Kabeldragern
Hi-Fi freak
Det er en SET med 211 som drivere til 845 - eller så er 211 røret brukt i strømforsyningen.Er Vivaen ikke en PP ??
Sist redigert:
Det er en SET med 211 som drivere til 845 - eller så er 211 røret brukt i strømforsyningen.Er Vivaen ikke en PP ??
Hvordan gikk det? Fikke du en DEC hjem etter hvert?Tenkte jeg skulle oppgradere tråden til en samlingsplass for små og gode SET forsterkere...så fyll på med det dere har og vet om!
Siste SET jeg har hørt og sett var med et gammelt sender rør: 572.
Ganske bra
Dudley har rett i det meste. Han gjør imidlertid sitt for å holde liv i en gammel myte, nemlig at en SET-amp pr. definisjon har pløsete bass. Er bare poweret stivt nok og lasten ikke for tung, er bassgjengivelsen strålende, og minst like "tuneful" og oppløst som resten av lyden. Halter bassen, er det en dårlig trafo man hører på.
Dudley burde jaggu vite bedre, come to think of it..
Mini TorII
Nå driver jo 2 Watts SET'en din bare mellomtone og dikant da. De integrerte sub'ene har jo sin egen forsterker. I grunnen en fornuftig fordeling av WattDet er ikke spor av pløsete bass i mitt rom, snarere tvert om, stram og fin...
Fin forsterker, men litt snau når det kommer til watt om den skal brukes på Klipsh Belle.(Som det fremgår av signaturen at Jokris har). In my humble opinion.
Har denne selv ja og er meget fornøyd med den. Yter 3-4 Watt alt ettersom hvilke rør man bruker. Forsyner et par AN-E kit 03.Har du denne selv? Som en annen DEC-amp eier, fornøyd?
O.
Mini TorII
Mulig du har rett, men Belle har vel 103dB eller noe slikt, og denne lille tassen har overbevist på mer tungrodde saker enn det
Jeg har jo mine aktive basser, men forsterkeren skal likevel levere signal med kvalitet fra 20 til 20 - og det gjør den.
O.
Fin forsterker, men litt snau når det kommer til watt om den skal brukes på Klipsh Belle.(Som det fremgår av signaturen at Jokris har). In my humble opinion.
Her er et alternativ ihvertfall:Hvilke SET forsterkere finnes det å velge på der ute?
Kanskje den største kommersielle Single Ended Single Tube:
Vis vedlegget 178842
http://frank.pocnet.net/sheets/088/4/450TH.pdf