Satt arvingen i sving. Full vask og polering på både vogn og bil.
|
Takk. Tror ungene synes det er kjekkere å dra på tur, hvis en må bidra litt i forkant. Kan ikke bare få ting servert. Bilen får de ikke røre endaIngen dum ideFlott vogn Sevald
mvh
Var da litt av en vogn! Kan forstå du drar mot østlandet,ikke Geiranger liksom
Er ca 15 meter totalt med bil. Då gir en beng i Trollstigen.Var da litt av en vogn! Kan forstå du drar mot østlandet,ikke Geiranger liksom![]()
Bare legge alt i vekt skåla det. Innbilt tap av dynamikk mot en velbalansert frekvensrespons eller opplevelsen av naturlig lyd mot korrekt lyd. Husk full DSP er nytt for deg. Det er masse fart og spenning som blir borte nå ting blir forutsigbart og etter boka.Det er ferietid og anlegget burde vært parkert. Men tankene spinner videre. Nå har jeg levd med MiniDSP SHD pre en mnd tid. Jeg er fremdeles i en læreprosess. Men det den gjør med å sy sammen basstårn og Vienna er supert. DSP er et fantastisk verktøy. Minidsp SHD måler supert i følge ASR. Men jeg er ikke sikker. Mange Kina dacer måler perfekt, men jeg er usikkert på om de faktisk låter best.
På lørdag ble Michi P5 satt tilbake for en siste test før kjøper hentet den. Jeg må si at den låter mye mere naturlig i toppen, selv om jeg ikke korrigerer der med Minidsp. Som kilde ble Minidsp brukt før P5.
Hadde jeg ikke hatt behov for DSP, ville aldri Michi blitt solgt. Men jeg velger å se fremover. På den digitale siden, tror jeg Minidsp gjør en flott jobb. Men en dac har både en digital og analog side. Jeg tror ikke den analoge biten i Minidsp SHD er god nok.
Veien videre blir å vurdere flere muligheter som Trinnov, vente på noe nytt eller prøve meg på en bedre dac. Å sette dac mellom pre og effekt høres rart ut, men er eneste løsning. Det er på utgangene dacene sitter på minidsp også. Jeg er også skeptisk til digital volum kontroll. Er redd for å miste dynamikk på lavt volum.
På fredag er det å komme seg ut på veien ved sigøyner vognen. Ruten er ikke helt klar, men blir litt på Østlandet og litt nedover svenske kysten. Har sikkert godt av å komme meg ut av hulen et par uker![]()
Er ikke uenig, men stiller fremdeles spørsmål om dac på Minidsp er god nok. Og jeg er heller ikke overbevist om dynamikken blir ivaretatt på lavt volum med digital volumkontroll. Trinnov løser vel dette med å oppsample, usikker på om Minidsp gjør det samme.Bare legge alt i vekt skåla det. Innbilt tap av dynamikk mot en velbalansert frekvensrespons eller opplevelsen av naturlig lyd mot korrekt lyd. Husk full DSP er nytt for deg. Det er masse fart og spenning som blir borte nå ting blir forutsigbart og etter boka.
Nå handler vel dette mere om å surre bacon rundt ventepølseDet var jo bare en ventepølse sa du. Selv med buljong i vannet smaker den sikkert ikke som en Trinnov biff![]()
Jeg stiller en denafrips Pontius II til disposisjon hvis ønskelig, er litt nysgjerrig på hvordan det låter hos degNå handler vel dette mere om å surre bacon rundt ventepølseJeg tviler ikke på at en Trinnov korrigere bedre enn Minidsp. Men i praksis, er jeg nysgjerrig på om en Minidsp med en kvalitets dac kan låte vel så bra. Hvis begrensingen ligger i den digitale volumkontrollen, er det selvfølgelig ingen vits å tenke på ekstern dac. Vil prøve å få lånt meg en dac å teste ut.
Det var litt av et tilbudJeg stiller en denafrips Pontius II til disposisjon hvis ønskelig, er litt nysgjerrig på hvordan det låter hos deg![]()
Kjemper fremdeles i mot. Får høre at jeg ikke bare må tenke på meg selv🥹. Øl ja, der ga du meg en ide. Siden kånå ikke kan kjøre med campingvogn på slep, kan jeg bare la være å tørke opp til å bli kjørbar.Får kjøpe inn noen øl og benke meg![]()
Gammel gnom har bada. Ikke kaldt i Bø.I helvete! Har høsten startet alt? Det så kaldt ut!![]()
Ja.Vrangfoss ?
Husbåt der altså
Merkelig flex
Hvorfor gjorde han ikke som coolio foreslo og gikk for ren digital minidsp?Før jeg reiste på tur, prøvde jeg å koble på en ekstern dac på Minidsp SHD min via Coax. Fikk ingen lyd. Noen som har kjennskap til Minidsp og bruk av ekstern dac? Er litt i tenke boksen på veien videre.
Hvorfor skulle det være en forskjell? Hvis jeg hadde gått for Minidsp studio måtte jeg kjøpt 2 dacer. Er bare interessert å finne ut om det har noe for seg å bruke en bedre dac. Jeg kan ikke sammenligne, jeg har jo ikke fått det tilHvorfor gjorde han ikke som coolio foreslo og gikk for ren digital minidsp?
Tror ikke det funker med SHD, men kan ta feil. Volummatchet du nivået når du sammenlignet dacer? Hvis ikke har du blitt lurt!
Neida, du måtte kjøpt en multichannel dac. Topping sin nye kunne vært et prøveprosjekt som ikke koster mye og som hadde tillatt ytterlige mange kanaler for flere prosjekter, som to tårn til bak. For de av oss som ikke liker Kina lengre kunne vel noe proffgreier som Motu eller lynx vært good stuff. Men flere vanlige dacer hadde sikkert også gått bra, dog kan jeg intet om klokkesynk osv.Hvorfor skulle det være en forskjell? Hvis jeg hadde gått for Minidsp studio måtte jeg kjøpt 2 dacer. Er bare interessert å finne ut om det har noe for seg å bruke en bedre dac. Jeg kan ikke sammenligne, jeg har jo ikke fått det tilSHD har digitale utganger og bør kunne funke.
Minidsp er jo og Kinamikk, og jeg tenker at jeg syndet allerede der. Vil begrense å handle med Kina, men moralen min er tydeligvis svakNeida, du måtte kjøpt en multichannel dac. Topping sin nye kunne vært et prøveprosjekt som ikke koster mye og som hadde tillatt ytterlige mange kanaler for flere prosjekter, som to tårn til bak. For de av oss som ikke liker Kina lengre kunne vel noe proffgreier som Motu eller lynx vært good stuff. Men flere vanlige dacer hadde sikkert også gått bra, dog kan jeg intet om klokkesynk osv.
Har du lest manualen? Vil tro at du ikke får noe signalbehandling dersom du går med digital ut, men for formålet bør jo det gå bra?
Med tanke på at Michi også lages i Kina, synes jeg du skal ta det med knusende ro.Minidsp er jo og Kinamikk, og jeg tenker at jeg syndet allerede der.
Jeg vet. Eid av Japan og produsert i Kina. Men det er vel iPhonen jeg trykker på og🥹Med tanke på at Michi også lages i Kina, synes jeg du skal ta det med knusende ro.