Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.850
    Torget vurderinger
    1
    Det forstår jeg godt, det ser meget tøft ut nå på benken og tenk Lenco kom hjem igjen, grattis kos deg masse.

Sist redigert:

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.152
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag kom endelig ny spiller på plass på topplaten av racket 😃

IMG_6369.jpeg

Tror neppe noen var i tvil om hva som var på vei etter å ha sett «teaseren» jeg la ut før helgen 😆

Garrard 401 med SME 309 arm og en AT 33sa pickup. Servet og satt opp av @erikr, takk!!
    IMG_6370.jpeg

IMG_6371.jpeg

Dette spiller aldeles nydelig sammen med Thorhauge stepup og riaa 🥳

image.jpg

Så det blir nok noen timer foran anlegget i kveld!! Moro å få inn nytt😃

IMG_6372.jpeg

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.152
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.152
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Har hatt en svært trivelig helg i Flekkefjord i anledning min fetter og hans frues felles 60-årsfeiring.😃

Det startet på fredag kveld med konsert i Spira med Arne Skage and the Procrastinators med flere dyktige gjesteartister.

IMG_6376.jpeg

Lørdag ble det tid til en spasertur i byen. Var innom en bruktsjappe og derfra tok jeg med meg fire plater:

IMG_6391.jpeg

Så var det tid for bursdagsfest på kvelden. Den ble holdt på Spira den også med mye god livemusikk, mange gjester som ville hylle bursdagsbarna med musikk.
    En hyggelig og innholdsrik helg i en trivelig liten by 😃

Kjøreturen hjem søndag ettermiddag ble «lang», men vi kom oss hjem i god behold 😊

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.152
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Den siste uken har det blitt lite tid til musikkspilling. Jobb, teaterforestilling mm, travelt å være pensjonist 😉😆

I ettermiddag ble det endelig tid til litt tid i godstolen foran anlegget.

På tallerken ligger nå denne etter at platene har fått skikkelig spa-behandling med Okki-Nokki og deretter en tur i Humminguru-vaskeren:
    IMG_6401.jpeg

Blir aldri lei av å se på vidunderet til venstre på topplaten 😍
    IMG_6402.jpeg

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.152
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    NYE FAVORITTER I KJØKKENANLEGGET?
    Spontanitet kan noen ganger være helt rett 🤔

Det kom et par Krix equinox mkII til en hyggelig pris på Finn som jeg slo til på. Hentet dem på posten i formiddag og koblet kjapt opp på kjøkkenet.
    IMG_6415.jpeg

Har lest mye bra om Krix i forskjellige utgaver, så jeg var veldig spent på hvordan det ville låte her. Og de skuffet definitivt ikke!! Dette låter bedre enn jeg forventet!

Bortsett fra et par hjørner på dekslene med litt slitasje, ser de ut som nye. Og deksler har jeg kun på når barnebarn er på besøk 😂
    IMG_6416.jpeg

Så jeg kan trygt si at kjøkkenanlegget leverer varene for småpenger 😃

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    19.833
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Gratulerer med snasne skoesker! Skulle ønske jeg hadde plass til et slikt kjøkkenanlegg.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.152
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.152
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I går kveld var jeg i Fana kulturhus på Nesttun for å lytte til et Steely Dan tributeband.

Stanly Dee feiret sitt 10-årsjubileum sammen med noen gjesteartister, bl.a. Kjersti Bergesen og Einar Nilsen. Sistnevnte den positive overraskelsen, mannen kan jo, i tillegg til å være flink håndverker, spille gitar!
    Spilte bl.a. gitarsoloen på Kid Charlemagne som originalt ble spilt av Larry Carlton, uten å gjøre skam på den.
    IMG_6419.jpeg

Konserten var utsolgt, Og det så ut som publikum koste seg 😊

Med innlagt pause varte konserten i tre timer, og de spilte over 20 låter fra Steely Dan sin katalog. Tror de var innom de fleste albumene deres.

Kjersti Bergesen var vokalist på noen låter.

IMG_6428.jpeg

Jevnt over vil jeg si de klarte å covre låtene på en god måte. 😊

Edit: Fant ingen video fra i går, men her er en fra
    YouTube for et par år siden:

Sist redigert:

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    1.806
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    0
    Det virker som om det blåser en Steely Dan vind over sentralen og landet forøvrig nå. Ha en flott dag! 😉

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.152
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag vil jeg komme med litt skryt av kundeservicen til @Høvdingen 😁

For å gjøre en lang historie kort: Jeg kjøpte en brukt P50 strømforsyning som jeg skulle bruke sammen med min E50 dac.
    Det fungerte utmerket, en stund, før dac begynte å slå seg av etter noen minutter. Det rare var at den fungerte utmerket med en vanlig 5V veggvorte.
    Ble sendt inn, fikk en annen P50 i retur. Det hjalp ikke, dac slo seg av etter noen sekunder. Prøvde MYE forskjellig, bytte av strømkabel, strømkabel utenom strøm padde, ingenting hjalp. Fungerte fortsatt med 5V voggvorte.
    Ble sendt inn igjen, og @Høvdingen testet begge over tid hos seg, målte og stod på, uten å finne noe feil.

Han ringte meg tirsdag og sammen funderte vi på hva som kunne være galt. Tilslutt kom vi frem til at han skulle sende P50 i retur og ny USB-kabel til å bruke mellom P50 og dac, for det var vel det eneste som ikke var forsøkt endret.

Hentet på posten i formiddag, koblet opp med den nye kabelen, og det har ikke vært noe «kluss» etter at jeg slo på dac. Har spilt flott i et par timer snart 😄

image.jpg

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    23.265
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Har samme kombo jeg også p50 og e30ii - meget fornøyd. Liker P50 meget godt da den ikke blir varm, min har stått på i mange måneder nå uten problem. Eneste "problem" er at E30 skrur seg av etter noen uker hvis den ikke er i bruk, da må en bryte strømmen på den.
    Angående Einar Nilsen... han er en meget habil musiker.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.152
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Har samme kombo jeg også p50 og e30ii - meget fornøyd. Liker P50 meget godt da den ikke blir varm, min har stått på i mange måneder nå uten problem. Eneste "problem" er at E30 skrur seg av etter noen uker hvis den ikke er i bruk, da må en bryte strømmen på den.
    Angående Einar Nilsen... han er en meget habil musiker.
    Jeg slår av E50 når jeg ikke spiller på kjøkkenanlegget, tenker det er best 🤔

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    23.265
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Ah, du har e50.. nesten likt da...
    Slår aldri av mine topping-produkter, minus A30 som blir ganske varm. L30 har stått på i mange år, uten noen problemer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn