Jeg mener at det lett kan funke med billig kabel... Men Rca som følger med er dritt... Jeg synes de blir fort gåene, ryker, sitter dårlig og låter tynt...
Men det finnes rimelige veldig gode alternativer som også kan gi eieglede, Blue Jeans cable, Supra, Argon fra midten og opp, og Qed, de rimeligere Audioquest er vel heller ikke ille.
Det er litt forskjell i lydsignatur på ulike kabler mener nå jeg... Ikke det at den og den kabelen nødvendigvis er dårligere, men at lyden er litt forskjellig smak og behag.
En kabel må bare være godt konstruert... Dette kan gjøres akseptabelt til en lav pris... Feks Biltemas, Argon Red, eller Bandridge... Men det er spørsmål om folk som liker hifi er fornøyd med det som bare er akseptabelt?
Lakrislissene, dvs de rød hvite som følger med er ikke akseptabelt mener jeg. Spesielt om man har greit utstyr ellers. Men smak og behag....
For meg er det mest eiegleden ved kabler, og at de er solide og har grei kontakt... Dersom man er kabelskeptiker på sin hals så må man iallefall sammenligne det å kjøre en fin ny bil med stygge billige felger....
Typ ny Audi eller Bmw med sånne...
I Hifibransjen så er det mye rare ideer og metoder. Langt ifra kun på kabler. Man kan snakke om forsterkere, spillere, høytalere og altmulig egentlig.. Viberasjonsdemping, ideer om hvor ting skal sitte på innsiden, alle nye ting som produsent mener er salgskort og som de mener er forbedringer...
Det er bare det at i alt disse intensjonene så ligger det en vilje i å gjøre noe riktig.. Da er det også sjangse for at noe av det de gjør faktisk fungerer... Så får det heller være at man bærer over med zøkte ting som retningsbestemte innbrente kabler osv.. Ikke minst er de produsert i I land som England, Sverige og USA der lønninger er levelige... Og ikke sammenkoblet under pisken for 20-30 kroner i Kina, der Elkjøp tar 250 kroners avanse, og arbeiderne får 5-10 kr pr kabel eller noe. Jeg tør ikke tenke på timelønnen der...
Det er i det minste bra at kabelprodusentene iallefall prøver å få ting riktig, enn at det hadde vært Eltax mikroanlegg eller lakrislisser.....
Det er jo tross alt bedre enn å bruke rødhvite rca freebie lisser.
Jeg bruker ikke mye penger på kabler fordi det har jeg ikke, men jeg prøver å kjøpe kvalitet og ting som er bygd bra, hva man enn mener så er kabler en lenke i oppsettet... Har man råd og dyrt anlegg så synes jeg fint man kan bruke kabler i samme prisklasse, det hadde jeg gjort. Men da styr unna å betale for mye fordyrende visvas og voodo...