ShaunV's sparebøsse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Var ikke kablene sin skyld i alle fall(Tror jeg). Byttet riktignok kabel også mellom step og riaa. Det ble i grunn en ganske kraftig 50hz dur når den stod for nærme.

Blir lettere når jeg får montert på IQ pu'en i stedenfor. Men akkurat nå spiller Dynavectoren veldig bra, så da ser jeg ingen grunn til å bytte forløpig. ;) En IO hadde gjort seg... ::)
    Ang kabler, bruker en Klotz mellom step up og riia. De er godt skjermet, koster ingenting og fungerer meget bra. Noe å tenke på ?

Pu's, ikke råd til å tenke på det engang ;D
    AT'n får duge enn så lenge.

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Ang kabler, bruker en Klotz mellom step up og riia. De er godt skjermet, koster ingenting og fungerer meget bra. Noe å tenke på ?

Pu's, ikke råd til å tenke på det engang ;D
    AT'n får duge enn så lenge.

/jan
    Tja, bruker en Harmonic tech sak nå, og den har alltid fungert glimrende. :) Men så har jo jeg et rimelig avslappet forhold til kabler også da. Jeg hører riktignok ganske god forskjell på høytalerkablene mine, men er ikke dermed sagt at jeg klarer å velge. ::) AN lexus (80 strand kobber), mot AN Spa (12strand sølv).

Spørs om jeg tør å ta i en IO, i redselen for å klare å gjøre noe galt? ::) Ikke at det er typisk meg, men uansett. Hehe

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Spørs om jeg tør å ta i en IO, i redselen for å klare å gjøre noe galt? ::) Ikke at det er typisk meg, men uansett. Hehe
    Blir nesten redd bare ved tanken :)
    Greit å holde på med de billig pu'ene jeg ar liggende.

Men du vet, ligger det å gnager bak i hodet så slipper det ikke før du står der med en IO i hånden ;)

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Gjør jo jobben de også. ;-)
    Men du vet, ligger det å gnager bak i hodet så slipper det ikke før du står der med en IO i hånden ;)
    /jan
    Tja, har jeg noengang gått etter det jeg har lyst på? ::) ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    Gjør jo jobben de også. ;-)
    /jan
    Tja, har jeg noengang gått etter det jeg har lyst på? ::) ;)
    La meg tenke....

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Nå har forresten trafoprisene til AN gått opp. Du kan jo sjekke prisen på 305/03-A. :-X

EDIT: Aka ran!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Nå har forresten trafoprisene til AN gått opp. Du kan jo sjekke prisen på 305/03-A. :-X

EDIT: Aka ran!
    Før var det jævlig dyrt, nå ran. Tør ikke sjekke jeg da.
    Ryker det noe er det bare å kaste og kjøpe noe annet enn AN ;)

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:

/jan
    Hehe. Like greit kanskje.

Er vel heldigvis ikke OPT'er som pleier å ryke. :) Og forhåpentligvis ikke interstage trafoer...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Hehe. Like greit kanskje.

Er vel heldigvis ikke OPT'er som pleier å ryke. :) Og forhåpentligvis ikke interstage trafoer...
    Høre vel med til sjeldenhetene vil jeg tro.
    Så er vel kanskje ett "ikke problem" egentlig.

/jan

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Artig med den lytterapporten!
    Du har jo strengt tatt en av de aller beste DACer jeg noengang har hørt,kun overgått av en annen 3.1AN DAC kit jeg hadde 8)

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Rune S skrev:
    Artig med den lytterapporten!
    Du har jo strengt tatt en av de aller beste DACer jeg noengang har hørt,kun overgått av en annen 3.1AN DAC kit jeg hadde 8)
    Får skylde på innspilling. ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Intr lytteopplevelse du beskrive shauv. Det med å si noe om hvor gode A.N sine dac'er er oppimot hverandre er bortiimot en håpløs oppgave synes jeg. En 1.1 kan grisedenge en 3.1 om 1.1 er modda langt nok, slik en 1.0 kan låte langt mer analog enn en 2.0...Det som er A.N dac'ens velsignelse , dvs muligheten til å modde de herifra til evigheten er og deres forbannelse siden det er umulig å sette de oppimot hverandre.. De må bare testes ut i ens eget anlegg... :)

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Selv to dacer med like deler kan låte forskjellig. Så ja, forbannelse er vel et ord man kan bruke! Gjør ikke akkurat saken lett. Men jeg har vel tilgode å høre en av de som ikke låter som en an dac skal.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Selv to dacer med like deler kan låte forskjellig. Så ja, forbannelse er vel et ord man kan bruke!
    De har personlighet ??? ;)

shaunv skrev:
    Men jeg har vel tilgode å høre en av de som ikke låter som en an dac skal.
    Det har du selvsagt rett i :)

/jan

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.347
    Torget vurderinger
    10
    Hva mener dere er forskjellen på min 2009 model 2.1X og andre AN varianter

Kanskje vanskelig å svare på?

:)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    hel skrev:

Det er det... :)... Avhenger alt av hvilke moddinger som er gjort osv... En 2.1 kan feks være en langt dårligre dac enn en langt eldre dac og visa versa.. Skal ikke være lett ;D

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    hel skrev:

Du må nesten teste andre, og det i ditt anlegg! Noe kan jo være bra her, og ikke der. ;)

HCS skrev:
    Det er det... :)... Avhenger alt av hvilke moddinger som er gjort osv... En 2.1 kan feks være en langt dårligre dac enn en langt eldre dac og visa versa.. Skal ikke være lett ;D
    Gammel dac med mye innspilling f.eks?;)

Men på den andre siden, loddinger i seg selv bør vel fornyes etterhvert. Komponentene derimot?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.347
    Torget vurderinger
    10
    Jeg hadde AN Dac Zero 1x før og den ga meg hakeslepp i forhold til alt annet digitalt jeg hadde hatt før (EC, PS Audio, Sony XA5400ES). Jeg fikk ny tro på redbook. Det låt bare så mye bedre, naturlig, analogt, fyldiger i melomtonen osv.

Når jeg avanserte til 2.1X så var lyden veldig lik Zero Dacen og på samme måte ulik alt annet. 2.1X hadde litt mere luft og oppløsning.

Er det slik dere oppfatter AN Dacer i forhold til andre dacer? Har dere også erfart at en AN dac er en AN dac pga sin unike analoge og musikalske klang, går man oppover i AN hirearkiet får man litt mer av alt, særlig oppløsning?

Hans Erik ::)

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    hel skrev:
    Er det slik dere oppfatter AN Dacer i forhold til andre dacer? Har dere også erfart at en AN dac er en AN dac pga sin unike analoge og musikalske klang, går man oppover i AN hirearkiet får man litt mer av alt, særlig oppløsning?

Hans Erik ::)
    Absolutt slik jeg oppfatter AN dac'er i forhold til mye annet jeg har prøvd. AN dac gir gjerne en litt egen analog følelse som du sier. Oppover i hirearkiet er det ikke akkurat mer oppløsning som jeg reagerer mest på(Men det også til en viss grad), men evne til å kunne spiller flere sjangre på en god måte. Mer altetende mao. Selve klangen kan jo være litt varierende i grunn, og er med på å gjøre matching med resten litt vanskeligere kanskje. Men oppover i AN hierarkiet betyr gjerne kontroll og autoritet.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har hørt 4.1 Signature uten at den imponerte direkte. Så bildet er flertydig. Som det sies bør en teste hver enkelt dac testes i ens eget oppsett. Og en kan strekke det langt med rett modder. Når en ser på grunnutførelsen på de ulike dac'ene er ikke forskjellene åpnebare. Når det er sagt er vel disse dac'ene noe av det en kan drive seg selv til vanvidd/glede ettersom modding skrider frem.. :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.347
    Torget vurderinger
    10
    Jeg spurte Olof om hva han kunne gjøre med min og fikk en laaaang liste som kostet dobbelt så mye som du ga for din brukt J.V.

Det jeg imidlertid har gjort er å kjøpe ny DAC chip på ebay (første trinn på listen). Har den liggende men ikke montert den.

Når det gjelder annen modding aner jeg ikke hvor jeg skal starte. Er i grunnen fornøyd med lyden. Men å skifte rør vil vel kunne gi variasjoner i klangen?

Hans Erik

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Chip-bytte kan gå alle veier. men greit å teste når en har mulighet. Rørbytte er en sikker vinner for å få annerledes lyd. Gjelder bare å finne de rørene som gir en størst glede. Olaf er flink har jeg hørt. Noen sier det han gjør kan gi en mer hifiriktig variant av Audio Note. Men dette blir bare rykter og en subjektiv vurdering.

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    HCS: Var det den gamle 4.1 i lite kabinett, eller den nye typen?

Kanskje det fantes svakere ledd i kjeden. hehe. Men uansett hva, tror vi får holde oss på gledesstien! :)

Mer hifiriktig? Må vel være mer naturtro gjengivelse det da. :D Eller er mer "hifi" fremdeles negativt ladd ord? Hmm, for meg er ialle fall rør mer "hifi" enn transegreier. ;)

hel: Tviler ikke på at listen ble lang! Kanskje like greit å drive med kit istedenfor å messe med innmaten til originaldacene da. Har du byttet ut utgangskondisene forresten? Til f.eks kobber.

Men er du fornøyd må du jo ikke gjøre noe. Rør rulling er jo enkelt nok, men et kondis bytte kan ha mye for seg.

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Da var det omsider satt BP psu på pre'en min igjen der den hører hjemme! Men til forrandring fra tidligere så er brummen jeg opplevde forsvunnet! Dette er det rett og slett oppgraderingene av kondiser på m2 kortet som står for, så det var jo positivt. :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    det er ett bilde som varmer en rørsjel ;D

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    jokris skrev:
    det er ett bilde som varmer en rørsjel ;D
    Sant det, de varmer godt! Kanskje greit med et par bilder til så man ser hva det er.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    nice, så du kjøpte de på børsen ?

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    jokris skrev:
    "Måtte" bare teste da de var ganske like som de andre consonance blokkene jeg har. ::) Nysgjerrig da vet du. Hehe.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    shaunv skrev:
    jokris skrev:
    "Måtte" bare teste da de var ganske like som de andre consonance blokkene jeg har. ::) Nysgjerrig da vet du. Hehe.
    nyskjerrig på de der selv jeg, hvordan oppleves de ?

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    De oppleves som masse for pengene! I alle fall de andre jeg har som låter nesten likt og koster en tredjedel... Men kort fortalt: Fylde, punch, kontroll, fin klang, men mangler litt på oppløsningen på klassisk musikk føler jeg i forhold til det jeg er vandt med i 300b blokkene mine. Men de scorer 100% på lytteglede rett og slett. De suser og brummer bittelitt, så er nok ikke noe for veldig følsomme ht. Men man vet jo ikke før man prøver tross alt. Er ikke sånn at det bråker, jeg er bare vandt til at det er dønn stille. :p

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer med mer forsterkere ! ;D
    Det hoper seg opp hos deg også forstår jeg ;)

Liker veldig godt utseende på de der! Artig blått lys i røra,vilket merke er de?
    Selv hadde jeg Cyber 211 som ser omtrent identisk ut,og som var meeeget gode forsterkere.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    shaunv skrev:
    De oppleves som masse for pengene! I alle fall de andre jeg har som låter nesten likt og koster en tredjedel... Men kort fortalt: Fylde, punch, kontroll, fin klang, men mangler litt på oppløsningen på klassisk musikk føler jeg i forhold til det jeg er vandt med i 300b blokkene mine. Men de scorer 100% på lytteglede rett og slett. De suser og brummer bittelitt, så er nok ikke noe for veldig følsomme ht. Men man vet jo ikke før man prøver tross alt. Er ikke sånn at det bråker, jeg er bare vandt til at det er dønn stille. :p
    skjønner , er godt bortskjemt med støy her også :) eller mangel på det

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Runs S: Takker. ;) Viktig med litt forsterkere. Hehe. Og som du sier, de er veldig pene å se på! Skiller seg litt ut hva design angår rett og slett.

Røra er EH men med amerikansk betegnelse for EL34 som jeg ikke husker hva er i farten. ::) Skjønner i grunnen ikke hvorfor russiske rør blir merket for amerika? Hehe

Tviler ikke på at Cyber 211 var gode! Men vil i grunn gjette på at jeg liker disse bedre av en eller annen grunn. Pentodelyden tror jeg det kalles.

Skal vel sies at de andre m800se har fått øyenene opp for at jeg faktisk trenger mer effekt til tross for at jeg spiller både høyt og kontrollert med bare 16-20W! Nei man trenger kanskje ikke w til lettdrevne ting, men det hjelper godt på mengden bass. 8)

jokris: Det er sant, MC'en din var veldig støyfri da den bodde her. ;) Ikke langt unna 300b min faktisk.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    koser meg med den, skal jobbe mer med l2, for det som går tapt der kan ikke mc gjennskape, oluf har planer videre på det
    og det er greit for meg med 10 tommeltotter ;D
    gratulerer med blokkene forresten

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    6CA7 tenker jeg de heter,og ser ut som de kanskje er litt mer solid konstruert siden de sier om de A direct replacement, with military reliability, for any EL34.
    http://thetubestore.com/ehx6ca7.html

Ja,det er nok noe spessielt med pentoder også,men mye av det tror jeg ligger i EL34 røret,som jeg er veldig svak for.Synes de har en deilig stor mellomtone ofte med en punchy fin mid/øvre bass.

Masse effekt synes jeg alltid er deilig,man får en mer naturlig ro og autoritet,men så taper man som regel også litt finoppløsning og gjennomsiktighet kontra små enkle triode forsterkere,tror vi må ha begge deler jeg ;)

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Rune S skrev:
    6CA7 tenker jeg de heter,og ser ut som de kanskje er litt mer solid konstruert siden de sier om de A direct replacement, with military reliability, for any EL34.
    http://thetubestore.com/ehx6ca7.html

Ja,det er nok noe spessielt med pentoder også,men mye av det tror jeg ligger i EL34 røret,som jeg er veldig svak for.Synes de har en deilig stor mellomtone ofte med en punchy fin mid/øvre bass.

Masse effekt synes jeg alltid er deilig,man får en mer naturlig ro og autoritet,men så taper man som regel også litt finoppløsning og gjennomsiktighet kontra små enkle triode forsterkere,tror vi må ha begge deler jeg ;)
    De ser mer solide ut ja!

Vi har begge deler jo. ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn