Jeg sliter litt med rekrutteringen av venner. De har ikke lært seg hva som er ekte musikk enda. :BHO skrev:Morsomt tiltak shaunv
Gøy å se at det finnes ungdom som søker den rette sti. ;D ;D
Rekrutering, viktigBHO skrev:Morsomt tiltak shaunv
Gøy å se at det finnes ungdom som søker den rette sti. ;D ;D
Hehe du får gi de en innføring tror jeg.shaunv skrev:Jeg sliter litt med rekrutteringen av venner. De har ikke lært seg hva som er ekte musikk enda. :
Hvis du ikke husker det, så skal jo faktisk du ha den største delen av æren for at jeg faktisk tok steget over i rørverden! Takk!JanR skrev:Rekrutering, viktig
Hehe du får gi de en innføring tror jeg.shaunv skrev:Jeg sliter litt med rekrutteringen av venner. De har ikke lært seg hva som er ekte musikk enda. :
Flott tråd, keep e'm comming.
/jan
Væssagoshaunv skrev:Hvis du ikke husker det, så skal jo faktisk du ha den største delen av æren for at jeg faktisk tok steget over i rørverden! Takk!JanR skrev:Rekrutering, viktig
Flott tråd, keep e'm comming.
/jan
Hjelper ikke med innføring når de ikke liker noe ordentlig musikk. Og ikke hører forskjell på lyd som de sier.
Hehe, du har god karisma vet du. Du lot meg jo låne den mest rørete av alle røramper. AI300.JanR skrev:Væssago
Ikke alle som faller for "du...hør nå her ! Det du bare må få lånt ørene til er noe orntli rør utstyr...." ;D
Vel, ja og nei. Noen må bli fortalt (kanskje) på den harde måten. Alle har vel en favoritt sjanger/artist. Tar de seg 10-15 minutter foran anlegget ditt så tenker jeg noen av de ser lyset
Ikke hører forskjell på "lyd" er det dummeste jeg hører. Kjerringa mumlet noe om det en gang i tiden, nå har a "stjelt" Forte'ene mine/min gamle platespilleren min...hva blir det neste ;D
Nei J-V, ikke gi opp kompisene ennå. Og hva du enn gjør ikke gi deg
/jan
Pokker ta, voksen sakshaunv skrev:Nå begynner jeg å forstå hvorfor man ikke får tak i store black gates...
Grei størrelse på den ja!JanR skrev:Pokker ta, voksen sak
Du beggynner å bli stor på det ;D
Bra jobba J-V.
/jan
Jo takker så mye!Rune S skrev:Gratulerer med glimrende tråd!
Imponerende liste av utstyr du har hatt innom,og hvor i alle dager har du fått tak i så flotte høytalere som de du har nå ?
Du har vert en god kunde,hehe
Så du likte det du hørte av WKzene altså?
Etter min ringe erfaring er det noe helt spessielt som skjer med de 100+100uF plassert i den posisjonen.Der er ingen andre Black Gate skifter som har gitt meg i nærheten av så store forandringer som de høres ut til å gjøre i den posisjonen i AN utstyr.Skjedde akkurat de samme store forandringene når jeg satte de inn i min forrige kit 1 også.
Og synes du det var brukbare forandringer så kan du bare glede deg til AN interstagene er på plass
Det ble nok litt snilt ja. Spilte pent forsåvidt, men manglet liksom noe...hel skrev:Ble Quad litt kjedelig i forhold til AN/E og horn? Jeg hørte på noen Martin Logan i Stavanger i sommer og det var helt ok men litt tamt?
Er vi kanskje blitt litt blaserte når det gjelder dynamikk?
Har nok ikke prøvd de nei. Men de har i grunnen aldri pirret meg skal jeg være ærlig.hel skrev:Jeg tipper du kommer til å ha et par Palladium hos deg i løpet av 2011. Det har du vel ikke prøvd?
Selv er jeg hvertfall veldig veldig nysgjerrig.
Ja, rommet er mye viktigere!hel skrev:Lover godt. Har det egentlig litt slik selv, selv om diverse diy prosjekter holder spenningen vedlike.
Det viktigste nå er en skikkelig omgjøring av lytterommet.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,30296.msg936770.html
Ganske så bratt, men må til.JanR skrev:Bratt lærekurve har du hatt J-V
Ser meget bra ut og vil jo tro at det låter minst like bra. Bra jobbet, igjen.
/jan
;D ;Dshaunv skrev:Ganske så bratt, men må til.JanR skrev:Bratt lærekurve har du hatt J-V
Ser meget bra ut og vil jo tro at det låter minst like bra. Bra jobbet, igjen.
/jan
Og ja, minst like bra!
Må nesten la de nye loddingene komme seg først før jeg omtåler sølv interstagene. For sist trafoer ble loddet på den så spilte den direkte dårlig noen dager. ;D Nå er riktignok ikke det tilfellet nå.JanR skrev:;D ;D
Nå venter vi bare på ett par inntrykk etter modfiseringen
/jan
Takker! Får jeg det skriftelig? Hehe.Rune S skrev:Jeg er mektig imponert J-V ,som jeg skrev i PM,lodde-eksamen klasse A+ herved bestått!
Personlig har jeg aldri hørt en større musikalsk oppgradering ved skifte av noen komponenter som det jeg gjorde når jeg satte inn de interstagene,du hentyder til Klipsch,og det kjenner jeg meg godt igjen i,de låter bare som de puster mye lettere,lyden slipper lynhurtig gjennom,voldsom dynamikk,og dette er noe jeg kjenner klart igjen fra de høyere level AN produktene jeg har vert borti nå,som M8 og S8,IO pick-uper,enorm dynamikk,høyere naturlig oppløsning,mer gjennomsiktig,mer naturlig organisk klang og en homogenitet i lyden som jeg ikke tror jeg har hørt noen annen plass.Tror du vil merke det nå etterhvert,lydbegreper blir mindre og mindre interesant og for den del klare å høre,musikken kommuniserer bedre og blir viktigere !
Kan lage et diplom ;Dshaunv skrev:Takker! Får jeg det skriftelig? Hehe.Rune S skrev:Jeg er mektig imponert J-V ,som jeg skrev i PM,lodde-eksamen klasse A+ herved bestått!
Personlig har jeg aldri hørt en større musikalsk oppgradering ved skifte av noen komponenter som det jeg gjorde når jeg satte inn de interstagene,du hentyder til Klipsch,og det kjenner jeg meg godt igjen i,de låter bare som de puster mye lettere,lyden slipper lynhurtig gjennom,voldsom dynamikk,og dette er noe jeg kjenner klart igjen fra de høyere level AN produktene jeg har vert borti nå,som M8 og S8,IO pick-uper,enorm dynamikk,høyere naturlig oppløsning,mer gjennomsiktig,mer naturlig organisk klang og en homogenitet i lyden som jeg ikke tror jeg har hørt noen annen plass.Tror du vil merke det nå etterhvert,lydbegreper blir mindre og mindre interesant og for den del klare å høre,musikken kommuniserer bedre og blir viktigere !
Nei, nå skal jeg kose meg og spille litt musikk mens ting går seg til! Må passe på å spille høyt nå før det kommer gester som ikke er mine til hus. ;D
Rune S skrev:Kan lage et diplom ;D
Sett volumet på 11, og øk på!!
Hehe,kjenner den følelsen,og jeg synes du allerede har tatt hovedpunktene med hva interstagene gjør,så strengt tatt er det igrunnen ingenting å vente på viss du ikke holder utshaunv skrev:Men jeg må innrømme...Kribler litt etter å begynne å montere utgangstrafoer. :
Tenkte mer som man bruker å si om enkelte døve gitarister når man har volumknotter som er merket fra 1-10shaunv skrev:Rune S skrev:Kan lage et diplom ;D
Sett volumet på 11, og øk på!!
Spiller som regel på tolv og oppover jeg da.
Jeg har prøvd. Og ja, den har en grense. (PS veldig lav gain på innspilling)Rune S skrev:Tenkte mer som man bruker å si om enkelte døve gitarister når man har volumknotter som er merket fra 1-10
Så du må se om du klarer å vri tantepotmeteret forbi max ,begynne på runde nummer 2 ;D
Får vel heller se på det. Finner jeg på noe annet artig å gjøre så får vente. Men hvis det ikke skjer noe i verden spørs det om ikke lysten blir for stor.Rune S skrev:Hehe,kjenner den følelsen,og jeg synes du allerede har tatt hovedpunktene med hva interstagene gjør,så strengt tatt er det igrunnen ingenting å vente på viss du ikke holder ut
Selv tror jeg at jeg ventet noen dager,husker ikke helt : ,men ivertfall så forandret ikke inntrykket av interstagene seg,de ble bare bedre og bedre,mer og mer usynlig lydmessig.
Der er noen ting man bare hører umiddelbart er klart bedre på alle områder,og da trenger man igrunnen ikke å vente med neste komponentskifte,men sånn optimalt sett trenger ivertfall jeg selv ofte flere dager før alle lydmessige inntrykk synker inn,ofte tar det lenger tid,men for meg så er de interstagene i den kategorien jeg har opplevd med WKZene i 200uF posisjonen mot 300B røra,WE300B,Siemens CCa,man hører umiddelbart at alt bare låter mer naturlig og levende.
Ikke egentlig.BHO skrev:ÅÅ....fydda!!!!!
;D ;D ;D
Takk! Det er godt å høre!Jøgga skrev:Nydelig, shaunv!
Mange komponenter får hjertet til å slå fortere her, Petrof-flygelet kanskje mest av alle.
Ja, du blir nok nødt til det Skal bare spille inn litt først.hel skrev:Nå er jeg nødt til å ta meg en tur snart