Selge til folk som ikke presenterer seg...?

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Mulig jeg er på feil planet, men når noen ringer for å sjekke ut noe man har annonsert til salg finner jeg det merkelig at man ikke presenterer seg ved navn. Er jeg helt på jordet? (vet jeg stiller meg laglig til...)

Når man samtidig ringer fra et uregistrert nummer så blir jeg kanskje unødvendig skeptisk...synspunkter?

O

OivindJ

Gjest
Jeg er veldig glad for at jeg har fått alt jeg har bestilt. Tror ikke jeg tør å prøve så veldig mange flere ganger.

Skjønner dine synspunkter godt.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Takker for støtten, mener det er litt mangel på folkeskikk...folkeskikk er alltid bra :)

O

OivindJ

Gjest
Takker for støtten, mener det er litt mangel på folkeskikk...folkeskikk er alltid bra :)
Ja, en bør være høflig helt til en trekker sverdet. Det er det stil over. :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hmmm..

Jeg har pers på ca. 10 minutters sammenhengende utskjelling av en telefonselger. Det var ikke første gang jeg fikk tilbud om rosenrot, for å si det sånn.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.069
Torget vurderinger
2
Hmmm..

Jeg har pers på ca. 10 minutters sammenhengende utskjelling av en telefonselger. Det var ikke første gang jeg fikk tilbud om rosenrot, for å si det sånn.
Rosenrot ? Er ikke det bra for potensen ?
Skulle ikke dette stått i den andre tråden ?

Z

Zomby_Woof

Gjest
;D Åsså jeg som ikke husker nummeret så jeg får ringt tilbake..

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Er vel dessverre typisk for mange nordmenn's uhøflige oppførsel. Og du er forøvrig ikke på jordet. Hvis ukjente ringer meg bruker jeg faktisk å ta en litt spydig " og hvem er så du?" før jeg i det hele tatt gidder og høre på hva de har og si.

T

Thomas1

Gjest
hvis noen spør meg om jeg er den eller den, uten å presentere seg, spør jeg alltid om hvem som spør. Det er en uting å ikke presentere seg.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.266
Sted
Østfold
Det teiteste er jo når de forsøker å bortforklare at de er selgere. Det aller teiteste ved det er vel at de tror på det selv.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
En mulig oppklaring, jeg er selgeren ;D

- men den potensielle kjøperen hadde 2 anledninger til å si: hei, det er xxxxx som ringer...når mobilnummeret i tillegg er uregistrert blir jeg skeptisk...

R

Rojoh

Gjest
Jaja, bare du ikke sender varen(e) avgårde før du har fått navn og adresse... :-/

;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Selg aldri til folk med kontantkort! I det hele tatt, folk med kontantkort bør man holde seg langt unna. ;D

Selvsagt skal folk presentere seg, som det er nevnt i flere tråder, dette med folkeskikk er etterhvert blitt mangelvare. Skjell dem ut og legg på! ;D
No mercy.

O.
En mulig oppklaring, jeg er selgeren  ;D

- men den potensielle kjøperen hadde 2 anledninger til å si: hei, det er xxxxx som ringer...når mobilnummeret i tillegg er uregistrert blir jeg skeptisk...

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.266
Sted
Østfold
Selg aldri til folk med kontantkort! I det hele tatt, folk med kontantkort bør man holde seg langt unna. ;D
Jeg trodde kontantkort var til for at unge jomfruer skal få seg "noe" og samtidig få dekket telefonregningen jeg... :p

Ellers er det vel bare å bruke litt logikk her:
Kriminelle bruker kontantkort => kontantkortbrukere er kriminelle

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
187
Torget vurderinger
12
Da var da jævelig til uthenging av folk med kontankort da, Jeg har "kontankort" altså en fyller opp beløpet en vil ha på nette...Talkmore, billigere får du det ikke og ikke en jævla regning i posten. Ka dokke klag for?!

Ang presentasjon så finner jeg det heller uinteressangt og høre at det er han Jan Fredrik Årmodt fra Mo i Rana som ringer, skal jeg selge noe så må navn og adresse fram på slutten av samtalen uansett, og motsatt!

A

Akle

Gjest
Nummeret mitt er ikke listet. Skal en bli nektet tilgang til bruktmarkedet fordi en ikke er komfortabel med at fremmede ringer i tide og utide? Har ikke kontantkort, uten at jeg ser noen relevans i det,

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Nummeret mitt er ikke listet. Skal en bli nektet tilgang til bruktmarkedet fordi en ikke er komfortabel med at fremmede ringer i tide og utide? Har ikke kontantkort, uten at jeg ser noen relevans i det,
Men presenterer du deg når du ringer da? Så folk vet hvem de snakker med?

Det er vel det som er greia. Jeg liker heller ikke når folk ringer og begynner å snakke til meg som om jg har kjent dem i aldri så lang tid. Det tar 5 sekunder å si navnet sitt.

På samme måte som det tar 5 sekunder, eller faktisk mindre å si takk for hjelpen , eller bare takk når man har vært i en butikk og blitt betjent, eller får igjen vekslepenger. Så klart er betjeningen en rass så får det være så som så med høfligheten, men vi kunne alle hatt godt av å være høfligere i hverdagen. Det er ikke så mye som skal til.

La oss slå et slag for alminnelig høflighet folkens! ;D

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Jeg trodde kontantkort var til for at unge jomfruer skal få seg "noe" og samtidig få dekket telefonregningen jeg...  :p

phø var da det frekkeste!!! bruker da kontantkort jeg, og jeg er da ikke så veldig kriminell ivertfall :p jaja litt fjortis må jeg vel være ...
om man har nummeret listet eller ikke, er da også helt uvesentlig man kan da faktisk ha gode grunner til det.
       Men det å presentere seg når man ringer noen er vel ikke helt uvanlig det Men skal jeg selge noe og en som ringer ikke presenterer seg, så sier jeg da vel ikke at han ikke får kjøpe det fordi han ikke sa hva han het.

mvh Jørgen

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
"Men skal jeg selge noe og en som ringer ikke presenterer seg, så sier jeg da vel ikke at han ikke får kjøpe det fordi han ikke sa hva han het." - jeg gjør det...må ikke selge...har god tid...har jeg valget mellom en anonym og en navngitt kjøper er valget enkelt for meg...men jeg er sikkert dust og i utakt med opinionen ;D

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
viss kjøperen vil "fortsette" å holde seg anonym men skal ha utstyret sent i posten, kan det jo muligens bli et problem å få sent varen.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Jeg trodde kontantkort var til for at unge jomfruer skal få seg "noe" og samtidig få dekket telefonregningen jeg... :p

Den er drøy. Er jeg kriminell fordi at jeg bruker kontant kort og ikke gidder idiotisk månedsavgift? Bruker kontant kort med glede for det er ingen fornuftige abbonnement som kan konkurrere med minutt prisen til filippinene.

Men det er jo høflig å presentere seg tidlig i samtalen.

Topp Bunn