Sennheiser HD580/HD600/HD650

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Må nevnes at dersom du ikke har en forsterker som kan drive hodetelefonene på de dype basstonene, vil ikke denne EQ endringen utgjøre veldig mye, men du vil få "temmet" skrikelyden fra vokalen i det minste.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    571
    Torget vurderinger
    9
    Takker for forslag. Gjorde det litt enklere for meg selv å bare bruke innebygde EQ'n i foobar. Bytter mellom flere hodetelefoner + hører mye via høyttalere så legger ikke så alt for mye i det å EQ'e hd650'ene. Og bruker burson the conductor, så det er mye mer enn nok krefter til å drive hd650 ;)
    Untitled.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Liker du å bruke EQ mariusaa? :D

    Det finnes en plugin til foobar2k som gir enda flere bånd hvis du vil justere ytterligere. Litt av grunnen til at jeg installerte Equalizer APO er fordi det er system wide, så Spotify m.v. blir også berørt.

    Blir fint å få en egen tråd for Equalizer APO her etterhvert. Da tror jeg vi kan komme frem til veldig mange gode innstillinger.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    571
    Torget vurderinger
    9
    Nix, er ingen tilhenger av DSP eller EQ - men HD650 er såpass behagelig å høre på og manglet bare bitte litte granne i bunn for å være akseptabel for min del så måtte bare :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hahahahaha, ja, TH-900 har potensiale, men altfor mye i toppen, så måtte bare. Philips Fidelio X1 er fete, men med EQ blir det enda bedre, så måtte. Må vel på alt som er, tenker jeg. Kommer til å lage meg profiler på hodetelefoner og sjangere. :D

    Jepp, HD650 har mye bra å by på. Det er veldig lett å sitte med dem mens man leser eller er opptatt med andre ting. Er veldig glade i mine. Veldig mye mellomtone, og vokalene blir tydelige som du sier. Avslappende musikk med kvinnelige vokaler og lystig pianospill uten de dypeste tangentene låter veldig behagelig. Man kan fint høre på listepop uten at det blir jævlig også.

    Denne f.eks. Urselle – Purple Rain
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    571
    Torget vurderinger
    9
    "Behagelige" er noe som går igjen. De er ikke imponerende, de er ikke skuffende, de er ikke dritbra, de er ikke dårlige... De er behagelige. Eneste som muligens kan få meg til å selge hd650 er at jeg allerde har ett par som faller i samme kategorien, som jeg byttet til nå, som også fremhever vokaler og som har en flatere opp-ned U kurve enn hd650: audio technica w1000x. De er fortsatt de beste "vanlige" hodetelefonene ("uvanlig" = plannar/ortho) jeg har hørt. Så... W1000x blir ikke solgt uansett, så spørsmålet er om HD650 får oppholdstillatelse eller blir lagt ut på torget.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Vent å se, hahaha. Jeg slaktet dem første dagen, men pga den fløyelsmyke gjengivelsen er HD 650 blitt de ubestridte onanihodetelefonene – er masse snutter med crappy lyd der ute.

    Nå gikk bruktprisen opp, tenker jeg.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    571
    Torget vurderinger
    9
    Er jo ikke snakk om at de er dårlige. LCD-2 ble vel ikke dårlige bare fordi du fikk LCD-3? ;)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Er jo ikke snakk om at de er dårlige. LCD-2 ble vel ikke dårlige bare fordi du fikk LCD-3? ;)
    Overhodet ikke, men HD650 ble artige som pokker med Equalizer APO og disse innstillingene og dubstep (ja, jeg vet det, IKKE NØYTRALT, lol!)

    Er i såfall bare å lagre quoten i ei tekstfil, kalle den "hd650.txt" for eksempel, gå inn i C:\Program Files\EqualizerAPO\config (lagre hd650.txt i denne katalogen).

    Åpne config.txt

    og legge til dette

    Include: hd650.txt

    Filter Settings file
    Equaliser: Generic
    No measurement
    Filter 1: ON PK Fc 3000,0 Hz Gain -4,0 dB Q 3,5
    Filter 2: ON PK Fc 5250,0 Hz Gain -3,0 dB Q 7,0
    Filter 3: ON PK Fc 7750,0 Hz Gain -7,0 dB Q 0,9
    Filter 4: ON PK Fc 14000,0 Hz Gain 6,0 dB Q 1,0
    Filter 5: ON PK Fc 120,0 Hz Gain 1,0 dB Q 0,5
    Filter 6: ON PK Fc 45,0 Hz Gain 8,0 dB Q 1
    Filter 7: OFF None
    Filter 8: OFF None
    Filter 9: OFF None
    Filter 10: OFF None
    Filter 11: OFF None
    Filter 12: OFF None
    Filter 13: OFF None
    Filter 14: OFF None
    Filter 15: OFF None
    Filter 16: OFF None
    Filter 17: OFF None
    Filter 18: OFF None
    Filter 19: OFF None
    Filter 20: OFF None
    work in progress, men blir bassy, ja. Kan også prøve å sette filter 6 til 30,0 Hz, da blir det non anelser mer detaljert.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Prøv denne låta med overnevnte innstillinger, hahahaha DJ Dubstep – Bonfire

    Og høyt volum, for det er knapt diskant igjen så hørselen går før smerten kommer. :D

    PS: Det er ved 1:00 og utover det blir moro. Blir helt svett her. Tror det er kroppeloppen som sier fra om at volumet må ned. :D
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Er på ferie nå, og har for anledningen tatt med meg Sennheiser HD 650 for å koble dem rett i iPad o.l. Det går strålende og jeg er veldig fornøyd med lyden rett ut av Spotify via iPad, selv om det selvsagt blir bedre med egen amp.

    Det morsomme er at lillesøsteren min og typen hennes også er her, og han er skikkelig Beats-fan. Han har Solo, Studio og Pro, i tillegg til Beatbox og HTC mobil med Beats-amp. :D

    I går kveld kom jeg ned med HD 650 koblet til iPaden og sa, hva synes du om utseendet på disse? Da gliste han godt fra øre til øre og ristet på hodet så flassen skyet om ham. Jeg advarte ham om at han ikke kunne forvente den samme bassen som han har i Beats osv. Så fikk han de på og fikk høre litt, og for et ansikt han hadde. Munnen var gap åpen, han tittet rett frem konsentrert og etterhvert så jeg tottelittene hans pumpet i takt til musikken. Han fikk så styre litt selv, og etter å ha lyttet en stund tok han de av og sa: "Ja, bassen er ikke like bra, men alt var sykt klart og fint og stemmene er skikkelig deilige". :D

    Neste gang skal han få høre Philips Fidelio X1 som i tillegg til mellomtone også kan by på svært god bass. Selv har jeg testet Beats Pro litt, og de er faktisk ikke så aller verst de heller, men de klemmer noe sykt på ørene (akkurat slik jeg husker dem, fra da jeg eide dem selv).

    Edit: Vi installerte Equalizer APO på en laptop her, deretter dro vi ned basshead-fila jeg har laget til dem. Da knuste de Beats Pro sykt, haha. Det var morsomt å se ansiktet hans når han hørte dem med EQ. :D Beats har knapt mellomtone i forhold. Bassen er overpowering og blør inn i midsa.
     
    Sist redigert:

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    365
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    God match til HD650 i den normale prisskalaen. sikler litt på Taurus om dagen. anyone?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hva mener du med "den normale prisskalaen"?

    God match til HD650 i den normale prisskalaen. sikler litt på Taurus om dagen. anyone?
    Det blir enklere å hjelpe deg hvis du forteller hva du mener med "den normale prisskalaen"?

    Jeg tor en del mener "den normale prisskalaen" øvre ende ligger langt under nyprisen til en AURALiC TAURUS.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    God match til HD650 i den normale prisskalaen. sikler litt på Taurus om dagen. anyone?

    Taurus er rå med hd650. Gå for det, da har du en forsterker som funker med det meste.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Enig! Jeg har til og med laget balanserte kabler til HD 650 for bruk med taurus, men jeg synes faktisk vanlig kabel låter best.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    365
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Siden Taurus er å få brukt for tiden så er dette prisen jeg ligger på.
    Ligger to stk til 7,5k. Da er jeg tett oppunder det jeg er villig til å betale.
    da er jeg i tenkeboksen, takker for gode svar....
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Sennheiser HD 650 vs. Philips Fidelio X1

    [...]
    Sjekk ut Sennheiser HD 650 og Philips Fidelio X1 også. 650 er spesielt mørk og smooth, og har en noe fremtredende mellomtone og lite dyyyypbass. Fidelio er litt lysere, men ikke skrikete. Noe klarere og dypere bass, pluss fenomenal mellomtone. [...] Fantastiske hodetelefoner alle ihop.
    ..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.301
    Antall liker
    68.150
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er endelig HD650 kommet i hus. Kjøpt i butikk her i Nederland til den nette sum av 298 Euro :) for de som må betale moms er prisen her nede 349 Euro, ca det samme som i Norge antar jeg. Førsteinntrykket er at de klemmer litt rundt hodet sammenlignet med mine T70, antar det bare er en vanesak. Blir spennende å sammenligne dem med mine T70. Synspunkter på hva jeg kan forvente? Hvor mange timer trenger de for å kunne karakteriseres som innspilt?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Da er endelig HD650 kommet i hus. Kjøpt i butikk her i Nederland til den nette sum av 298 Euro :) for de som må betale moms er prisen her nede 349 Euro, ca det samme som i Norge antar jeg. Førsteinntrykket er at de klemmer litt rundt hodet sammenlignet med mine T70, antar det bare er en vanesak. Blir spennende å sammenligne dem med mine T70. Synspunkter på hva jeg kan forvente? Hvor mange timer trenger de for å kunne karakteriseres som innspilt?
    Grættis.

    Du kan dra ut bøylene maksimalt og benne metalldelen på dem dem litt til (det tar de ikke skade av). Da får du langt bedre komfår!

    Gjorde dette med mine selv, siden jeg hadde samme problemet som deg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.301
    Antall liker
    68.150
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er endelig HD650 kommet i hus. Kjøpt i butikk her i Nederland til den nette sum av 298 Euro :) for de som må betale moms er prisen her nede 349 Euro, ca det samme som i Norge antar jeg. Førsteinntrykket er at de klemmer litt rundt hodet sammenlignet med mine T70, antar det bare er en vanesak. Blir spennende å sammenligne dem med mine T70. Synspunkter på hva jeg kan forvente? Hvor mange timer trenger de for å kunne karakteriseres som innspilt?
    Grættis.

    Du kan dra ut bøylene maksimalt og benne metalldelen på dem dem litt til (det tar de ikke skade av). Da får du langt bedre komfår!

    Gjorde dette med mine selv, siden jeg hadde samme problemet som deg.
    Takker, absolutt mer behagelig :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ja, absolutt. Synes de var forferdelige før jeg gjorde det selv. Nå er det bare å få spillt dem inn! De er fantastiske <3
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Da er endelig HD650 kommet i hus. Kjøpt i butikk her i Nederland til den nette sum av 298 Euro :) for de som må betale moms er prisen her nede 349 Euro, ca det samme som i Norge antar jeg. Førsteinntrykket er at de klemmer litt rundt hodet sammenlignet med mine T70, antar det bare er en vanesak. Blir spennende å sammenligne dem med mine T70. Synspunkter på hva jeg kan forvente? Hvor mange timer trenger de for å kunne karakteriseres som innspilt?
    Grættis.

    Du kan dra ut bøylene maksimalt og benne metalldelen på dem dem litt til (det tar de ikke skade av). Da får du langt bedre komfår!

    Gjorde dette med mine selv, siden jeg hadde samme problemet som deg.
    Jeg og

    HD650 clamping advice

     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Sennheiser HD 600 og HD 650: Klemkraft og bøylebøying

    [...] Førsteinntrykket er at de klemmer litt rundt hodet sammenlignet med mine T70, antar det bare er en vanesak. [...]
    [...]
    Du kan dra ut bøylene maksimalt og benne metalldelen på dem dem litt til (det tar de ikke skade av). Da får du langt bedre komfår!

    Gjorde dette med mine selv, siden jeg hadde samme problemet som deg.
    En del Sennheiser-hodetelefoner har en del klemkraft. Dette sikrer god forsegling, men kan for noen over tid bli ubehagelig.

    Se innlegget "Sennheiser HD 600 og HD 650: Bøylebøying" i tråden "Enkle komforttiltak" for bøyeoppskrift med bilde.


    PS: Etter posting oppdaget jeg at tråden har en side til som har svar. Jeg lar allikevel innlegget stå siden det forklarer (noe av) poenget med klemkraften og viser til komforttiltaktråden.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.301
    Antall liker
    68.150
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, absolutt. Synes de var forferdelige før jeg gjorde det selv. Nå er det bare å få spillt dem inn! De er fantastiske <3
    Hvor mange timer antar du de trenger for å kunne karakteriseres som innspilt?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ja, absolutt. Synes de var forferdelige før jeg gjorde det selv. Nå er det bare å få spillt dem inn! De er fantastiske <3
    Hvor mange timer antar du de trenger for å kunne karakteriseres som innspilt?
    Å fyttigrisen, nu spør du vanskelig. Jeg har tro på at fra 100 til 200 timer bør være bra (på Beyerdynamic T 1 har jeg hørt helt opp i 500 timer(!)), men kan ikke si for sikkert. Dessuten er effekten av innspilling ikke helt ukontroversiell. Det kan dog være noe i at membranene trenger å bevege seg litt, før de slipper seg skikkelig løs – akkurat som meg på morgenkvisten :)

    Spiller selv inn hodetelefoner med pinknoise (pakker inn hodetelefonen i håndkle, og lar den ligge på konstant i en ukes tid til ti dager (med vanlig bruk innimellom)).

    Er du misfornøyd med noe?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Dummy-spørsmål som bare ber om sprikende tilbakemeldinger, men dog:
    Jeg har HD600 som jeg er fornøyd med, vil det være mye å hente på HD650? Evt Beyer T1?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.301
    Antall liker
    68.150
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, absolutt. Synes de var forferdelige før jeg gjorde det selv. Nå er det bare å få spillt dem inn! De er fantastiske <3
    Hvor mange timer antar du de trenger for å kunne karakteriseres som innspilt?
    Å fyttigrisen, nu spør du vanskelig. Jeg har tro på at fra 100 til 200 timer bør være bra (på Beyerdynamic T 1 har jeg hørt helt opp i 500 timer(!)), men kan ikke si for sikkert. Dessuten er effekten av innspilling ikke helt ukontroversiell. Det kan dog være noe i at membranene trenger å bevege seg litt, før de slipper seg skikkelig løs – akkurat som meg på morgenkvisten :)

    Spiller selv inn hodetelefoner med pinknoise (pakker inn hodetelefonen i håndkle, og lar den ligge på konstant i en ukes tid til ti dager (med vanlig bruk innimellom)).

    Er du misfornøyd med noe?
    Takker :) Gir meg et godt utgangspunkt for andres erfaringer.

    Har ikke hørt så mye på dem at jeg har fått dannet meg en oppfatning. Skal bruke litt tid og få dem "innspilt" før jeg tester dem opp mot mine T70.

    Kan ta litt tid med innspillingen (hvis jeg da ikke gjør som deg) da jeg kun benytter headfi når andre i stuen skal se på tv :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Dummy-spørsmål som bare ber om sprikende tilbakemeldinger, men dog:
    Jeg har HD600 som jeg er fornøyd med, vil det være mye å hente på HD650? Evt Beyer T1?
    Har hatt T 1, har HD 600 og HD 650. Solgte T 1 fordi de var for analytiske og lyse for meg. Detaljegraden og holografien i T 1 er uten sidestykke til noe annet jeg har hørt og spesielt på lavt volum (der var også (dyp)bassen uhyre god, noe som er uvanlig), men som sagt; de ble for lyse for meg. HD 600 er en langt mindre lys (denne opplever jeg ikke som lys), men likevel ikke like mørk som HD 650. Hovedsaklig vil jeg si at forskjellen mellom HD 600 og HD 650 er at 650 spiller mørkere, er varmere i mellomtonen og at detaljene flyter mer i hverandre, dvs. er smoothere.

    Jeg vil ikke påstå at HD 650 er en forbedring av HD 600. De låter bare annerledes. Personlig er HD 650 favoritten min av de to, pga den "aldri"-pågående diskanten og den smoothe lyden. For mange blir det muligens too much, og da er 600 potensielt bedre.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Takk for tilbakemelding. Selv synes jeg også at f.eks HD600 ikke er noen stor oppgradering fra HD580.

    Klangbalansen kan jeg enkelt fikse med EQ. Jeg gjør allerede det med HD600, som jeg synes er litt for lett i bassen, og en smule for varm i mellomtonen.

    Det kan hende T1 er et godt valg for min del, da jeg har mulighet for å justere klangbalansen altså. Vi får se.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Takk for tilbakemelding. Selv synes jeg også at f.eks HD600 ikke er noen stor oppgradering fra HD580.

    Klangbalansen kan jeg enkelt fikse med EQ. Jeg gjør allerede det med HD600, som jeg synes er litt for lett i bassen, og en smule for varm i mellomtonen.

    Det kan hende T1 er et godt valg for min del, da jeg har mulighet for å justere klangbalansen altså. Vi får se.
    T 1 er en knallgod hodetelefon, ingen tvil om det. Komfortable å ha på er de også. Om du synes 600 er en smule for varm, så er nok ikke 650 noe for deg. Om du vil ha mørk lyd og detaljer, så er Audeze en veldig god kandidat. Audeze og T1 er to motsetninger i "mørk-lys"-spekteret, og der ligger HD 650 nærme Audeze, mens HD 600 nok befinner seg en plass midt på. Jeg fikk aldri T 1 til å spille mørkt nok, men vanvittig bra, det er de for rett person. Har ikke hørt HD 800, men de er kjent for å vanke i samme terretorie som T 1, så muligens en annen kandidat for deg?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    beyerdynamic T 1, Sennheiser HD 800 og Denon AH-D7000

    Lyd & Bilde skrev en gang at beyerdynamic T 1 befinner seg mellom Sennheiser HD 800 og Denon AH-D7000. Dét er det en del i.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.217
    Antall liker
    15.259
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for denne tråden, mye fint - og morsomt - å lese. Måtte den aldri dø, forsøker derfor gjenoppliving...
    Schiit Asgard 2 og HD650 her. Varm suppe for noen, tenker jeg. Liker det, jeg.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Varm suppe ja. Men jeg vil gi dem tid :) Det kan være at suppa kjøles med litt tid.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    290
    Torget vurderinger
    20
    Synes HD650 låter utrolig bra, MEN med jeg sliter veldig med komforten her, klarer ikke å finne rette plassering på mitt hode for at putene ikke skal være borti ørene og samtidig sitte sånn høvelig stramt på hode slik at hodetelefonene ikke flytter på seg når jeg beveger kjeven som der igjen beveger huden og ørene over store deler av hodet, de mest behagelig posisjonene skaper etter kort tid hotspots rundt ørene, dette er etter at putene brukt inn for å si det slik. Prøvd flere justeringen hodebøyle lengden og den horisontale justeringen.

    Jeg vil ikke skylde på hodetelefonene, men mer mitt hode som er stort og overhode ikke noe særlig trillrundt og ørene hvor det ene øret stikker mer utover enn det andre og det ene øret mitt er litt lavere enn det andre. Irriterende uansett.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.730
    Antall liker
    17.912
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Selve hodebøylen kan spennes ut noe. Prøv å bende forsiktig på den. Kanskje det hjelper. Men, ja - av en eller annen grunn er HD650 en av de htlf jeg synes det har vært varmest å ha på hodet.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    290
    Torget vurderinger
    20
    Glemte å nevne at jeg har gjort det allerede gjort det ca 6-7 ganger, men kansje ikke nok. Men det vil vel uansett ikke løse problemet med at de er så varme å ha på hodet som du også opplever.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.730
    Antall liker
    17.912
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Nei, det vil kun gi redusert press.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    290
    Torget vurderinger
    20
    Glemte å nevne at jeg har gjort det allerede gjort det ca 6-7 ganger, men kansje ikke nok. Men det vil vel uansett ikke løse problemet med at de er så varme å ha på hodet som du også opplever.
    Har du prøvd å bøyde metallstripsa ordentlig? Slik: HD650 clamping advice
    Ja fulgte en oppskrift som var helt nøyaktig din. Hadde de ikke gjort ørene og områdene rundt ørene så varme hadde ikke plassering spillt like stor rolle opplever jeg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn