Diverse Sikringen går ved bruk av stekeovn. Hjelp?

G

Gasolin

Gjest
Hei
Som overskriften sier er sikringen begynt å gå når vi bruker stekeovnen. Det startet i sommer og uvitende som vi er tenkte vi først det var varmen men nei det fortsetter. Vi har bodd her 3 år og ikke opplevd det før. Det er et IKEA kjøkken med integrerte hvitevarer fra whirlpool og ca 5 år gammelt. Er det levetiden som går mot enden? Noen som vet hva det kan være?

Gas

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.157
Torget vurderinger
4
Har dere jordfeilautomat eller vanlige sikringer?

G

Gasolin

Gjest
Hei
Jeg kan forklare det på min amatør måte;) Delen som hører til stekeovnen er ny med slike plastdingsr som faller ned når sikringen går. Resten av boksen er gammeldags med sikringer som skrues inn og ut når de går. Håper det var forståelig amatørspråk.

Gasolin

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.124
5 år gamle hvitevarer fra Whirlpool forklarer saken. Bytt ut skiten. Når sikringene går er det tegn på at det er noe alvorlig galt.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.086
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Har dere koblet på annet utstyr som trekker strøm jevnt på den aktuelle kursen i den senere tid? Dvs er det økt belastning på sikringen? Hvis ikke tror jeg nesten jeg ville fått en elektriker til å kontrollere kursen, særlig om det er et eldre anlegg.

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.196
Sitter det en gul testknapp for jordfeil på sikringen til stekeovn? Det kan være jordfeil eller kortslutning som skyldes problemet isåfall.

Her i huset er det kun mikrøbølgeovner som får hete Whirlpool, resten(bla. et kjøleskap av "amerikansk" type som jeg fikk med på boligkjøpet) skulle man tro hadde en tidtaker på antall timer i drift, så begynner det å feile. Er bare kluss med det, så det blir bytta ut asap. Fikk jordfeil her før sommern, så har måttet ta av lokket på stikkontakten for å få det i bruk.
Bosch/Siemens/Miele er foretrukket.

G

Gasolin

Gjest
Vi har som nevnt innledningsvis ikke hatt problemer før så tenkte også om det var wirlpool sin skyld. Har aldri vært helt fornøyd med stekekvaliteten men kjøpte tv og nye høyttalere når vi flyttet inn, ovnen fungerte jo;) Vi har ikke tilført noe nytt. Har tenkt på en elektriker men måtte bare høre litt her før jeg betaler kassen for at han ser inn i sikringsskapet:) Kan det være stekeovnen som har skylda? Noen som kan si noe mer spesifikt om det?

G

Gasolin

Gjest
Sitter det en gul testknapp for jordfeil på sikringen til stekeovn? Det kan være jordfeil eller kortslutning som skyldes problemet isåfall.

Her i huset er det kun mikrøbølgeovner som får hete Whirlpool, resten(bla. et kjøleskap av "amerikansk" type som jeg fikk med på boligkjøpet) skulle man tro hadde en tidtaker på antall timer i drift, så begynner det å feile. Er bare kluss med det, så det blir bytta ut asap. Fikk jordfeil her før sommern, så har måttet ta av lokket på stikkontakten for å få det i bruk.
Bosch/Siemens/Miele er foretrukket.
Ja det sitter en gul testknapp på ppanelettil stekeovnen. Kan det være etter det kraftige lyn og tordenvær som var i sommer?

Topp Bunn