ErosLoveking skrev:
Sist innlegg istemmes.
Personlig mener jeg der er få om ingen av bidragene som fungerer.
Det er mulig at alle vi på HFS er en gjeng med glade amatører, men logo/presentasjon av forumet bør legge lista høyere enn som så.
De 5000.- kronene kan trygt brukes på noe mer fornuftig enn konkurransen og dens bidrag som de fremstår idag.
Mulig jeg virker som surmaga, men vil bare være dønn ærlig.
Ikke gi oss et design som det ser ut som den "kongelige" skiltmakeren på Svinesund har kreert på søndagsmorran. :-X :-X :-X
Hvis du ser i innlegget over, hva som er uthevet av Gjestemedlem, så er det en pekepinn på hva som kan skje dersom logoforslaget som ryker av med seieren ikke duger. Mye av det som er kommet inn er ikke så amatørmessig som det i første omgang kan virke som. Noen av de som har bidratt er trolig utdannet i grafisk design, mens andre har gjennom sin generelle kunnskap og interesse lært seg dette. Jeg har tilbrakt noen timer på kontorer til grafiske designere og resultatene vi har sett så langt, minner mye om hva også de fremlegger som forslag i ulike sammenhenger.
Men det er tydelig at ikke alle er innforstått med hva begrepet "konkurranse" innebærer -men jeg har forklart det så mange ganger her at det ikke skal være nødvendig flere ganger. Men jeg gjør det likevel:
En konkurranse har kriterier for påmeldelse, frist for deltakelse, selve seleksjonsprosessen og kåring av vinner med påfølgende premiering. Det er i slike sammenhenger viktig at man sender ut klare og tydelige signaler på hvilke regler som gjelder.
Reglene ble skissert opp, bl.a. at førstepremien er 5000,- og at avslutningen av innsendte forslag var den 15. mai, i tillegg til noen andre begrensninger på selve lay-out'en. Det ble KLART og TYDELIG formulert av Høvdingen i konkurransen. Dersom man plutselig
underveis endrer reglene, så er det ingen konkurranse lengre, det bare ser ut som om det er det -det blir en skinnkonkurranse inntil "videre". Da har det vært meningsløst å delta i den form som har vært forutsetningen, og alle regler og frister kan endres og flyttes etter forgodtbefinnende.
Det er ikke riktig å endre på forutsetningene underveis og slik jeg oppfatter at du indirekte foreslår her, å gå fra et løfte om premiering (og en motivasjonsfaktor som har bidratt til skjerpet konkurranse) og "endring av konkurransens forutsetninger" -det vil oppfattes som uredelig og uærlig.
Det er etter min mening
for sent på dette tidspunkt å be om at forutsetningene skal endres -denne konkurransen har ligget åpent på forumet over lengre tid lett tilgjengelig for alle. At man mener noe i ettertid, åpner ikke for å reforhandle og omdefinere reglene for konkurransen.