Sigberg Audio stiller på Hifimessen i Horten i år igjen, og vi gleder oss masse!
Det er mange ting som er vrient når man skal få godlyden til å sitte. Ujevn bass. Kanskje blir det for mye på noen låter og for lite på andre. Ullen vokal, manglende opplevelse av rom og bredde. Rommet mettes, og rock og annen "skranglemusikk" blir bråkete når man vrir opp volumet litt (og det vil man jo). Skal man virkelig nyte godlyd må man sette på klimpremusikk. Jeg så nylig en post på Facebook hvor en spurte "Hører dere mest på musikken dere liker, eller mest på musikk som låter bra på anlegget?" Det skal man helst ikke behøve å velge mellom!
Så! Klar for å oppleve et høyttalersystem som spiller på lag med rommet? Som låter bra også på favorittlåtene, og ikke bare "hifimusikk"? Vi spiller som vanlig alt mellom himmel og jord, inkludert dine ønskelåter!
I fjor viste vi frem preprod/prototype av kardioidehøyttalerne Sigberg Audio MANTA, nå er produksjonsutgaven klar! Rommet ser ut til å bli Løvøya i 2.etg rett over resepsjonen, rommet ved siden av det vi hadde i fjor. Siden folk både synes det er for mye og lite bass når de er innom, trolig ofte styrt av hvor de sitter eller står, skal vi i år forsøke oss med fire(!) subber for å se om vi kan få jevnet ut nivået litt i rommet. Trolig 2x 10D og 2x Inkognito. Vi tar også med oss SBS.1 så disse i det minste kan inspiseres, og muligens spiller vi på dem også i perioder!
Noen har kritisert oss for å benytte DSP / romkorreksjon, så i år kommer vi ikke til å kjøre med noe slikt i kjeden. Kun høyttalerne slik de låter naturlig i rommet. Pure direct, som dem sa på 90-tallet! Vi kommer primært til å spille med streamer (Eversolo DMP-A6), men jeg håper også å kunne demonstrere at man kan ha det moro og kose seg med hobbyen selv om man har "nymotens", aktive høyttalere. Vi jobber derfor for å få på plass en deilig, rørbasert forforsterker og en vinylrigg!
Her er det bare å glede seg, det gjør hvertfall jeg!
Ønsker du snike på produktene mens du venter på messen, ta en titt på www.sigbergaudio.no!
Ønsker du snike på produktene mens du venter på messen, ta en titt på www.sigbergaudio.no!