Har lyst til å prøve meg på en kombinasjon av B&C DE250 i SEOS12 med en 12" midbass. SEOS er bestilt, og kabinetter tegnet. Kommer til å dele mot to subber, også 12". Har fått tilbud om B&C 12NDL76 eller 12TBX100 til en god pris, så jeg regner med jeg lander på en av disse to, men er usikker på hvilken jeg skal gå for.
12TBX100 er brukt av Earl Geddes i hans "Abbey" i kombinasjon med DE250, så jeg regner med den kombinasjonen fungerer fint. 12NDL76 er rimeligere, har jevnere frekvensgang oppover, men går ikke like dypt. Det trenger den forsåvidt heller ikke, da jeg kan tilpasse deling mot subbene (det hele blir aktiv delt og korrigert med FIR-filtere (Acourate) på en Mac Mini).
Noen som har tanker om andre fordeler og ulemper med de to ulike 12'erne??
12TBX100 er brukt av Earl Geddes i hans "Abbey" i kombinasjon med DE250, så jeg regner med den kombinasjonen fungerer fint. 12NDL76 er rimeligere, har jevnere frekvensgang oppover, men går ikke like dypt. Det trenger den forsåvidt heller ikke, da jeg kan tilpasse deling mot subbene (det hele blir aktiv delt og korrigert med FIR-filtere (Acourate) på en Mac Mini).
Noen som har tanker om andre fordeler og ulemper med de to ulike 12'erne??