Serietråd - tips & diskusjon om serier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.094
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Herlig spion/leiemorder/gangster/politikk/kjærlighetsdrama -and then some, som tar plass i London dagene før Jul.
    Godt filmet, iscenesatt, klippet, med flott bilde og lydkvalitet. Artige vendings og personligheter som kjører på så blodet spruter i beste britiske G-ånd. Og Keira Knightley…holder seg bra hun også:love:. Anbefales.

Vis vedlegget 1080715
    Knallbra 👍

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.470
    Torget vurderinger
    2
    Noen må fø opp Keira Knightley før hun dør av anorexia
    .Ble så uvel av å se slikt at jeg slo av …

Noe annet bra på Netflix? Thriller .,

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.884
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Black Doves, Kvalm klisje synes jeg, scroller videre.

Sist redigert:

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.427
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Oksemøkk. Hun er bare tynn og atletisk.

Vi har begynt på sesong tre av Maestro in Blue. Fruen sier at Klelia Andriolatou har fine kjoler og jeg sier ingen ting.
    Hun er vel bedre uten som i de to første sesongene.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.427
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Jeg så episode 8 fra sesong 3, Twin Peaks i kveld som en hyllest til David Lynch. Og bortsett fra hyllesten så er dette en seriøst bra episode, kanskje en som har endret hele tv-serieuniverset. :11

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.350
    Sted
    Sørlandet
    Personlig mener jeg at det skjer lite spennende på streaming plattformene og slik har det vært en god stund nå. American Primeval var grei nok. En del flotte bilder men en høyst gjennomsnittlig historie.

En gjennomgang av katalogen til Lynch er nært forestående hvis været tillater det.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.247
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Positivt overrasket over nye versjonen av Sjakalen jeg også. Gjør ingenting om man har sett eller lest andre versjoner av samme.
    Er annerledes enn den gamle filmen med Bruce Willis og Richard Gere.
    Handling er lagt til vår tid. Det er spennende og velspilt. Eddie Redmayne i hovedrollen løfter serien.

Har nylig sett sesong 2 av Squid Games.
    Man vet hva man får hvis man har sett første sesong, men dette sjuke opplegget fenger stadig. Dessuten gir det noe ekstra å se noe som ikke er produsert i USA eller ellers i vestlig verden.

Ser nå American Primeval .
    Nokså spennende, men får litt følelsen av å ha sett det før. Hvis man ikke tar seg nær av nedslakting av folk og dyr, og ellers liker Western som sjanger, er den ok. Har du noen gang lekt Cowboy og indianer så liker du dette🤠
    Mye action og påkosta scener og stæsj, men historien er tynn som ei flis.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.247
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er den i forhold til originalen?
    Helt forskjellig, egentlig.
    Dette er en serie, og det er plass til mye mer enn i en film. Det er også forskjell på 1997 og 2024. Den første filmen er fra 1973. Det tas inn flere aktuelle temaer for vår tid nå. Er på en måte lettere å tro på historien.
    Jeg må si jeg liker Redmayne bedre enn Willis som Sjakalen. Generelt liker jeg Redmayne bedre. 🙂

8,2 på IMDb er ikke verst.
    (serien 2024)

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.411
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er den i forhold til originalen?
    Hvis du med originalen mener filmen med Edward Fox ( som jo følger Forsyths bok ganske tett ) så er dette noe annet. Jeg liker serien, men hadde kanskje likt den enda mer om de hadde stolt på at vi ville sympatisere med Sjakalen på grunnlag av hans eleganse og kompetanse alene, slik vi gjør i originalen. ( det er dette Willis bommer så grovt på )

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.060
    Sted
    Sunnmøre
    men hadde kanskje likt den enda mer om de hadde stolt på at vi ville sympatisere med Sjakalen på grunnlag av hans eleganse og kompetanse alene, slik vi gjør i originalen
    Ja, det er jo der romanen er bra.

Det er uendeleg mange filmar og seriar om leigemordarar, men dei vi skal heia på vert vanlegvis framstilte i eit formildande lys: offeret er ufyseleg, leigemordaren er jakta på og har kanskje pensjonert seg osb.

I Sjakalen er offeret ein demokratisk vald president som vil «gje bort» Algerie, oppdragsgjevaren ein fascist-organisasjon som vil gjera militærkupp og hovudpersonen ein totalt amoralsk type berre «innit for the money». Likevel trur eg dei fleste som les boka (eller ser 1973-filmen) tek hans side.

Skal vurdera den nye serien.

Nex

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Antall liker
    92
    Sjakalen var bra frem til han begynte å gjøre masse tullete og spontane feil. Da orka jeg ikke se mer.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.383
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Helt forskjellig, egentlig.
    Dette er en serie, og det er plass til mye mer enn i en film. Det er også forskjell på 1997 og 2024. Den første filmen er fra 1973. Det tas inn flere aktuelle temaer for vår tid nå. Er på en måte lettere å tro på historien.
    Jeg må si jeg liker Redmayne bedre enn Willis som Sjakalen. Generelt liker jeg Redmayne bedre. 🙂

8,2 på IMDb er ikke verst.
    (serien 2024)

Det var Edward Fox fra 1973 jeg tenkte på; den er et mesterverk i mine øyne, sammen med Sutherlands The Needle. Willis anno 1997 var et rent makkverk i forhold.

Redmayne er generelt veldig god, så jeg antar jeg må få med meg denne.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.686
    Edward Fox gjorde en fantastisk innsats som en iskald, kynisk drapsmann som bokstavelig talt gikk over lik for å nå sitt mål.

Trivia; i boken plasserte Sjakalen en bombe i bilen til Claude Lebel, hvorfor gikk ikke den bomben av?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.060
    Sted
    Sunnmøre
    Trivia; i boken plasserte Sjakalen en bombe i bilen til Claude Lebel, hvorfor gikk ikke den bomben av?
    Eg kunne/kan rett og slett ikkje hugsa den episoden frå boka, og fann han heller ikkje då eg prøvde å juksa no. Får lesa omatt, grundigare. Når skjer det? I Sør-Frankrike? I Paris unngår han jo Lebel heilt til dei møtest heilt på slutten.

Dersom eg skulle tippa, ville det vore at det var ein “heile verda er engelsk”-feil, av typen at bilen ikkje hadde elektrisk opplegg konstruert av Lucas. Det er jo feilen som får sjølve attentatet til å feila: at franskmenn helsar på ein annan måte enn britar. På hi sida er jo Sjakalen godt kjent med kontinentale bilar, eg trur det er skildra korleis han strammar opp bremsane på Guilia-en sin.

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.686
    Eg kunne/kan rett og slett ikkje hugsa den episoden frå boka, og fann han heller ikkje då eg prøvde å juksa no. Får lesa omatt, grundigare. Når skjer det? I Sør-Frankrike? I Paris unngår han jo Lebel heilt til dei møtest heilt på slutten.

Dersom eg skulle tippa, ville det vore at det var ein “heile verda er engelsk”-feil, av typen at bilen ikkje hadde elektrisk opplegg konstruert av Lucas. Det er jo feilen som får sjølve attentatet til å feila: at franskmenn helsar på ein annan måte enn britar. På hi sida er jo Sjakalen godt kjent med kontinentale bilar, eg trur det er skildra korleis han strammar opp bremsane på Guilia-en sin.
    Nå er jeg på tynn is, men jeg mener at Sjakalen monterte en bombe under bilen til Lebel som skulle aktiveres når fjøringen "bunnet" Som du sier så var Sjakalen godt kjent med kontinentale biler, men de var mykere i fjøringen enn Lebels Jaguar XK150.
    Dersom du har boken blir jeg takknemlig om du kan bekrefte eller avkrefte dette minnet, det er tross alt 50 år siden jeg leste boken.
    Det var vel helt på slutten av boken dette ble omtalt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn