D
Doxa..
Gjest
Skal kjøpe meg nye høytalere i 60-70 kilos klassen, og har tidligere sett litt på B&w 803D, har 804s nå, som jeg er ganske fornøyd med.
Men, for noen deger siden tok jeg med meg en av forstekerene mine ( Doxa 72 )
ned til musikk magazinet i Bergen, og koblet den opp til et par Cremona, EC cd (emc1) og min egen Doxa pre
og satt spent på første cd ( Kari bremnes, soløye )
Men det ble egentlig en liten nedtur,bevares mellomtonen og diskanten var
helt super, mens bassen var alt for dominerende (boomete )
Skuffende tengte jeg mens jeg hev på noen flere cder (Nat king cole og Dali cd)
men etter en halvtimes tid begynte lyd bildet og falle på plass, såpass på plass
at jeg mistet både mund og mele, ( litt merkelig, kansje var det pga en kald forsterker, tillvending??) dette var nyyydelig, og alle parrametere ble barre
glemt, satt bare og nøt musikken,
Selv om jeg satt der i nesten 3 timer,så er det ikke nok til og og få med seg
alle styrker og svakheter på en ht,
Skal prøve andre høytalere også men det er ikke så lett og få en skikkelig sammenligning, Men Cremona ligger bra ann etter dette, men den har jo hvert på markede noen år, allternativ?
Men, for noen deger siden tok jeg med meg en av forstekerene mine ( Doxa 72 )
ned til musikk magazinet i Bergen, og koblet den opp til et par Cremona, EC cd (emc1) og min egen Doxa pre
og satt spent på første cd ( Kari bremnes, soløye )
Men det ble egentlig en liten nedtur,bevares mellomtonen og diskanten var
helt super, mens bassen var alt for dominerende (boomete )
Skuffende tengte jeg mens jeg hev på noen flere cder (Nat king cole og Dali cd)
men etter en halvtimes tid begynte lyd bildet og falle på plass, såpass på plass
at jeg mistet både mund og mele, ( litt merkelig, kansje var det pga en kald forsterker, tillvending??) dette var nyyydelig, og alle parrametere ble barre
glemt, satt bare og nøt musikken,
Selv om jeg satt der i nesten 3 timer,så er det ikke nok til og og få med seg
alle styrker og svakheter på en ht,
Skal prøve andre høytalere også men det er ikke så lett og få en skikkelig sammenligning, Men Cremona ligger bra ann etter dette, men den har jo hvert på markede noen år, allternativ?