Er på ferie nå, og har for anledningen tatt med meg Sennheiser HD 650 for å koble dem rett i iPad o.l. Det går strålende og jeg er veldig fornøyd med lyden rett ut av Spotify via iPad, selv om det selvsagt blir bedre med egen amp.
Det morsomme er at lillesøsteren min og typen hennes også er her, og han er skikkelig Beats-fan. Han har Solo, Studio og Pro, i tillegg til Beatbox og HTC mobil med Beats-amp.
I går kveld kom jeg ned med HD 650 koblet til iPaden og sa, hva synes du om utseendet på disse? Da gliste han godt fra øre til øre og ristet på hodet så flassen skyet om ham. Jeg advarte ham om at han ikke kunne forvente den samme bassen som han har i Beats osv. Så fikk han de på og fikk høre litt, og for et ansikt han hadde. Munnen var gap åpen, han tittet rett frem konsentrert og etterhvert så jeg tottelittene hans pumpet i takt til musikken. Han fikk så styre litt selv, og etter å ha lyttet en stund tok han de av og sa: "Ja, bassen er ikke like bra, men alt var sykt klart og fint og stemmene er skikkelig deilige".
Neste gang skal han få høre Philips Fidelio X1 som i tillegg til mellomtone også kan by på svært god bass. Selv har jeg testet Beats Pro litt, og de er faktisk ikke så aller verst de heller, men de klemmer noe sykt på ørene (akkurat slik jeg husker dem, fra da jeg eide dem selv).
Edit: Vi installerte Equalizer APO på en laptop her, deretter dro vi ned basshead-fila jeg har laget til dem. Da knuste de Beats Pro sykt, haha. Det var morsomt å se ansiktet hans når han hørte dem med EQ.
Beats har knapt mellomtone i forhold. Bassen er overpowering og blør inn i midsa.