Digitale avspillere Service/vedlikehold: Noen med erfaring med Denon proff-CD-spiller?

P

parafinoksen

Gjest
Har en Denon DN C640 på vei. Kjøpte den usett, men den skal ifølge selgeren være i god stand. Denon sluttet å produsere den for en 11–12 år siden, og min kan jo være eldre enn det, så det er kanskje behov for litt rens og smøring. Den har slot-in-mating, og laseren er en helt vanlig KSS 240A. Kunne kanskje være verdt å snuse opp en original NOS Sony-laser for å ha i reserve. Jeg tenkte uansett å ta den med til en reparatør bare for å få en vurdering. Noen som har erfaring med denne spilleren og eventuelt ting som burde gjøres for å «friske den opp» litt og kanskje forlenge levetiden på den?

1637654633926.png

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.749
Torget vurderinger
1
Det er lurt å kjøpe reservelaser i hvertfall. Disse har en lei tendens til å gå ut av produksjon (kanskje den allerede har gjort det?)....

P

parafinoksen

Gjest
Det er lurt å kjøpe reservelaser i hvertfall. Disse har en lei tendens til å gå ut av produksjon (kanskje den allerede har gjort det?)....
Det finnes kopier på markedet, men gjerne ikke av like god kvalitet som original Sony-laser, har jeg forstått.

P

parafinoksen

Gjest
Ja, spilleren leser selvfølgelig ikke plater. Kontaktet selgeren, som tidligere hadde sagt alt var i orden, og nå sa at spilleren hadde stått lenge, og at han ikke hadde sjekket nylig ...

Jeg ønsker ikke være «that guy» som ber om videosnutter som viser at ting funker, men det må jeg tydeligvis bare bli.

Selger var heldigvis imøtekommende, så jeg tar spilleren med til et verksted og får et prisoverslag. Selger vil dekke reparasjon/service.

Laser?

• Liker
Reaksjoner: TT.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
KSS-240A er utgått for 20 år siden.
Det du får i dag er fake og fungerer dårlig / ikke.

P

parafinoksen

Gjest
KSS-240A er utgått for 20 år siden.
Det du får i dag er fake og fungerer dårlig / ikke.
Takk for innspill. Er generelt skeptisk til å kjøpe eldre CD-spillere, men tok sjansen her siden den ikke er «utgammel». Tar den likevel med til verkstedet i tilfelle det ikke er laseren.

P

parafinoksen

Gjest
Viste seg at hele drevet måtte byttes. Er ikke tilgjengelig her jeg bor, om i det hele tatt, så da går den tilbake til selger. Dusteselger, mildt sagt.

P

parafinoksen

Gjest
Også jeg som hadde laget så fin kabel til den :(

1638184671245.png

Topp Bunn