Shure stift, forsjellige merker?

lacerta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2006
Innlegg
173
Antall liker
28
Hei,

Er det noen forskjell mellom shure stiftene som selges på Svalander og de som selges på Stereoneedles?
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.981
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Ikke så lenge de har samme nr, og er genuine(ekte/orginal)...

Arne K
 

lacerta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2006
Innlegg
173
Antall liker
28
Ok,

Er de som er merket med genuine/orginal laget i Mexico?
 

Springbank

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
132
Antall liker
3
Jepp, "original" er nyprodusert Mexico-nål. De produseres av Shure-fabrikk, derfor er de originale.
Skal det være USA-produsert må du forsikre deg om at det er "NOS"-nål. Svalander har en egen liten side med NOS-nåler - om du ser på Shure i pickupoversikten vil du se linken "Till Shure US-made NOS-nålar!".
 
P

Parelius

Gjest
Hvilken Shurenål dreier det seg om? Jico SAS er jo blitt omtalt positivt.
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Hei
Har to forskjellige shure N91ED nåler.
Den ene er en NOS nål og den andre er en Mexico nål.
Det står faktisk genuine shure på begge. (på mexico nåla står dette under bretten på den hvite eska.
Her et bilde av eskene til begge:
den med hvit eske og blå skrift er mexico nål


Og her er bilder av begge nålene. Det er den med tynnest nålefane som er NOS nål og ikke Mexiconål.
(den til høyre er NOS nål)




Som en ser så er selve stiften også mindre på NOS nåla

Mvh Jan I
 

lacerta

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2006
Innlegg
173
Antall liker
28
ok,

Er den nos nåla på bildet lagd i USA?
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.981
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Hvis Shure holder slik fin standard...skal jeg fortsette å holde meg borte fra dem.
Jeg ble forb***** nok når de sluttet å produsere nål til nyeste V15xxxxx, etter først å ha lovet lifetime supply med $20 bytte-ordning. (Heldigvis etter jeg hadde solgt den, men surt for nestemann).

Arne K
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
65
Hvis Shure holder slik fin standard...skal jeg fortsette å holde meg borte fra dem.
Jeg ble forb***** nok når de sluttet å produsere nål til nyeste V15xxxxx, etter først å ha lovet lifetime supply med $20 bytte-ordning. (Heldigvis etter jeg hadde solgt den, men surt for nestemann).

Arne K
Det som er dumt med Shure er at de sluttet å produsere de gode nålene. Men en Shure pickup er like forbannet en utmerket pickup med riktig nål. Jico SAS er en nål som gir utmerket resultat fullt på høyde med langt dyrere pickuper.

Shure er f.ø. ikke den eneste amerikanske produsenten som har køddet med oss forbrukere. Stanton har også redusert kvaliteten på stiftene, selv om de ikke produserer i Mexico. De flytta produksjonen fra New York til California, og samtidig reduserte de kvaliteten.
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
65
ok,

Er den nos nåla på bildet lagd i USA?
Den er laget i USA, ja. Og jeg kan skrive under på kvalitetsforskjellen.
Vær også oppmerksom på at det finnes to versjoner av NOS-nålene : ED og E. Førstnevnte er naken diamant, den andre er metallinfattet diamant. En NOS-nål jeg kjøpte fra Svalander var type E. Den var montert i svart plastkappe.

mvh Trond Kjetil
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
65
Ok, er det stereoneedles som selger disse?
Stereoneedles selger mexicovarianten, ihvertfall til M91. Jeg vil nok heller gå for Jico SAS.
 
Topp Bunn