag 24.3.07.

Destiny.. :)
 

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Innlegg
249
Antall liker
5
Jeg er også nysgjerrig på hva du har:)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.652
Antall liker
3.832
...er bare hjemme som snarest, før jeg drar avgårde igjen - skrekkelig irriterende at alle de gode platemessetipsene dere kommer med er på tider da jeg befinner meg i utlandet!!!!

Skal ta en liten tenkepause nå og dersom jeg velger å selge skivene "i løs vekt" sender jeg pm til dere som har bedt om det her.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Kan jeg også melde meg på den pm lista? Kan love progplatene dine et trygt kjærlig hjem sammen med mye annen prog ;)
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.291
Antall liker
240
Torget vurderinger
1
Tar gjerne en PM jeg også...

Destiny.. :)
 
Topp Bunn