Sevalds rosablogg i en mørk hule.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kmolds

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2010
    Antall liker
    250
    Sted
    Berlin
    Jeg hadde for noen år siden 282 med to stk HiCap. Det var meget bra! Så fikk jeg en SuperCap. Og det var da jeg virkelig begynte å ramle på kjøret. 282 med SuperCap er veldig bra! Trenger ikke å være DR. Min var ikke DR. Som kilde hadde jeg da CD5XS/nDac først uten ekstern strømforsyning og deretter med en XPS.
    En SuperCap kan jo brukes både til en 282 og til Superline...

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    1.444
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hadde for noen år siden 282 med to stk HiCap. Det var meget bra! Så fikk jeg en SuperCap. Og det var da jeg virkelig begynte å ramle på kjøret. 282 med SuperCap er veldig bra! Trenger ikke å være DR. Min var ikke DR. Som kilde hadde jeg da CD5XS/nDac først uten ekstern strømforsyning og deretter med en XPS.
    En SuperCap kan jo brukes både til en 282 og til Superline...
    Testet xps på dacen før jeg solgte xps og den ble ganske mye bedre med xps. Men det er jo litt rart å kjøpe en strømforsyning som koster dobbelt så mye som dacen. (nå har jo dacen steget til 36K). Mange streamer kommer jo med veggvorte psu, mens Naims toppmodell har en som selges løst for 114 000! Noen "galninger" kjører jo 2 av disse også!

Sevald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    1.431
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    272 med kun den interne strømforsyningen er ikke spesielt bra. Med XPS spiller den i en annen liga. Jeg har likt den godt og hadde håpet på ny modell. Skjønner at det kan være frustrerende med alle strømforsyninger til Naim. Tror en må heller se det som en pakke. Med eller uten ekstern strømforsyning. Mens andre produsenter hadde kanskje laget 2 f eks dac eller pre i graderte prisklasser med kun er strømforsyningen som er forskjell.

Supercap på både Superline og 282 er nok bra.

Sist redigert:

Sevald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    1.431
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ellers så skjer det mere i caven. Jeg har vært så heldig å fått lånt med 3 stk RPG modex 2 plater. Jeg skal måle før og etter og se om det er noe å hente med disse i rommet mitt. De er rimelig tunge å få på plass. Så i stede for å synse, så gjør jeg det en bør gjør, nemlig å teste selv.

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    2.934
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ellers så skjer det mere i caven. Jeg har vært så heldig å fått lånt med 3 stk RPG modex 2 plater. Jeg skal måle før og etter og se om det er noe å hente med disse i rommet mitt. De er rimelig tunge å få på plass. Så i stede for å synse, så gjør jeg det en bør gjør, nemlig å teste selv.
    Spennende! Når du er ferdig å låne kan du gjerne låne dem videre til meg, for jeg er veldig nysgjerrig på hva det kan utgjøre her også 😃

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    2.934
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Glimrende! Bare det får plass i postkassen, så (y)

Fra revolver til spøk, jeg har lenge hatt lyst å prøve slike trykkfeller for å se om det er mulig å få bedre tidsrespons uten å inkludere aktive bassfeller som subber i motfase eller bag-end. Det blir varmt nok om sommeren om man ikke må ha 26 forsterkere stående på.
    Så jeg forventer svært detaljerte målinger!

Tips nr 1 er å sette på pink noise PN i REW og bruke RTA funksjonen for å se responsen live. Da kan du spasere rundt med mikrofon og finne trykkpunkter slik at du plasserer de der det er hensiksmessig.

Sevald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    1.431
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg testet aktive bassfeller. Marginal effekt. Jeg har lenge vært nysgjerrig på modex plater. Spesielt modex 2. Så dette blir moro. Skriver et par ord underveis😀

Sevald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    1.431
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Testet 2 stk audio PSI Audio AVAA. Såg at de jobbet godt. Lyste flere ganger på maks kapasitet. Men hørte knapt eller ingen forskjell. Det var heller ikke noe særlig endring på målingene. Siden de jobbet på maks tenker jeg at de var riktig plassert. At andre får bedre resultater kan godt tenkes.

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    2.934
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ok, det er interessant å lese. Kikket fort på målinger gjort i rom og ser at selv om de reduserer ringing så reduserer de ikke ringing nok til å utgjøre like god effekt som fysiske absorbenter + EQ.

Det er noe drit, for det er langt lettere å plassere en liten bag-end eller to på hver side av sofaen enn det er å tapetsere hele bakveggen med modexplater :mad:

Sevald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    1.431
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ok, det er interessant å lese. Kikket fort på målinger gjort i rom og ser at selv om de reduserer ringing så reduserer de ikke ringing nok til å utgjøre like god effekt som fysiske absorbenter + EQ.

Det er noe drit, for det er langt lettere å plassere en liten bag-end eller to på hver side av sofaen enn det er å tapetsere hele bakveggen med modexplater :mad:
    Ja det var litt synd. Hadde virkelig troen. Glad for at jeg fikk teste disse. En ting mindre å lure i. Kanskje mere effekt i et ubehandlet rom, men jeg tviler.

hestepare

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    229
    Sted
    Oslo

Hvor fant du målingene? Er veldig nysgjerrig på AVAA sjøl.

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    2.934
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Apropos, hvordan går dette, Sevald? Jeg dør av nysgjerrighet her jeg tester ut tusen EQ profiler for bass i anlegget mitt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn