JanR: Han er nok vandt til mye bass ja. Men tror ikke han noensinne bryr seg så mye om detaljene som faktisk eksisterer. Et typisk eksempel på en som lar seg imponere av sub bass desverre. (Tør jeg påstå). Av alle anlegg jeg har hatt skal det sies at han foretrakk La Scala med HFS Scala sub til. Men skal jo sies at tre femtentommere trykker litt om man vil i et rom på 23kvm.
Liker jo bass jeg også, NÅR den skal være der! Og jeg kan på ingen måte si at jeg savner bass heller sånn egentlig. Kontrabassen spiller dypt og detaljert, og basstromma trykker når den skal.
Spørsmålet er også litt den, finnes det i det hele tatt en sub som ikke ødelegger mer enn den bidrar med satt sammen med et bra AN oppsett? Det føles ut som at jeg har mye mer bass med f.eks en OTO. Men det er vel heller mangel på kontroll. Nå kan jeg jo nesten ikke se at elementet beveger seg.
pengesluk: Det du sier der er helt sant. For ja, det er jo faktisk masse informasjon nedover gitt at anlegget klarer å grave det fram og ikke sløre det til. Er nok vanskelig å få i pose og sekk desverre. :
Tror også faren min blir litt lurt av det at bassen ikke er der for å imponere "Hei, jeg heter bass, og her er jeg...Hele tiden." Den er der når den skal, og den er borte like raskt som den kom. På veldig mange innspillinger kunne jeg på ingen måte ønsket mer bass da det rett og slett er veldig mye! Men ja, finnes det en sub med de kvaliteter som trengs i et AN oppsett? Måtte vel blitt en passiv sub drevet av en rørforsterker med gode strømreserver! Transe er kanskje tingen, men i mine ører føler jeg noe mangler, samme hvor kontrollert den måtte spille!
Ser ut som postmannenn har vært snill og kommet med litt nye ECL82 denne uka! 8)
Har spilt litt på CIFTE i det siste. Men jeg tror den rett og slett er litt hard i lyden sammenlignet med det ukjente russerøret som visstnok skal være "fryktelig dårlig" som jeg har brukt.