Digitale avspillere "Shit in shit out." På digital kilde?

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
728
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
La oss si at det fins et skrekkopptak. For eksempel "One" med Mary J Blige feat U2. Dette er min referanse skrekk. Men det er også en dritbra produksjon.

Som student hadde jeg et billiganlegg med noen små Epos høyttalere og en Onkyo CD spiller. Jeg og en kompis stod å skreik ÅÅÅÅ! etter bare en øl på den låta.
På noen high-end oppsett låter det opptaket heeelt forfeeerdelig. På Naim Atom og noen små Piega, funker det kuttet veldig bra og på mitt anlegg funker det ganske bra.

IvarT

Nattmannen
Ble medlem
19.02.2015
Antall liker
5.146
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Når man har et bra anlegg, så fins ikke "shit" eller dårlige opptak. Bare musikk og man hører følelsene artisten formidler.
Siden du har så bra anlegg så hører du sikkert ikke forskjell på disse to da.

Studioproduksjonen:

Samme låt live fra en tv-produksjon:

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.304
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Naxos kan være alt fra det elendige til det sublime både i framføring og opptak. Spesielt tidlig Naxos kan være dølt. Da den klassiske musikkindustrien imploderte for omtrent 20 år siden var det kun jobb å få for de beste teknikerne. Hos Naxos. Gode utøvere fikk de også tak i.

U

utgatt60135

Gjest
La oss si at det fins et skrekkopptak. For eksempel "One" med Mary J Blige feat U2. Dette er min referanse skrekk. Men det er også en dritbra produksjon.
Testet den kjapt på mitt avslørende anlegg. Vokalen har bokslyd og dynamikken er lav. Ellers ingen problem å spille denne låten her. Ingen ubehagligheter, ikke lyst eller noe slikt. Om det er samme versjon (Tidal).

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
728
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Testet den kjapt på mitt avslørende anlegg. Vokalen har bokslyd og dynamikken er lav. Ellers ingen problem å spille denne låten her. Ingen ubehagligheter, ikke lyst eller noe slikt. Om det er samme versjon (Tidal).
Ja Tidal. Har forøvrig tatt pause fra tidal og skal over på spotify connect direkte i tv og rett til dac. Funka veldig bra.

Topp Bunn