Musikkmannen
Musikk i fokus
Hvilke RME har analoge innganger?
Jeg er ikke ute etter å kverulere, folk får gjøre akkurat som de vil.Habicht,Gutman og bjarntv så hadde de nok ikke bytta hvis denne hadde dårlig headroom....
Jeg vet nøyaktig hvorfor jeg valgte Trinnov fremfor andre løsninger. Utover det har jeg ingen innvendinger eller kommentarer til hva andre vurderer etter deres behov og forutsetninger.Audiolense er skalerbart fra en til så mange kanaler som lydkortet har med noen tastetrykk i motsetning til Trinnov som begynner med 100k for 2 veis???
Jeg er ikke ute etter å kverulere, folk får gjøre akkurat som de vil.
Men ingen av de personene du refererer til endrer min skepsis. Finnes svært mange produsenter og brukere som ikke er klar over problematikken rundt det å forsterke opp signal fra en pu utover å lage en hi gain støyfri amp. Headroom er essensielt!
Det er en grunn til at RIAA korreksjonskurven eksisterer og jeg kan ikke se en eneste fordel med å la det høyfrekvente/ultrasoniske støyteppet føres frem og forsterkes opp for så til slutt å dempes av i siste ledd. Vi snakker om topper på opp til +30dB jamført det nominelle signalet. Hvordan man håndterer dette med et simpelt støyfritt trinn basert på opamper med 60+dB gain, så jeg ikke i linken.
Mistenker sterkt at dette ikke håndteres ettersom det ikke nevnes, men seff kan ta feil.
Jeg vet nøyaktig hvorfor jeg valgte Trinnov fremfor andre løsninger. Utover det har jeg ingen innvendinger eller kommentarer til hva andre vurderer etter deres behov og forutsetninger.
Vet jeg ingenting om, har hverken betalt 200k+ eller 100k, ikke halvparten av det en gang. En snedig 4- kanalers mikrofon og SOTA programvare med alt av inn og utganger jeg ønsker i en boks. P&P og fantastisk resultat en halvtime etter oppkobling.Men min enkle skjel er det å kjøpe saker til 200k+ for en boks uansett hvor mye eierglede den gir, er inversteringen ikke proposjonal med resultatet kontra Audiolense/Rme ..
Har vurdert. Den ser bedre ut enn Minidsp SHD pre. Men om den yter bedre, er jeg ikke overbevist om.
kanskje et alternativ? Er det ikke Sigberg Audio som tar de inn? Ikke testa selv så kan ikke si noe om hvor bra det fungerer.
Det spiller vel forsåvidt liten rolle med mindre du har veldig sensitive drivere hvor sus kan bli et problem. Skal mye vreng til før det blir et hørbart problem, så tipper det funker mer enn godt nok.Har vurdert. Den ser bedre ut enn Minidsp SHD pre. Men om den yter bedre, er jeg ikke overbevist om.
Det har han snakket om leeenge....Snickers må bare komme seg i mekkeboden å få lagd en box som gjør denne jobben skikkelig
Har oppsummert med det sammeDet spiller vel forsåvidt liten rolle med mindre du har veldig sensitive drivere hvor sus kan bli et problem. Skal mye vreng til før det blir et hørbart problem, så tipper det funker mer enn godt nok.
Spørsmålet er pris, fins denne på bruktmarkedet? Hvis ikke er du nesten i Trinnov territorium på brukten.
Fordelen med denne virker å være lav brukerterskel, men synes forsåvidt at minidsp er ekstremt enkelt I bruk også.
Hvorfor tester du ikke bare den Behringer DEQ2496 som ligger på finn sammen med det du allerede har? Som en mellomløsning? Det holder jo for de fleste ...Hva tenker folk om en brukt NAD M12? Den er noen år…
Jeg har en slik allerede. Bruker den på basstårna. Har tidligere prøvd å kjøre alt gjennom den. Låt ikke bra…Hvorfor tester du ikke bare den Behringer DEQ2496 som ligger på finn sammen med det du allerede har? Som en mellomløsning? Det holder jo for de fleste ...
Trudde den hadde dirac, men der tok jeg feilHar den dsp?
Blir lett på kanten av forumregler tror jeg, men trådstarter eller andre kan gjerne kontakte meg ved spørsmål@SigbergAudio kan vel kanskje gå i dybden på denne. Har sikkert testa minidsp også?review preview test listening impressions configuration setup Antimode x4
Disclaimer: We are a distributor of Antimode products. As such this is not an objective review. However, we do use the Antimode X4 actively in our demo / test room, and this is a summary of our impressions of the product. Introduction The Antimode X4 is a high-end preamplifier, DAC and advanced...www.sigbergaudio.no
Det kan jeg. Der kan det stå: hva er best, svar nåBlir lett på kanten av forumregler tror jeg, men trådstarter eller andre kan gjerne kontakte meg ved spørsmål
Men uten skikkelig deling mellom fronter og bassen så blir det bare "meh" uansett .... Hos meg gjør ikke dbx'en noe galt med fronta kontra å kjøre de utenom, men jeg er blitt allergisk mot store dipper/peaker og overlapping i delefrekvens. Den billigste dspen jeg har brukes kun på subba i kinoen, Toskens gamle dbx pa2. I stereo bruker jeg dbx venu360, har man skikkelige forsterkere som ikke suser/støyer så er det minimalt med lyd fra venu360. Bruker jo en anaview på tårna mine nå og de er musestille, brokobla så suser de litt også på fronta, men ikke slik plagsomt (det høres ikke i lytteposisjon hos meg).Jeg har en slik allerede. Bruker den på basstårna. Har tidligere prøvd å kjøre alt gjennom den. Låt ikke bra…
Mange veier til rom. Og mange forskjellige erfaringer. Hadde jeg hatt mye tid, kunne jeg teste mange løsninger. Nå må jeg bare ha noe som jeg tror fungere og ikke koster allverden. Minidsp SHD pre tror jeg er ganske safe. Jeg er kanskje i overkant redd for å miste noe i andre områder enn bassen. Selv om det kjøres i 2 spann nå, så synes jeg bassen er svært bra. Men jeg hører forbedringspotensiale og det er det jeg jager nåMen uten skikkelig deling mellom fronter og bassen så blir det bare "meh" uansett .... Hos meg gjør ikke dbx'en noe galt med fronta kontra å kjøre de utenom, men jeg er blitt allergisk mot store dipper/peaker og overlapping i delefrekvens. Den billigste dspen jeg har brukes kun på subba i kinoen, Toskens gamle dbx pa2. I stereo bruker jeg dbx venu360, har man skikkelige forsterkere som ikke suser/støyer så er det minimalt med lyd fra venu360. Bruker jo en anaview på tårna mine nå og de er musestille, brokobla så suser de litt også på fronta, men ikke slik plagsomt (det høres ikke i lytteposisjon hos meg).
Den gang jeg hadde minidsp 2*4hd med dirac så var det vesentlig verre (mye mer sus), det var på lillebror Divine og noen 15" subber jeg hadde da. Ble lei suset den gang og solgte den for å slippe det hele, skulle "aldri" tilbake, men dbx venu360 overvant den tanken da jeg hørte den hos et medlem her inne. Minidsp vil jeg dog ikke ha igjen, grunnet erfaringene med 2*4hd ...
Personlig likte jeg Anthem sin romkorreksjon bedre en Dirac. Hadde aldri noen problemer med min enhet, jeg var temmelig tidlig ute med å teste ut Anthem, så de rakk å gå fra gammel til ny software iløpet av tiden jeg hadde den. Meget smooth firmware og veldig bra romkorreksjon.Har ikke hørt den, men i følge reviews er den tynn...i seg selv før bruk av dsp. @ThomasN har hatt denne. Kanskje han har et innspill?
Refererer til Anthem.
Da har du :Men jeg har ennå tilgode å bli skikkelig glad i romkorreksjon. For meg er det noe jeg opplever som kunstig så fort "alt blir riktig"
Så jeg har kuttet alt av romkorreksjon og er veldig fornøyd med det.
Det påståes at det er samme hvor energien kommer fra under 100hz, det er bare tull. Eq er et fantastisk verktøy til å ødelegge et anlegg. Demping av bass med tiltak i rommet er det aldri noe negativitet med, men justering over 3db med eq høres godt at det er noe feil. Funker på den sang, ikke på den osv..Personlig likte jeg Anthem sin romkorreksjon bedre en Dirac. Hadde aldri noen problemer med min enhet, jeg var temmelig tidlig ute med å teste ut Anthem, så de rakk å gå fra gammel til ny software iløpet av tiden jeg hadde den. Meget smooth firmware og veldig bra romkorreksjon.
Men jeg har ennå tilgode å bli skikkelig glad i romkorreksjon. For meg er det noe jeg opplever som kunstig så fort "alt blir riktig"
Så jeg har kuttet alt av romkorreksjon og er veldig fornøyd med det.
Hadde jeg derimot tenkt kino og ikke stereo stiller det seg annerledes. Integrering av subber i stereo oppsett gjør den helt utmerket.
MiniDSP produkter gir meg ikke følelse av kvalitet, men det gjør Anthem. Betyr litt det også
Å overdrive EQ kan fort ødelegge. Men husk nå at høyttalere og subber har analoge filtre som er en form for EQ det og.Det påståes at det er samme hvor energien kommer fra under 100hz, det er bare tull. Eq er et fantastisk verktøy til å ødelegge et anlegg. Demping av bass med tiltak i rommet er det aldri noe negativitet med, men justering over 3db med eq høres godt at det er noe feil. Funker på den sang, ikke på den osv..
Uten egen erfaring, bortsett fra Behringer så er det slike ting jeg frykter.Den største utfordringen med de fleste dsp/pre'ene jeg har sett er støygulvet. De fleste er søppel og er avhengige av at man har lav gain på forsterkere, lav sensitivitet på høyttalerne eller i verste fall de to pluss ekstremt lav egenstøy fra forsterkerne slik at ikke totalen ender opp helt krise.
Minidsp 2x4hd er boss, 4x10hd er søppel, Behringer som regel enda verre (og DBX like ille ifølge ASR.)
I mine ører, selvsagt. Andre kan nok tenkes å være døvere enn meg
Edit; Av billige saker er det kun minidsp shd og flex som er veldig gode her.
Ja, filter må til. Men korrigering av lyd ut av høyttaler for feil i rommet kan høres selv ned mot 30-40hz. Det funker kanskje bedre om basserne står i hjørnet?Å overdrive EQ kan fort ødelegge. Men husk nå at høyttalere og subber har analoge filtre som er en form for EQ det og.
Jepp, ser den. Uansett, jeg tenker at du er på det nivået nå hvor du trenger ekte bass-management med avdeling av fronter og basstårn slik at romkorreksjonen klarer å fungere skikkelig i bassområdet, så rene digitale løsninger før pre er ikke i blinken for deg.Uten egen erfaring, bortsett fra Behringer så er det slike ting jeg frykter.