Serier på DVD

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    Er det noen av dere som vet om Babylon 5 og Taken finnes med norske undertekster?

Jeg har sjekket litt rundt og har foreløpig bare funnet versjoner uten norsk tekst. :-/

Alas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2004
    Antall liker
    2
    Har bare funnet Babylon 5 med svensk undertekst, men klarer meg uten.

Hva er Taken for noe, er det den nye til Spielberg eller?? Mener å ha hørt noe om det ???

U

UAM

Gjest
    Star Trek DS9 er virkelig en god serie, en underligende rød tråd i hele serien. Selv om jeg har vært stor fan av Star Trek TNG må jeg nok si at DS9 fenget noe mer. Star trek Voyager og Enterprise er deimot serier jeg ikke klarer å følge.

Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    Taken er visst noe av Spielberg, ja. Det var en som anbefalte den varmt lenger oppe i tråden her.

Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    UAM: Hva er forskjellen på DS9 og TNG og de andre? Er det avsluttete serier eller er det en slags oppfølgere, eller hva? :)

Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    Jeg fikk forresten inn World War II forleden dag som jeg hadde bestilt fra Amazon.

Serien, som er fra 1973, inneholder et enormt historisk materiale om krigen.

Jeg har så vidt kommet igang med å se på sakene. Det kommer til å ta tid å komme gjennom det hele. Det er jo rene historieundervisningen.

Slike verk er det greit å ta litt etter litt. To døgn i strekk kan lett gi overdose, kan man si. ;D

U

UAM

Gjest
    - Du har Star Trek TOS som startet i 66 og pågikk i 3 sesonger. Der er det kaptein Kirk og Spock bla. som er besetning ombord på Enterprise NCC1701.

- Så har du TNG som startet i 87 og varte i 7 sesonger, da er vi ombord på Enterprise NCC 1701-D 75 år etter.

- Så er det DS9 som startet i 1993 og varte i 7 sesonger. Handlingen utspiller seg ombord på en romstasjon nær et nyoppdaget ormhull i samme tidsepoke som TNG.

Det er laget 10 filmer fra 1980 og utover, hvor de 6 første handler om kaptein Kirk og hans besetning, da i Enterprise NCC 1701-A. De 4 siste handle om Kaptein Pickard og hans besetning far TNG i Enterprise NCC 1701-D og 1701-E.

Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    Etter en treg start synes jeg dette emnet nå har begynt å løsne... ;D

Flere med gode tips til serier på DVD?

Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    Jeg skulle visst aldri sagt at det hadde løsnet her i denne tråden. For vips så tørket det helt ut igjen.

Men Vidvandre gir seg ikke... ;)

J

John_M.

Gjest
    Har du kommet deg gjennom alle linkene mine allerede?

John M.

TL

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.08.2002
    Antall liker
    10
    For dere som liker Sci-Fi vil jeg anbefale Farscape. En fantastisk australsk serie produsert av bla. Jim Henson company. Serien har 4 sesonger som alle er gitt ut på DVD, og så kommer det en avsluttende miniserie i løpet av året.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    274
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Kan jeg få spørre dere som har greie på DVD-handling; jeg skulle gjerne hatt etpar TV-serier; Monty Pythons Flying Circus komplett, samt KYTV (brit komiserie 1989-93) på DVD.
    Jeg har kun en Sony Playstation jeg bruker som DVD; er det noe problem å handle f.eks fra USA eller UK? Får jeg norske subtitler da? Er det noe sone-greier?

Eller er det en eller flere norske butikker jeg også bør titte på (nettbutikker) før jeg handler noe?

Takknemlig for informasjon!

Mvh Vidar P

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    981
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1

hanspf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    9
    Cheers (sesong 1) er jo klassiker, Frasier kanskje? men "snart" kommer jo selve serie over alle serier på dvd : seinfeld!

Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    Det har vært stille en stund her nå. Sommeren er kanskje ikke den riktige tiden for å mure seg inne med serier på DVD.

Er det ingen som har sett noe spennende på seriefronten i sommer? :eek:

kjetilrosand

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2003
    Antall liker
    0
    Seinfeld kommer i nov mener jeg å ha lest. Se på cdon.com de har datoen.

Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    Riktig, foreløpig release-dato er 24.11. Da kommer sesong 1 & 2, i alt 18 episoder, med ekstramateriale og det hele.

Jippi!!!!

Dette blir utvilsomt årets julegave for mange fans

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    Vidvandre registrerer at kveldene er mørkere nå. Det nærmer seg tiden for serier. ;D

Da dukker vel også interessen for å komme med nye anbefalinger i denne tråden opp... ;)

E

einis

Gjest
    skjønner ikke at dere gidder å se tv serier på dvd. det meste av det som går på tv er one time view saker.
    noen kan være morsomme å se opp igjen, men på dvd? og betale for det? ;D

serier er noe for datamaskinen. spille i bakrunnen etc, hive opp i winamp kjapt...men å sette av en kveld ..:-/

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2002
    Antall liker
    2
    Kan jo bli temmelig oppslukt av en god serie.
    For min del har det kun skjedd med tidlig X-files, hele Babylon 5 og Sopranos.

De utallige gode britiske komiminiseriene kan knapt kalles "sett" hvis de kun står på i bakgrunnen... Det er jo poenger hele tiden :D

Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    Vanskelig å se hva som er feil med å betale for en serie på DVD, einis. Folk betaler nå for så mye så hva som skulle utelukke en serie på DVD ser ikke jeg.

Et viktig poeng er at man jo kan ta en episode til hvis det er spennende, vet du. Da blir det lenge å vente en uke på neste episode på TV... ;)

MikMo

Fersking
    Ble medlem
    03.06.2004
    Antall liker
    1
    Har lenge venta på å få sett Band of Brothers. Uheldigvis bor jeg i Tromsø og det er jo så sinnsykt lyst her på sommeren.

Projektor+Lyse sommernetter= null Band of Brothers :mad:

Nå går det heldigvis mot mørkere tider ;D

Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    Der var vi i havn med 24 sesong 3. Jack klarte brasene  ;)

Kjekt å slippe å måtte følge TV2s kjøreplan.

Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    Nå er det like før Seinfeld er her...

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

kjetilrosand

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2003
    Antall liker
    0
    Bestilt å kan nesten ikke vente lenger. Har nok å gjøre den uka den kommer :)

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2002
    Antall liker
    2
    Yes Prime Minister sesong 1 kom ut for en uke eller to siden folkens :D

Vidvandre

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2002
    Antall liker
    2
    Gledelig melding til alle 24-fans:

Sesong 4 starter i USA rett etter nyttår. Etter alle solemerker blir serien tilgjengelig på kjøpemarkedet i Europa i løpet av sommeren.
    ;D

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Har snart alle utgitte sesonger av Futurama. MÅTTE bare slå litt når èn sesong kosta 172kr(inkl porto).... noooooe billigere enn i norske butikker :p

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2002
    Antall liker
    2
    Godt kjøp det ja. For en serie!! Håper de starter opp igjen for et par-tre sesonger.

jane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Antall liker
    1.180
    Sted
    '
    Twin Peaks!
    Et glimt inn i David Lynchs surrealistiske univers. Etter min mening den beste "såpeserien" som noengang har gått på TV.

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.277
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Family guy, som haraldl nevnte laaangt bak i tråden, er knall bra.
    Og selvfølgelig king of queens!!!

Raven8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Antall liker
    4
    Twin peaks blir vel eneste såkalte seriøse serien jeg har tenkt å kjøpe meg. Har foreløbig bare the osbournes på dvd og familien er så dysfunksjonell at jeg hadde glidd rett inn. Det sier vel mest om meg. Sukk :-/

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2002
    Antall liker
    2
    Støtter forslaget om Twin Peaks. Ingen som har nevnt The Young Ones?? :D Ren & Stimpy ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Støtter forslaget om Twin Peaks. Ingen som har nevnt The Young Ones?? :D Ren & Stimpy ;)
    The Young ones er vanvittig morro. Kjøpte nettop begge sesongene (2cder £11 hver ink. porto fra Play.com). Anbefales varmt.

Hvis man liker disse kan man også prøve seg på Bottom! Som er laget og spilt inn av mye de samme folkene. Topp svart humor det og (om enn ganske infantil til tider).

Britisk humor på sitt beste!

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2002
    Antall liker
    2
    Er Young Ones så billig? Oi, løp og kjøp til de som synes beskrivelsene på for eksempel imdb høres interessante ut.
    Hehe, ja Bottom er barnslig, liker det også.
    Så nettopp Filthy Rich & Catflap som også er av Mayall/Edmondson, men også Nigel Planer som spilte Neil i Young Ones. Når ikke helt opp, men når man har sett de andre så mange ganger må man ha noe :)

OT: Har du sett Bottom Live-showene Gjestemedlem? ENDA mer barnslig :) Ikke for alle kanskje.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn