Sesongstart OV&VK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Video av inngnukking av skrukken med smetktende Barry-toner til, ja. Hm, kanskje feige ut?

    Ellers angående rittet så var det en fantastisk fin opplevelse for totte som følte seg som en lett rakett hele dagen. Det betyr jo ikke at det var slik han ble oppfattet av tilskuere og alle andre syklister, men allikevel!

    Ingen egentlige uhell, selv om den fulle ekstrarunden i en diger rundkjøring grunnet babelsk forvirring rundt hvor man skulle ut nok så litt pussig ut. Jeg hadde to kjenninger med andre syklister på bakhjulet som kunne endt med velt bak meg, men det gikk bra. Jeg merket også ganske tidlig at det var kommet kraftig slark i baknavet, så i raske svinger danset sykkelen litt ekstra, men jeg tror det rullet greit og jeg var ikke plaget av det. Med 3 mil igjen røk jeg med et smell en eike i framhjulet og kjørte derfor siste del med kast i framhjulet og subbende brems, men heller ikke det var noe problem.

    Fra kanskje 4 til ca 10 mil satt jeg bak en grei rule som jeg gjerne ville være med å kjøre i, men de ville ikke ha med fremmede, så det ble en veldig lett seilas dette strekket i første posisjon bak rulla. Til min store begeistring kjørte nesten hele rullegjengen inn till spisestopp med 6 mil igjen og da var det om å gjøre å samle en kjørevillig gruppe. De første forsøkene endte med at jeg dro av gårde alene, men etter få km kjørte jeg inn en fin trio som jeg kjørte sammen med og der vi byttet på å ta føringer. En stor gruppe hang på, men det var først ingen fler som ville/orket være med å kjøre i front, etterhvert ble det med to til. Etter en hard føring skulle jeg med få km til mål til å legge meg ut og slippe frem neste mann, men da kom det en stor gjeng flyvende forbi. De hadde sittet og spart krefter hele dagen og nå skulle det støtes på eslene. Litt rart på turritt, men ikke uvanlig. Med maks innsats klarte jeg å dels klore meg fast, dels tette luker og dels henge meg på andre som tettet luker de siste kilometerne og var svært fornøyd med det. Tiden ble 4:31 på 160km og det er jeg fornøyd med, selv om tiden var mindre viktig enn følelsen av å både ha føltes sterk hele dagen og helt tom i mål.

    Jeg snakket med trioen jeg hadde kjørt med etter målgang og den gjensidige begesitringen over hverandres kjøring var betydelig. Veldig trivelige og kule typer med velstelt ytre og stilige drakter med mye rosa detaljer. De hadde en overskuddplas til Vættern Runt om to uker, og det hadde nok vært veldig morsomt å bli med, men det kræsjer med forpliktelser. Sjellavi.

    Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Gi seg mens leken er, om ikke akkurat god, så i det minste moderat dårlig? Tror det er en god idé.

    Men det kunne vært morsomt å se hvilke nettsteder tottes skuespillerprestasjoner hadde migrert til etterhvert.... :D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.756
    Torget vurderinger
    23
    Video av inngnukking av skrukken med smetktende Barry-toner til, ja. Hm, kanskje feige ut?

    Ellers angående rittet så var det en fantastisk fin opplevelse for totte som følte seg som en lett rakett hele dagen. Det betyr jo ikke at det var slik han ble oppfattet av tilskuere og alle andre syklister, men allikevel!

    Ingen egentlige uhell, selv om den fulle ekstrarunden i en diger rundkjøring grunnet babelsk forvirring rundt hvor man skulle ut nok så litt pussig ut. Jeg hadde to kjenninger med andre syklister på bakhjulet som kunne endt med velt bak meg, men det gikk bra. Jeg merket også ganske tidlig at det var kommet kraftig slark i baknavet, så i raske svinger danset sykkelen litt ekstra, men jeg tror det rullet greit og jeg var ikke plaget av det. Med 3 mil igjen røk jeg med et smell en eike i framhjulet og kjørte derfor siste del med kast i framhjulet og subbende brems, men heller ikke det var noe problem.

    Fra kanskje 4 til ca 10 mil satt jeg bak en grei rule som jeg gjerne ville være med å kjøre i, men de ville ikke ha med fremmede, så det ble en veldig lett seilas dette strekket i første posisjon bak rulla. Til min store begeistring kjørte nesten hele rullegjengen inn till spisestopp med 6 mil igjen og da var det om å gjøre å samle en kjørevillig gruppe. De første forsøkene endte med at jeg dro av gårde alene, men etter få km kjørte jeg inn en fin trio som jeg kjørte sammen med og der vi byttet på å ta føringer. En stor gruppe hang på, men det var først ingen fler som ville/orket være med å kjøre i front, etterhvert ble det med to til. Etter en hard føring skulle jeg med få km til mål til å legge meg ut og slippe frem neste mann, men da kom det en stor gjeng flyvende forbi. De hadde sittet og spart krefter hele dagen og nå skulle det støtes på eslene. Litt rart på turritt, men ikke uvanlig. Med maks innsats klarte jeg å dels klore meg fast, dels tette luker og dels henge meg på andre som tettet luker de siste kilometerne og var svært fornøyd med det. Tiden ble 4:31 på 160km og det er jeg fornøyd med, selv om tiden var mindre viktig enn følelsen av å både ha føltes sterk hele dagen og helt tom i mål.

    Jeg snakket med trioen jeg hadde kjørt med etter målgang og den gjensidige begesitringen over hverandres kjøring var betydelig. Veldig trivelige og kule typer med velstelt ytre og stilige drakter med mye rosa detaljer. De hadde en overskuddplas til Vættern Runt om to uker, og det hadde nok vært veldig morsomt å bli med, men det kræsjer med forpliktelser. Sjellavi.

    Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur.
    Hmm....
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vi gjør spesielt oppmerksom på at hytta hadde sauna, men at den ikke ble tatt i bruk...
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Når starten gikk stakk totte ivei som en avlønning og Elmer jaget i kapp og de havnet i en gruppe med en gang, selv forsøkte jeg komme opp men blev jagende -50m bak og skjønte vel også att det gikk for fort der fremme for meg!
    etter nesten to mil kom en gruppe på 9st som jeg blev med til 12mil veldig ryddig kjøring:) når dem plutslig skulle stoppe med 4mil igen? kjørte jeg videre på egen hånd i håp om og komme sammen med noen andre inn, og det gjorde jeg! fikk syn på Elmer som kjørte med en gjeng:)

    Fikk tatt ut det som var igen siste to mil og kom sammen med Elmer over målstreken (4.55). Allt i allt en veldigt fin dag;)
    Rett for start
    20160604_070544.jpg
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Min historie er noe lengre. Mer interessant er den nok ikke, så her er en kortversjon. Den begynte med at jeg ble grundig kjørt av fra start, ikke snakk om at jeg skulle henge på resten av OV&VK, så fortsatte det med et nødvendig toalettbesøk, inkludert køing foran en portapotti etter 4 mil, min Vittoria Pit Stop punkteringsspray lå antageligvis igjen der, enten nedi eller på gulvet, så fortsatte det med lett mageknip og sånne bein som man får etter ytterst moderat treningsmengde gjennom en hel vinter og vår, og resten av dagen ble tilbragt blant velorganiserte grupper som kjørte litt for fort, og enkeltryttere som kjørte litt for sakte, enkelte av dem hadde ikke en gang tatt seg bryderiet med å kle seg ut som syklister (som meg), jeg så sadeltasker på størrelse med enkelte høyt prisede leiligheter innenfor Ring 1, ryggsekker, hybrider, til og med terrengsykler med ordentlig brede dekk, kanskje til og med knastedekk, hvem vet?, kombipedaler, og til og med et par joggesko.

    Sluttid: 6:22:37.

    Neste år stiller jeg forhåpentligvis bedre forberedt.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Cash sjunger ju nestan som Gunde nær han ær i Dalarna, så lite hemlængtan ær det nog.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.756
    Torget vurderinger
    23
    Du kan ta Cash ut av Sverige men du kan aldri få Cash ut av Cash... ehh... Sverige uten kontanter... nei vent.. dette blir bare tull. Cash is King!! Sånn var'e :D

    Godt tråkka uansett gutter - og det er ikke tomt skryt, husk at jeg er mye mer ute å sykler enn dere, og det uten sykkel!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.756
    Torget vurderinger
    23
    Det var en drøy sammenlikning, Zoom!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Tidl sykkeltur med brodern idag, fantastisk fine veier langs med Dalelven
    20160611_102755.jpg


    Og mye dyr att se på her totte! Merker jeg blitt mer intrs av dette sen man begynnte med sykling:D
    20160611_105358-1.jpg
     
    Sist redigert:

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Hadde en aftenstur i kveld, skal nok ut i helgen og, men jeg må gjøre helt nødvendige oppgaver på hytta: montere ny do, vaske ut muselort, bytte motor på vannpumpe, fjerne årets primærproduksjon, rydde og kaste ++. Det blir neppe noe lengde før tidligst søndag, da med utgangspunkt Son.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Vad med og ta team-bilen ner til Strömstad en dag og så sykler vi ruten som Landevei kjørte, heldag med kafe' start og middag etterpå Tis/Ons meldt fin vær.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jobber dagtid for øyeblikket. Ellers hadde det vært en knallidé. Men kanskje til helga?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg er på plass her nere så for meg passer det v29,30 opplevelsen blir nog best en dag med brukbart vær:rolleyes:
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vet ikke. Hadde jo vært en knalltur om det blir flere med (til og med noen med bil), og ut i helga skal jeg vel uansett. Ferie lenge?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Blir her frem til Torsdag kveld neste uke. Nå er det iværtfall varmt nok og sykle 28g tidl på dagen. går vel med mer enn en desiliter vann for somlige nå:rolleyes:
    Prøver en tur imorrn.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    så denne først i går. Jeg er på jobb denne uka og har dessuten lånt bort team-mobilen.

    Kjørte t/r Oslo-Sponvika i helgen og drakk vel opp mot 4 liter hver vei.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ser sånn noenlunde ut på søndag i følge yr.no. Lyst til å ut?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    totte drar til sitt kjære Baskerland i morgen tidlig og må melde forfall.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Totte omtaler seg selv i tredje person og sykler ikke med bermen. Notert! :D
     
    Sist redigert av en moderator:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jupp. Sitter og redigerer kontakter i outlook nå. Ikke faen om jeg klarer å legge et telefonnummer direkte inn i den smarte telefonen. Sender en sms til Ole i kveld, hvis jeg får det til...

    :D
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    totte melder at Vår Herre har gitt som fortjent i dag.
    -totte forsov seg ikke.
    -Flybussen var i rute når han gikk på
    -Passe tid på flyplass, kaffe med påfyll og ikke noe kluss
    -fikk sete 7D uten å ha reservert
    -tok av på tid
    -fløy fort
    -rakk buss 1 time før antatt best case scenario
    -ankom busstasjon ihht bussens skjema
    -første taxi som sto og ventet var stor nok til at sykkelkofferten gikk inn uten setenedlegg
    -kjørt til døren for 8 Euro
    -fint rom, utmerket bad, storartet hostellvertskap
    -rakk lunch på Borda Berri med god margin
    -syklet tur på favorittveien over havet i solskinn, bris og 25C
    -så fellesstartfinalen på pub med innehaver som var kjenner
    -sulling og middag og skal snart hviles

    Herfra kan det bare gå nedover
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Sukk! Jaja. Børsumveien på oss andre i morra? Liten trøst, men vi får det nok ganske greit vi også.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Absolutt. Tenker Ole og jeg tar en liten tur i morra også, sånn ca. etter at det varslede regnet gir seg. :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn