Da var min siste sommerferie før pensjonisttilværelsen over, en ferie som har inneholdt det meste av oppturer og nedturer. Barnebarn nr 2 kom til verden, barnets mor ble syk, noe som medførte sykehusinnleggelse for hele den lille familien. Men jeg rakk å besøke dem før ferien var over.
På returen østfra slutten clutchen å fungere noen kilometer forbi Dyranut på Hardangervidda, transport til Eidfjord med Landeveiens helter, buss til Voss og tog derfra til Bergen. Verksted i Eidfjord sommerferiestengt så jeg fant det nødvendig å få bilen fraktet til Bergen (Dekkes ikke av veihjelp, DYR transport!) Snakket med verksmester i formiddag, kommer nok på minst 30000kr, må mest sannsynlig skifte svinghjul, slavesylinder og komplett clutch.
Så det er jammen godt at resten av ferien ikke har medført store utgifter!
En fin "reise" som varte i over sju år tok også slutt, så da er det tilbake til singeltilværelsen igjen. Ikke noe jeg ønsket, men slik er livet. Uten nedturer kan man heller ikke bli glad for de oppturer livet gir.
En opptur var at yngstemann overrasket far med en White label pressing av KA2 sin kommende LP. Nr 4 av 5! Han har designet coveret til platen, så det kommer nok et eksemplar til av denne i hus når den blir gitt ut
Begynte på jobb igjen i helgen, det var helt grusomt! Mye fly, flere omtrent fulle, mange som ikke har sjekket hva som trengs av dokumentasjon for å komme til Norge så det ble stress og lettere kaos i grensekontrollen.
Så nå får man heller glede seg til at det snart er kjølig nok ute til at rørforsterkeriet kan slås på uten at stuen kjennes ut som en badstue